Probleem: Meisje of je collectie

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Arachnide
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 okt 2007, 22:59
Locatie: Hoogerheide

Probleem: Meisje of je collectie

Bericht door Arachnide »

Een goede zondagmiddag allemaal,

Het is weer een tijdje terug dat ik hier geweest ben en ik heb ondertussen niet stilgezeten. De verzameling groeit (topic volgt), op school gaat het goed en zoals het een puber betaamt gieren de hormonen ook weer is door het lijf.
Nu ben ik met de carnaval een meisje tegen het lijf gelopen, en dit blijkt gigantisch te klikken. Ook toen we elkaar afgelopen vrijdag zagen, klikte het super en het lijkt het er erg sterk op dat dit eindelijk is iets gaat worden. :)

We passen erg goed bij elkaar, mijn gevoel voor haar is voor zover ik weet geheel wederzijds. Het probleem is echter dat ze politiek actief is, op een manier die mij niet heel erg aanspreekt. Het levert leuke discussies op, maar het blijft toch een lichtelijk probleem in mijn ogen.

Ze noemt zichzelf rustig ''Extreem-links'', en haar ideale samenleving bestaat uit het ''uitgevoerde idee van Marx''. Nu ja, dat zij zo. Zij haar meningen, ik de mijne. Uit ervaring zijn (extreem-)linkse mensen ook vaak erg pacifistisch dus heb ik geen flauw idee wat ze van mijn Wo2-collectie zal vinden. Ik vind d'r écht gigantisch leuk, en hoop dan ook niet dat het hier op afknapt.

Nu is mijn vraag aan jullie:

Wat zou nu voorgaan als je een dergelijke situatie zou meemaken?
A) Het meisje
B) De collectie
C) Een middenweg zoeken
D) Afknappen op het meisje, je collectie weg doen en lid worden van een zondagmiddag bingo-vereniging.

Groeten,

Arach.
Men moet de waarheid niet verwarren, met de mening van de meerderheid.
Is op zoek naar Duitse foto's, voor in mijn Duits fotoalbum. Verkoop je foto's? PB aub!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Probleem: Meisje of je collectie

Bericht door coco »

Hej Ouwe,

Zoals we net al op msn over hadden zou ik gaan voor B, dan zoekt ze maar lekker een ander en heb jij ook geen gezeik aan je kop :lol:

Al heeft D ook wel wat, heb je iig niet meer zulke twijfel gevallen, alleen of je het nou goed verstond :P

spreek je nog wel.

mvg,

coco
Laatst gewijzigd door coco op 25 mei 2008, 16:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: Probleem: Meisje of je collectie

Bericht door de korte golf »

hey,

ik zou voor B gaan. want ik doe mijn verzameling voor niemand weg. dus ik zou gewoon vertellen dat je dat verzameld(als je dat nog niet hebt gedaan) en afwachten op haar reactie. en als ze het niks vind zou ik denken, jammer dan!
maar dat is mijn mening.

grzz kornelis
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Probleem: Meisje of je collectie

Bericht door johan willaert »

Onmiddellijk voor haar je volledige collectie verkopen en de opbrengst aan haar spenderen.....
Binnen drie weken als het geld op is, laat ze je wel zitten voor een ander en kan je opnieuw beginnen verzamelen....
29th Let's Go!!!!!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Probleem: Meisje of je collectie

Bericht door coco »

johan willaert schreef:Onmiddellijk voor haar je volledige collectie verkopen en de opbrengst aan haar spenderen.....
Binnen drie weken als het geld op is, laat ze je wel zitten voor een ander en kan je opnieuw beginnen verzamelen....

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: dit lijkt me ook B :P of miss D?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Probleem: Meisje of je collectie

Bericht door sobel »

Valt moeilijk te zeggen natuurlijk, een duidelijk oordeel of mening hierover geven is dan ook haast niet te doen omdat de situatie natuurlijk niet voor iedereen het zelfde is in een dergelijk geval.

Als je voor haar wilt gaan zou ik stoppen met verzamelen, en laten we eerlijk zijn over 5 jaar kan je als nog spullen kopen dus dat is het punt niet... of ga wat minder actief om met je collectie en het gebeuren er om heen.

Gr
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Probleem: Meisje of je collectie

Bericht door jeroen wo2 »

Misschien is een oplossing om het verzamelen even stil te leggen maar niet alles wegdoen en over een tijdje weer verder gaan :wink:
Bij mij is het eigenlijk zo van: geen respect voor de hobby dan zeg ik tot ziens.
Never Back Down
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Probleem: Meisje of je collectie

Bericht door Charly1975 »

Optie E ? Haar verkopen en met de opbrengst daarvan nieuwe aankopen voor je verzameling doen. Vrouwen genoeg.

Serieus: Denk dat het wat moeilijk wordt om voor jou te bepalen wat jij moet doen, volg je hart (optie F)
Als je uitsluitend voor haar zal kiezen krijg je daar later spijt van ... als je voor je verzameling zou kiezen krijg je er ook spijt van. Het belangrijkste is dus om eerst uit te zoeken wat zij van je hobby vind, als ze er zeer negatief over is tja dan denk ik niet dat een relatie iets gaat worden. Als ze jou in je waarde laat (mits jij haar ook in haar waarde laat) en je je hobby gunt dan hoef je helemaal niets te kiezen en groeit de relatie vanzelf verder. Dan heb je dus EN je meisje EN je hobby.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Probleem: Meisje of je collectie

Bericht door iknowdintoo »

sobel schreef:Valt moeilijk te zeggen natuurlijk, een duidelijk oordeel of mening hierover geven is dan ook haast niet te doen omdat de situatie natuurlijk niet voor iedereen het zelfde is in een dergelijk geval.

Als je voor haar wilt gaan zou ik stoppen met verzamelen, en laten we eerlijk zijn over 5 jaar kan je als nog spullen kopen dus dat is het punt niet... of ga wat minder actief om met je collectie en het gebeuren er om heen.

Gr
Over 5 jaar is WO2 militaria denk ik bijna onbetaalbaar/ontiegelijk veel duurder geworden..
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Probleem: Meisje of je collectie

Bericht door sobel »

iknowdintoo schreef:
sobel schreef:Valt moeilijk te zeggen natuurlijk, een duidelijk oordeel of mening hierover geven is dan ook haast niet te doen omdat de situatie natuurlijk niet voor iedereen het zelfde is in een dergelijk geval.

Als je voor haar wilt gaan zou ik stoppen met verzamelen, en laten we eerlijk zijn over 5 jaar kan je als nog spullen kopen dus dat is het punt niet... of ga wat minder actief om met je collectie en het gebeuren er om heen.

Gr
Over 5 jaar is WO2 militaria denk ik bijna onbetaalbaar/ontiegelijk veel duurder geworden..
zo extreem snel gaat het nu ook weer niet hoor... Daarbij komt ook nog eens dat in het verleden militaria veel duurder is geworden maar het bestedingsbedrag van mensen ook.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: Probleem: Meisje of je collectie

Bericht door de korte golf »

jeroen wo2 schreef:Bij mij is het eigenlijk zo van: geen respect voor de hobby dan zeg ik tot ziens.
ik ben het daarmee helemaal met je eens
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Probleem: Meisje of je collectie

Bericht door Edgar »

Bij mij ook, alhoewel ik wel mijn swastika vlag weg zal halen als ze de eerste keer bij me thuis zo komen (zo ook de afgelopen keer), want dat kan natuurlijk een misplaatste indruk achterlaten. :wink:

Ik zie 't zo: Het is mijn hobby, ze hoeft niet mee naar beurzen te gaan ofzo, maar ze moet 't wel enigzins kunnen waarderen. Anders inderdaad toedeledoki d'r mee.

En nog iets, denk niet te snel dat 't de ware is. Kan nog wel eens tegenvallen (spreek uit ervaring).
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: Probleem: Meisje of je collectie

Bericht door Doornewaard »

achja vrouwen, Ik denk dat je haar het gewoon moet uitleggen hoe de vork in de steel zit. Als het echt klikt zou ze daar denk niet zo'n probleem van maken. Het is een hobby, geen way of life. Verder is het 50/50, nemen en geven. Maarja een vooroordeel is snel gemaakt natuurlijk. En net als edgar zegt je moet het ook niet uitlokken, door een hakenkruis vlag voor de raam te hangen b.v. Succes ermee. het lijkt hier wel psygologie :)
Gebruikersavatar
wo2man
Lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 12 mei 2008, 17:50
Locatie: heeze
Contacteer:

Re: Probleem: Meisje of je collectie

Bericht door wo2man »

hihi :+

wat ik zou doen, is a of c lijken mij toch het beste. :yes:

ik hoop dat het goed komt :D

m.v.g bart
Goeden zaken gedaan met: coco/
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Probleem: Meisje of je collectie

Bericht door Ruimteaapje »

Misschien moet je een extreemrechtse vriendin zoeken? Scheelt je een hoop gezeik over je hobby. Al brengt het weer ander gezeik met zich mee :mrgreen:
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Plaats reactie