Luftwaffe Schuitje

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Luftwaffe Schuitje

Bericht door jeroen wo2 »

Hallo,

Een tijd terug heb ik dit luftwaffe schuitje geruild met een ander forum lid als orgineel.
Ik heb dit op de militariabeurs in huizen aan een andere handelaar laten zien en die vertelde me dat het op een of andere manier niet klopte vanwege de reparatie's.
Aan de zeikant en bovenop het schuitje zitten stukken stof die van een andere kleur zijn dan de rest van het schuitje.
Het stuk aan de bovenkant is een stuk van een duits werkjasje aangezien ik die zelf ook heb. (Onderste foto zie je links de stof van het werkjasje en rechts van het schuitje)
Is dit in elkaar gezet of wat?

Mvg, jeroen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Never Back Down
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Luftwaffe Schuitje

Bericht door JimK »

Ik heb het schuitje in Huizen in de handen gehad.
En helaas is behalve de adelaar en de kokarde niks oke aan dit hoofddeksel.
Helaas voor Jeroen,

De stof op zich klopt bij dit schuitje. Alleen de combinatie van een ander stuk stof aan de zijkant roept al vragen op. Dan zie je dat de bovenzijde ook van deze stof is, dat heeft niks met een reparatie of wat dan ook te maken. En ook niet met besparing of reststof.
Dit schuitje is gefabriceerd door fakers die hiervoor heel ver gaan, ze knippen originel LW mantels (ook bij heer en ss etc) in stukken en maken daar hoofddeksels van. Dus de stukken stof op zich zijn authentiek. Alleen klopt er helemaal niks van de combinatie. Je kunt dit zien door de zijflap op te vouwen, hier zie je duidelijke slijtage, ouderdom aan de binnenzijden. Deze plekken, slijtage of hoe je het wil noemen zul je bij een origineel hoofddeksel nooit aan de binnenzijde van deze flappen aantreffen. Dit omdat dit altijd tegen elkaar aangevouwen zit, de slijtage heeft plaats aan de buitenkant. Dus van de draagsporen, ouderdom, slijtage klopt de combinatie al helemaal niet. De voering is van verschillende soorten in elkaar genaaid, hier is een soort drillich (hbt) stof voor gebruikt, wat opzich heel er oud lijkt, en menig verzamelaar zal daarmee de bietenbrug opgaan. Maar deze stof als voering in deze combinatie in dit schuitje klopt niet. Ook zit de voering verkeerd bevestigt/er in genaaid. Kijk maar naar de rand (waar je normaliter ook draag(lees zweet)sporen aan zult treffen), hoe deze bevestigt/ in elkaar genaaid is. Je ziet dat deze te hoog in het schuitje zit genaaid. De manier hoe de stukken stof aan de buitenzijde zijn vernaaid klopt ook niet. Dit schuitje is gewoon het einde van de ene mantel geweest en het begin van de volgende. Dus je komt ze ook wel in één kleur tegen (pas er mee op).

Gr. Jim
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: Luftwaffe Schuitje

Bericht door Doornewaard »

Kijk b.v. ook na de adelaar, die verdwijnt geheel onder de rand. En het '' rondje'' zit er scheef ten op zichte van de naainaad.
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Luftwaffe Schuitje

Bericht door Von Brand »

Doornewaard schreef:Kijk b.v. ook na de adelaar, die verdwijnt geheel onder de rand. En het '' rondje'' zit er scheef ten op zichte van de naainaad.
Dat zegt weining over de orginaliteit van een stuk, alleen dat het niet orgineel vernaaid is :wink:
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
littlebelgiansoldier
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 21 okt 2005, 18:18

Re: Luftwaffe Schuitje

Bericht door littlebelgiansoldier »

Ik ken dit schuitje van ergens.
Het is al eens gepost geweest ofwel hier of op lowlands?
kan dit?
Ik geloof dat men daar tot een determinatie gekomen is van dit schuitje. Spijtig genoeg weet ik de conclusie van de discussie niet meer.

mvg Enzo
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Luftwaffe Schuitje

Bericht door jeroen wo2 »

Never Back Down
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Luftwaffe Schuitje

Bericht door JimK »

haha, het heilige WAF kon geen uitsluitsel geven :lol:
Dat is wel het probleem van dat forum, dat mensen hun mening geven maar het niet in de handen hebben.
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: Luftwaffe Schuitje

Bericht door Doornewaard »

Von Brand schreef:
Doornewaard schreef:Kijk b.v. ook na de adelaar, die verdwijnt geheel onder de rand. En het '' rondje'' zit er scheef ten op zichte van de naainaad.
Dat zegt weining over de orginaliteit van een stuk, alleen dat het niet orgineel vernaaid is :wink:
Daar geef ik je gelijk in. Maar het zegt toch wel wat over het algemeen. Trouwens de adelaar zelf is ook niet helemaal zuiver.
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Luftwaffe Schuitje

Bericht door Von Brand »

Waarom zou deze niet goed zijn volgens jouw dan?

Ziet er goed uit, zoals het hoort en deze komt bij hiscoll vandaan :wink:
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Luftwaffe Schuitje

Bericht door jeroen wo2 »

Doornewaard schreef:
Von Brand schreef:
Doornewaard schreef:Kijk b.v. ook na de adelaar, die verdwijnt geheel onder de rand. En het '' rondje'' zit er scheef ten op zichte van de naainaad.
Dat zegt weining over de orginaliteit van een stuk, alleen dat het niet orgineel vernaaid is :wink:
Daar geef ik je gelijk in. Maar het zegt toch wel wat over het algemeen. Trouwens de adelaar zelf is ook niet helemaal zuiver.
Adelaar is gewoon goed, licht ook niet op met UV licht.
Never Back Down
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Luftwaffe Schuitje

Bericht door JimK »

adelaar is zoals ik eerder al zei inderdaad wel goed.
UV licht is niet echt een super controle :wink:
Gebruikersavatar
Samuel.
Lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 17 nov 2007, 21:06

Re: Luftwaffe Schuitje

Bericht door Samuel. »

mgschutze schreef: Dit schuitje is gefabriceerd door fakers die hiervoor heel ver gaan, ze knippen originel LW mantels (ook bij heer en ss etc) in stukken en maken daar hoofddeksels van.
Om misselijk van te worden. :full:
Laatst gewijzigd door Samuel. op 05 jun 2008, 07:11, 1 keer totaal gewijzigd.
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: Luftwaffe Schuitje

Bericht door Doornewaard »

Jullie hebben gelijk. Ik heb hem beter vergeleken met andere (iets te snel getypt). En zoals al eerder is gezegt geeft UV absolut geen uitstelsel.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Luftwaffe Schuitje

Bericht door coco »

Samuel. schreef:
mgschutze schreef:Ik heb het schuitje in Huizen in de handen gehad.
En helaas is behalve de adelaar en de kokarde niks oke aan dit hoofddeksel.
Helaas voor Jeroen,

De stof op zich klopt bij dit schuitje. Alleen de combinatie van een ander stuk stof aan de zijkant roept al vragen op. Dan zie je dat de bovenzijde ook van deze stof is, dat heeft niks met een reparatie of wat dan ook te maken. En ook niet met besparing of reststof.
Dit schuitje is gefabriceerd door fakers die hiervoor heel ver gaan, ze knippen originel LW mantels (ook bij heer en ss etc) in stukken en maken daar hoofddeksels van. Dus de stukken stof op zich zijn authentiek. Alleen klopt er helemaal niks van de combinatie. Je kunt dit zien door de zijflap op te vouwen, hier zie je duidelijke slijtage, ouderdom aan de binnenzijden. Deze plekken, slijtage of hoe je het wil noemen zul je bij een origineel hoofddeksel nooit aan de binnenzijde van deze flappen aantreffen. Dit omdat dit altijd tegen elkaar aangevouwen zit, de slijtage heeft plaats aan de buitenkant. Dus van de draagsporen, ouderdom, slijtage klopt de combinatie al helemaal niet. De voering is van verschillende soorten in elkaar genaaid, hier is een soort drillich (hbt) stof voor gebruikt, wat opzich heel er oud lijkt, en menig verzamelaar zal daarmee de bietenbrug opgaan. Maar deze stof als voering in deze combinatie in dit schuitje klopt niet. Ook zit de voering verkeerd bevestigt/er in genaaid. Kijk maar naar de rand (waar je normaliter ook draag(lees zweet)sporen aan zult treffen), hoe deze bevestigt/ in elkaar genaaid is. Je ziet dat deze te hoog in het schuitje zit genaaid. De manier hoe de stukken stof aan de buitenzijde zijn vernaaid klopt ook niet. Dit schuitje is gewoon het einde van de ene mantel geweest en het begin van de volgende. Dus je komt ze ook wel in één kleur tegen (pas er mee op).

Gr. Jim
Om misselijk van te worden. :full:
Waar slaat dat op??
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Samuel.
Lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 17 nov 2007, 21:06

Re: Luftwaffe Schuitje

Bericht door Samuel. »

coco schreef:
Samuel. schreef:
mgschutze schreef: Dit schuitje is gefabriceerd door fakers die hiervoor heel ver gaan, ze knippen originel LW mantels (ook bij heer en ss etc) in stukken en maken daar hoofddeksels van.


Om misselijk van te worden. :full:
Waar slaat dat op??
excuus, ik heb het niet duidelijk aangegeven, het is niet zo dat ik misselijk wordt van Jeroen of MGschutze, maar wat mensen doen voor het geld. Dat vind ik vreselijk.
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
Plaats reactie