Papier beschermen?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Papier beschermen?

Bericht door asjemenou »

Katoenen handschoenen zijn volgens mij ook wel afdoende. Zelf gebruik ik deze ook. Ik heb ze destijds nog aangeschaft in een fotospeciaalzaak (negatieven/diapositieven zijn namelijk ook zeer kwetsbaar).
Ik lees in deze topic iets over schade die foto's zouden oplopen door het scannen. Je kunt dit gemakkelijk voorkomen door de foto in één keer goed te scannen en deze originele scan volgens goed te bewaren op je computer. Uiteraard kan je de foto ook opnieuw fotograferen met een camera maar dan heb je toch altijd kwaliteitsverlies. Het zij door de vertekening van de lens (hoe goed je lens ook wezen mag) of door foutieve (strooi)belichting van de originele foto.
Beter is het toch om een foto in te scannen op een flatbedscanner. Hiermee behaal je toch nog het beste resultaat.
Ook je originele foto's kan je beter niet met je blote handen beetpakken. Het zout van je handen werkt namelijk in op de foto. Foto's worden tenslotte ook ontwikkelt en gefixeerd met zouten. Het zout van je handen zet dit proces dus voort.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Plaats reactie