Queen-City

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
peter01
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 jun 2008, 21:27

Queen-City

Bericht door peter01 »

hallo,

Voor mijn onderzoek naar een neergestorte amerikaanse waco-glider in september 1944 ben ik opzoek naar informatie over de duitse troepen in het brabantse dorp oisterwijk tijdens de bezetting.
met name de verschillende aanwezige duitse troepen hebben mijn interesse.
bekend is het volgende:in de oisterwijkse leerfabriek is een duits bevooradings depot
in dezelfde leerfabriek word voor de duitse oorlogsindustrie geproduceerd.
in een schoolgebouw is een veldlazaret aanwezig van een sanitaitscompany waarschijnlijk als
onderdeel van 245 div met staatsarts Dr Zink en hoofd chirurg Dr Auer.
in hotel bos en ven zetelde de "grijze heren" staf van de luchtmacht op gilze rijen.
in de oisterwijkse bossen was een groot munitie opslag en een transport company aanwezig
verder was er nog de nodige luchtafweer in oisterwijk.

ik dacht dat in het gebied kampgruppe chill aanwezig was.
in buplicaties en ooggetuige interviews is naar voren gekomen dat tijdens de crash de inzittende zijn omgekomen en de lading een willys-jeep de crash had overleeft en later door de duitsers is gebruikt.
volgens verhalen van dorpsbewoners uit oisterwijk zou de plaatselijke huisarts Dr Desain later de jeep van de duitsers hebben overgenomen/gekregen of achtergelaten door de duitsers en reed na de oorlog nog jaren in de willy rond en bezocht daarmee zijn patienten.
Plaats reactie