Toon uw werkelijke uiterlijk - deel 2

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gesloten
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Toon uw werkelijke uiterlijk - deel 2

Bericht door sniper snoop »

Ok dan maar. Ik hou het liever bij deze. :bonk:

Afbeelding
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Toon uw werkelijke uiterlijk - deel 2

Bericht door Ruimteaapje »

Euh, Peter, 1982 toen was ik negen en de underground punk scene was op dat moment nog niet echt in mijn gedachten. Maar ik zal de platenboer hier vragen of hij het heeft of kan krijgen :)
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Toon uw werkelijke uiterlijk - deel 2

Bericht door Peter »

Ik was toen 12 jaar, en ik leerde die muziek ( In het geval van Crass: melodieuze en experimentele pokkeherrie :lol: ) rond m,n 16e kennen ( Daarvóór luisterde ik naar platen van m,n pa, the Stones, Jimi Hendix, Catapult en vooral veel wat men tegenwoordig stonerrock pleegt te noemen, nog steeds luister ik er graag naar. ). Crass was toen al uit elkaar, daar ze in 1984 uit elkaar gingen ( was ook al die tijd hun opzet, als je naar het jaartal kijkt... ;) ) Bands als Conflict hebben daarna nog lang bestaan en bestaan nog! Verder had je uit de US nog bands als Dead Kennedys, waarvan we de zanger Jello Biafra nog terug zien in het geniale No means No. Ik heb nog steeds een liefde voor punkrock ( oude liefde roest niet ) maar ik luister tegenwoordig naar een breder scala aan muziek: van The Andrew Sisters tot Napalm Death via allerlei omwegen zoals Ska, Soul, alternative, etc. etc... Net waar ik zin in heb, ik mag de dingen graag breed zien. ;)
Ik ben benieuwd of Conflict nog te krijgen is ( ik denk het wel )! :)
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Toon uw werkelijke uiterlijk - deel 2

Bericht door Ruimteaapje »

Mooie uitleg! Ik zal zsm reageren met mijn eigen muzikale geschiedenis :)
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Toon uw werkelijke uiterlijk - deel 2

Bericht door Peter »

We gaan zwaar offtopic hier ;) Ik ben zeker benieuwd naar je muzikale geschiedenis! :)
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Toon uw werkelijke uiterlijk - deel 2

Bericht door asjemenou »

Zwaar offtopic of niet maar jullie discussie klinkt goed. 1982...toen was ik 17. Kennen jullie ook de punkband "Vopo's" en de eerste (punk) LP van de Tröckener Kecks; "Schliessbaum"?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Toon uw werkelijke uiterlijk - deel 2

Bericht door Peter »

asjemenou schreef:Zwaar offtopic of niet maar jullie discussie klinkt goed. 1982...toen was ik 17. Kennen jullie ook de punkband "Vopo's" en de eerste (punk) LP van de Tröckener Kecks; "Schliessbaum"?
Die ken ik nog wel,al moest ik wel even goed nadenken! ;) Er waren in die tijd veel punkbands, waarvan een deel behoorlijk politie geëngangeerd! Ken je de Rondos nog? Die brachten 7" EP's uit, verpakt in pamfletten. Those were the days... :)
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Toon uw werkelijke uiterlijk - deel 2

Bericht door asjemenou »

Leuk hè, kletsen over de eighties. Ik heb morgen weer een eighties party. Kleding uit de eighties dus verplicht. Ik denk dat ik als (Oost-Duitse) vopo ga. Die had je tenslotte in de eighties nog. :lol:
Wat de punkbands betreft, je had er toen inderdaad velen. Ik ben er ook weer velen vergeten. Wat de debuut LP "Schliessbaum" van de Tröckener Kecks betreft, deze is nooit op CD verschenen. Ik heb een aantal jaren geleden eens een crew member van de Tröckener Kecks gesproken, deze was op zoek naar deze LP. Is niet meer te vinden. Als je 'm nog wel hebt (zoals mijn broer) goed bewaren. De Vopo's zijn bekend geworden met hun nummer over de oorlogsmisdadiger Pieter Menten (Menten krijg de k*nk*r!). De Rondo's, die zeggen mij inderdaad wel iets. De Nitwits maakten ook van die 7" EP's vol met protestsongs tegen de maatschappij. De leuze was; Waarom naar school gaan, morgen komen toch de Russen en valt de bom! En dan had je nog UK Subs, Exploited (barmy army), Kopfschmerzen en noem ze allemaal maar op. De eighties... toen was de WOII militaria nog te betalen en volop te verkrijgen. :)
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Re: Toon uw werkelijke uiterlijk - deel 2

Bericht door Julian »

Ik ben nooit zo into Crass geweest, ik heb het meestal maar vaag trom geroffel gevonden met een gast die er een beetje doorheen blerde. Hoewel ik moet toegeven dat ik hier 'The Feeding of the 5000' 12'' LP heb liggen .. maargoed, Conflict vind ik nogsteeds wel goed.
De Vopo's traden laatst nog op hier in Amsterdam, maar een vriend van me was jarig dus ik kon niet komen ..
Laatst gewijzigd door Julian op 19 jun 2008, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Toon uw werkelijke uiterlijk - deel 2

Bericht door Ruimteaapje »

Ik kwam er echt pas later in wat de punk betreft. En meer als zijstroom. Dus NOFX, Vandals, Ten Foot Pole, Dropkick Murphys, Sonic Youth (en Free Kitten), maar ook wat er tegenaan hing zoals Pennywise, Flogging Molly, the Descendents, the Offspring, Rancid, Blink 182, the Hives, the Riverdales en Green Day. Totenhosen vond ik destijds ook geweldig. Eerste albums van de toen nog onbekende Heideroosjes. Pas later ging ik naar the Clash, the Stranglers, the Smiths enzo luisteren. Voortgekomen uit de Nederpunk en een favoriet van mij is De Kift. Maar zoals ik al zei: als zijstroom. "Mijn" muzikale jeugd ligt toch vooral in het Grunge en post-Grunge tijdperk en alles dat daar toen omheen hing: Nirvana, Pearl Jam, Soundgarden, Smashing Pumpkins, Bush, Live, Meat Puppets, Lemonheads, Blind Melon, the Breeders, maar ook Pixies, the Afghan Whigs, Therapy, RATM, en veel rustiger muziek zoals the Jayhawks, Billy Pilgrim, Counting Crows. Maar zo kan ik nog wel uren doorgaan want er zijn er zoveel waar ik graag naar luister. Op mijn Hyves noem ik ondermeer:

a balladeer, Alamo Race Track, Ash, Beauty Shop, Ben Folds, Beth Orthon, bettie serveert, Bike Ride, Bright Eyes, Brisa Roché, Bromheads Jacket, Buffalo Tom, Bush, Caesar, Catherine, Counting Crows, Daryll-Ann, Dave Matthews Band, Deus, Drugstore, EELS, Ellen ten Damme, Eveni, fiction plane, Flip Kowlier, Good Shoes, Goose, Grand Lee Buffalo, johan, Leanne Harte, Leonard Cohen, Malajube, Manic Street Preachers, Meat Puppets, Melissa auf der Mauer, Mercury Rev, Modest Mouse, Moke, Mystery Jets, Neutral Milk Hotel, Pearl Jam, Pixies, Ramses Shaffy, Real big fish, Scram C Baby, Semisonic, Shout Out Louds, Star 69, Stereophonics, Stone Temple Pilots, The Afghan Whigs, The Au Pairs, The Besnard Lakes, The Bucketboyz, The Charlatans, The Enemy, The Films, The Fratellis, The Good, The Bad & The Queen, The Kooks, The levellers, The Living End, The Pigeon Detectives, The Red Devils, The sheer, The Shins, The Smashing Pumpkins, The Stone Roses, The Thrills, The Veils, The View, The White Stripes, Therapy?, Tom Lehrer, Tom Waits, Tripoli, Uncle Tupelo, Velvet Revolver, Vive la fete, Voicst, Volbeat, Weezer, Wilco, Wir sind Helden

Zo, das weer even genoeg leesvoer 8)
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Toon uw werkelijke uiterlijk - deel 2

Bericht door sniper snoop »

Mooi verhaal. 8)
Nu terug on-topic zeker? :wink:

Afbeelding
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Toon uw werkelijke uiterlijk - deel 2

Bericht door asjemenou »

sniper snoop schreef:Mooi verhaal. 8)
Nu terug on-topic zeker? :wink:

Afbeelding
Waar is deze foto precies genomen? Ik zie op de achtergrond iets (Cross of sacrifice ) van een Gemenebest begraafplaats, klopt dat?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Toon uw werkelijke uiterlijk - deel 2

Bericht door sniper snoop »

Klopt, ben je hier dan zie je 4 Wereldoorlog dingen.

-> RE Grave Railway Wood (De Cross of Sacrifice) (Wo1)
-> Liverpool Scottish Stone (Wo1)
-> Mijnkraters in het nabij gelegen bos (Wo1)
-> Trace van de lanceerbassis van de V1-bom in het bos. (Wo2)

Dit allen bij het Bellewaerde bos en Hooge in Zillebeke.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: Toon uw werkelijke uiterlijk - deel 2

Bericht door Bram.T. »

ik in men garage
Afbeelding
Afbeelding
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Toon uw werkelijke uiterlijk - deel 2

Bericht door Erik S. »

Afbeelding

ik en sjon
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gesloten