jasje info MET SPOED!

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: jasje info MET SPOED!

Bericht door coco »

sobel schreef:wat een gigantisch vies en lelijk geval, al was het duits dan had ik het nog niet in mijn collectie gewilt, lekker op zolder laten liggen die handel!
Als het waffen-ss was had ik hem toch graag overgenomen..
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: jasje info MET SPOED!

Bericht door sobel »

ik mischien voor de doorverkoop... maar iets in dergelijke staat komt mits uit deze omgeving niet in mijn huis/collectie
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: jasje info MET SPOED!

Bericht door JimK »

Maar het is ook geen SS, en dan nog maar de vraag of het uberhaupt te verkopen is. Het is echt te lelijk voor woorden. Je haalt zo de ongedierte en troep in je collectie :P
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: jasje info MET SPOED!

Bericht door de korte golf »

ik weet genoeg. kan op slot :wink:
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: jasje info MET SPOED!

Bericht door viny »

sobel schreef:wat een gigantisch vies en lelijk geval, al was het duits dan had ik het nog niet in mijn collectie gewilt, lekker op zolder laten liggen die handel!
Inderdaad, ik zou hem ook laten liggen, maar vergeet niet dat het militaria blijft, en dat er altijd kopers zijn voor zo'n jasje mits hij origineel Duits WO2 is natuurlijk. Ik zou zelf zeggen post war drillich?
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: jasje info MET SPOED!

Bericht door de korte golf »

er is nu 70 euro geboden :lol: , en ik hoef hem niet meer bedank iedereen.
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: jasje info MET SPOED!

Bericht door SiNiStEr »

sobel schreef:wat een gigantisch vies en lelijk geval, al was het duits dan had ik het nog niet in mijn collectie gewilt, lekker op zolder laten liggen die handel!
Helemaal niet mee eens, de mooiste jasjes komen van het zolder en zijn in gebruikte maar onaangeraakte staat. Uiteraard jammer als er veel slijtage aan het jasje zit maar altijd beter als een samenraapsel.

Echter is dit jasje inderdaad niet van Duitse afkomst. Zou wo2 kunnen zijn maar daar valt niet veel over te zeggen.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: jasje info MET SPOED!

Bericht door S1991 »

Hmm het zou misschien een M-1943 fieldjacked kunnen zijn van de Amerikanen misschien?
Daar vind ik hem een beetje op lijken.
Grtz
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: jasje info MET SPOED!

Bericht door rutger »

omgitsme schreef:Hmm het zou misschien een M-1943 fieldjacked kunnen zijn van de Amerikanen misschien?
Daar vind ik hem een beetje op lijken.
Grtz
Het is geen M43 Field Jacket. In een ander topic geef je aan dat een 101st Airborne paratrooper aan het samenstellen bent met een M43 Field Jacket. Vergelijk deze eens met je eigen Field Jacket (kleur en dergelijke).
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: jasje info MET SPOED!

Bericht door sobel »

Dit komt niet eens in de buurt van een M43 US
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: jasje info MET SPOED!

Bericht door SiNiStEr »

Is inderdaad compleet uit de lucht gegrepen. Even de foto van Sobel naast een foto van mijn 82nd. para met M43 jas aan. Als je alleen de kleur en de zakken al even bekijken zie je direct het enorme verschil.
Als je iets vermoed Omgitsme is dat prima maar controleer het a.u.b. even voordat je wat roept. Komt je reputatie niet bepaald ten goede als je telkens maar gewoon wat roept.

AfbeeldingAfbeelding
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: jasje info MET SPOED!

Bericht door S1991 »

SiNiStEr schreef:Is inderdaad compleet uit de lucht gegrepen. Even de foto van Sobel naast een foto van mijn 82nd. para met M43 jas aan. Als je alleen de kleur en de zakken al even bekijken zie je direct het enorme verschil.
Als je iets vermoed Omgitsme is dat prima maar controleer het a.u.b. even voordat je wat roept. Komt je reputatie niet bepaald ten goede als je telkens maar gewoon wat roept.

AfbeeldingAfbeelding
Ja ik vermoedde het ;)
En nu je het zegt inderdaad de kleuren en de zakken zien heel anders uit en anders geplaatst.
Grtz
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Plaats reactie