Leden stellen zich voor - deel 4

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pvt.Roumen
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 31 mei 2008, 00:53
Locatie: Echt , Limburg

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Pvt.Roumen »

Nou laat ik me dan ook maar voorstellen..

Ik ben Cyriel Roumen
ik ben 14 jaar
en mijn hobby's zijn : Boogschieten , aanklommelen op de PC , WO2 (goh :P) , Fotografie etc.
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door jeroen wo2 »

Welkom!
Never Back Down
Gebruikersavatar
DonorNL
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 17 sep 2007, 17:35
Locatie: Rosmalen

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door DonorNL »

Pvt.Roumen schreef:Nou laat ik me dan ook maar voorstellen..

Ik ben Cyriel Roumen
ik ben 14 jaar
en mijn hobby's zijn : Boogschieten , aanklommelen op de PC , WO2 (goh :P) , Fotografie etc.
Aah fotografie, ga je ook daarmee later iets doen?
Ik ga na de vakantie beginnen aan studie met o.a fotografie :)
Geen idee wat ik zeg en bedoel, de tekst hierboven is vast voud.
Gebruikersavatar
Pvt.Roumen
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 31 mei 2008, 00:53
Locatie: Echt , Limburg

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Pvt.Roumen »

[Dat weet ik niet , het is meer 'n hobby dan dat ik er serieus m'n beroep van wil maken.
jeffreyvanspengen
Lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 12 nov 2005, 12:28

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door jeffreyvanspengen »

Welkom Cyriel, nooit geweten dat jij een dubbele persoonlijkheid hebt :D

Silvano, waarom doe jij je voor als iemand anders?
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door S1991 »

jeffreyvanspengen schreef:Welkom Cyriel, nooit geweten dat jij een dubbele persoonlijkheid hebt :D

Silvano, waarom doe jij je voor als iemand anders?
Grappig...
Ik doe me niet voor als iemand anders..
Ik ben gewoon de Silvano..
Hij woont toevallig ook in Echt, net zoals ik.
Grtz
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door de korte golf »

oke na de discussie op mijn topic, ga ik mij ook maar even voorstellen.
ik ben Kornelis fragakis, ik ben 15(bijna 16) jaar oud en ik woon in terherne(friesland). ik ben klaar met mijn VMBO en ga door met de HAVO. ik ben ongeveer 3 jaar geleden begonnen met wat kleine dingentjes uit en van na de oorlog te sparen.

maar, het begon eigenlijk pas echt na het overlijden van mijn oma in begin 2006. in de ervenis vonden we persoonsbewijzen en dergelijke waar zelfs mijn moeder niks over wist. dat vond ik zo mooi en het doet mij ook erg denken aan haar. ze hielt namelijk erg van vertellen en schreef bijna alles op en bewaarde heel veel. daarom vonden we ook nog verhalen die ze na de oorlog heeft laten publiceren en haar dagboek uit de oorlog. wat een speciale plek op mijn kamer heeft. ik weet dat ik mijn draai nog moet vinden. maar ik ben al een eind opweg...

met vriendelijke groet,

kornelis fragakis
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
Gebruikersavatar
mtdr
Lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:43
Locatie: Gld

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door mtdr »

------
Laatst gewijzigd door mtdr op 13 aug 2008, 02:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Verzamel D-Day Soldbucher.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door asjemenou »

DonorNL schreef:
Pvt.Roumen schreef:Nou laat ik me dan ook maar voorstellen..

Ik ben Cyriel Roumen
ik ben 14 jaar
en mijn hobby's zijn : Boogschieten , aanklommelen op de PC , WO2 (goh :P) , Fotografie etc.
Aah fotografie, ga je ook daarmee later iets doen?
Ik ga na de vakantie beginnen aan studie met o.a fotografie :)
Mag ik aannemen dat je dan ook fotografeert? Ik ben altijd nieuwsgierig naar wat mensen dan zo al fotograferen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
DonorNL
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 17 sep 2007, 17:35
Locatie: Rosmalen

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door DonorNL »

asjemenou schreef:
DonorNL schreef:
Pvt.Roumen schreef:Nou laat ik me dan ook maar voorstellen..

Ik ben Cyriel Roumen
ik ben 14 jaar
en mijn hobby's zijn : Boogschieten , aanklommelen op de PC , WO2 (goh :P) , Fotografie etc.
Aah fotografie, ga je ook daarmee later iets doen?
Ik ga na de vakantie beginnen aan studie met o.a fotografie :)
Mag ik aannemen dat je dan ook fotografeert? Ik ben altijd nieuwsgierig naar wat mensen dan zo al fotograferen.
Najaa, ik heb gewoon een klein compact Ixus 60 camera, maar als ik ga beginnen aan de opleiding moet ik een digitale spiegelreflex-camera kopen, dus dan zal ook wel de kwaliteit een stukje naar boven gaan. Voor de rest fotografeer ik vooral in vakantie's, en nu heb ik wat aardige foto's van Normandië, waarvan ik zelf vindt dat ze best mooi zijn :P . Voor de rest heb ik eigelijk niets zoveel met fotografen, ik ga namelijk de video-kant op .. :wink:
Geen idee wat ik zeg en bedoel, de tekst hierboven is vast voud.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door asjemenou »

DonorNL schreef:Najaa, ik heb gewoon een klein compact Ixus 60 camera, maar als ik ga beginnen aan de opleiding moet ik een digitale spiegelreflex-camera kopen, dus dan zal ook wel de kwaliteit een stukje naar boven gaan. Voor de rest fotografeer ik vooral in vakantie's, en nu heb ik wat aardige foto's van Normandië, waarvan ik zelf vindt dat ze best mooi zijn :P . Voor de rest heb ik eigelijk niets zoveel met fotografen, ik ga namelijk de video-kant op .. :wink:
Een mooie studie denk ik, die jij gaat doen. Persoonlijk heb ik niet zoveel met video maar meer met de fotografie. Dus eigenlijk net andersom. Een digitale spiegelreflex camera is over het algemeen wel beter dat een compact camera. Al was het alleen maar omdat je via de zoeker direct ziet of wat je fotografeert. Vele malen beter dan op zo'n LCD schermpje turen. Een nadeel van een professionele camera (als je die gaat kopen) is wel dat er wat van je fotografische kennis wordt gevraagd. Deze professionele camera's hebben over het algemeen geen volautomatische instellingen. Een goede tip is; let op de lens. Een professionele camera voorzien van een flut lens is geen goede koop. Zelf ben ik geen voorstander van een superzoomlens. Zeg maar zo'n lens die kan inzoomen van een flinke groothoek naar supertele. Deze lenzen hebben altijd een vertekening, het zij in de groothoekstand of in de telestand.
Wat het fotograferen in Normandië betreft, een mooi onderwerp maar er zijn nog meer onderwerpen die de moeite waard zijn. Het kost misschien wat moeite maar ga maar eens 's ochtends vroeg naar buiten met je camera of bezoek eens een festival, demonstratie o.i.d. Dat is iets wat je vast nog wel zal gaan leren met je opleiding, leren kijken naar onderwerpen. Hopelijk krijgen we nog eens iets van je werk te zien.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
DonorNL
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 17 sep 2007, 17:35
Locatie: Rosmalen

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door DonorNL »

asjemenou schreef:
DonorNL schreef:Najaa, ik heb gewoon een klein compact Ixus 60 camera, maar als ik ga beginnen aan de opleiding moet ik een digitale spiegelreflex-camera kopen, dus dan zal ook wel de kwaliteit een stukje naar boven gaan. Voor de rest fotografeer ik vooral in vakantie's, en nu heb ik wat aardige foto's van Normandië, waarvan ik zelf vindt dat ze best mooi zijn :P . Voor de rest heb ik eigelijk niets zoveel met fotografen, ik ga namelijk de video-kant op .. :wink:
Een mooie studie denk ik, die jij gaat doen. Persoonlijk heb ik niet zoveel met video maar meer met de fotografie. Dus eigenlijk net andersom. Een digitale spiegelreflex camera is over het algemeen wel beter dat een compact camera. Al was het alleen maar omdat je via de zoeker direct ziet of wat je fotografeert. Vele malen beter dan op zo'n LCD schermpje turen. Een nadeel van een professionele camera (als je die gaat kopen) is wel dat er wat van je fotografische kennis wordt gevraagd. Deze professionele camera's hebben over het algemeen geen volautomatische instellingen. Een goede tip is; let op de lens. Een professionele camera voorzien van een flut lens is geen goede koop. Zelf ben ik geen voorstander van een superzoomlens. Zeg maar zo'n lens die kan inzoomen van een flinke groothoek naar supertele. Deze lenzen hebben altijd een vertekening, het zij in de groothoekstand of in de telestand.
Wat het fotograferen in Normandië betreft, een mooi onderwerp maar er zijn nog meer onderwerpen die de moeite waard zijn. Het kost misschien wat moeite maar ga maar eens 's ochtends vroeg naar buiten met je camera of bezoek eens een festival, demonstratie o.i.d. Dat is iets wat je vast nog wel zal gaan leren met je opleiding, leren kijken naar onderwerpen. Hopelijk krijgen we nog eens iets van je werk te zien.
Ben jij dan zo iemand die de hele dag en nacht in bosjes ligt om dé foto te maken van het nieuwe kind van Jolie en Pitt.. :lol: :P .
Naja, ik hoop dat het allemaal wel zal gaan lukken. Ik 'werk' bij een omroep, dus qua festivals/gebeurtenissen zal ik dan ook regelmatig erbij zijn. Ook ga ik dit jaar weer naar Remember September, dus zal ik daar ook vast foto' s van maken, en waarschijnlijk met mn nieuwe camera .. :) .
Voor de rest trouwens: Ik ben een Nederlander, en ik heb maar voor 1 jaar een spiegelreflexcamera nodig, dus het zal echt zeker geen onwijs dure camera worden, met veel lenzen.
Geen idee wat ik zeg en bedoel, de tekst hierboven is vast voud.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door asjemenou »

DonorNL schreef:Ben jij dan zo iemand die de hele dag en nacht in bosjes ligt om dé foto te maken van het nieuwe kind van Jolie en Pitt.. :lol: :P .
Nee, dat niet. Ik ben zeker geen Joop van Teylingen. Het maken van een 'gelukstreffer' kan altijd maar over het algemeen vergt dé foto toch wel enige voorbereiding en kennis van je camera.
DonorNL schreef:Naja, ik hoop dat het allemaal wel zal gaan lukken. Ik 'werk' bij een omroep, dus qua festivals/gebeurtenissen zal ik dan ook regelmatig erbij zijn. Ook ga ik dit jaar weer naar Remember September, dus zal ik daar ook vast foto' s van maken, en waarschijnlijk met mn nieuwe camera .. :) .
Oefening baart kunst, zou ik zo zeggen. Je moet mijn antwoord trouwens niet te kritisch lezen :wink: . Positieve kritiek helpt je bij het verleggen van je 'fotografische' grenzen, weet ik uit eigen ervaring.
DonorNL schreef:Voor de rest trouwens: Ik ben een Nederlander, en ik heb maar voor 1 jaar een spiegelreflexcamera nodig, dus het zal echt zeker geen onwijs dure camera worden, met veel lenzen.
De tijd van veel lenzen bij je fotocamera hebben is inmiddels verleden tijd. Met 2 lenzen kan je al aardig uit de voeten. Je kan ook nadenken over (een) tweedehands spiegelreflexcamera/lenzen.

...Zelf ben ik geen voorstander van een superzoomlens. Zeg maar zo'n lens die kan inzoomen van een flinke groothoek naar supertele. Deze lenzen hebben altijd een vertekening, het zij in de groothoekstand of in de telestand...

Nu ben ik niet iemand die het altijd beter wil weten maar ik weet dat de lens het belangrijkste onderdeel op je camera is. Natuurlijk is zo'n supergroothoek/telelens in één reuze handig maar dit gaat meestal wel ten koste van iets. De lenzen/camerafabrikanten zullen mijn bewering zeker tegenspreken maar fotografeer maar eens een testkaart met zo'n lens op verschillende brandpuntafstanden. Bij het aanschaffen van mijn lenzen ben ik ten rade gegaan bij de mensen uit de praktijk (ook zij zullen het eens zijn met mijn bewering). Ik kreeg de raad om een bepaald type lens van 15 jaar oud te zoeken. Uiteraard niet nieuw meer te vinden. Als je het bepaalde type van deze lens laat vallen bij de betere fotovakhandelaren dan weten ze meteen over welke lens je het hebt. Sommige oudere (analoge) lenzen zijn zelfs beter dan de huidige lenzen voor de digitale camera's. Misschien toch iets om over na te denken, een tweedehands camera met lenzen.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
DonorNL
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 17 sep 2007, 17:35
Locatie: Rosmalen

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door DonorNL »

asjemenou schreef:
DonorNL schreef:Ben jij dan zo iemand die de hele dag en nacht in bosjes ligt om dé foto te maken van het nieuwe kind van Jolie en Pitt.. :lol: :P .
Nee, dat niet. Ik ben zeker geen Joop van Teylingen. Het maken van een 'gelukstreffer' kan altijd maar over het algemeen vergt dé foto toch wel enige voorbereiding en kennis van je camera.
DonorNL schreef:Naja, ik hoop dat het allemaal wel zal gaan lukken. Ik 'werk' bij een omroep, dus qua festivals/gebeurtenissen zal ik dan ook regelmatig erbij zijn. Ook ga ik dit jaar weer naar Remember September, dus zal ik daar ook vast foto' s van maken, en waarschijnlijk met mn nieuwe camera .. :) .
Oefening baart kunst, zou ik zo zeggen. Je moet mijn antwoord trouwens niet te kritisch lezen :wink: . Positieve kritiek helpt je bij het verleggen van je 'fotografische' grenzen, weet ik uit eigen ervaring.
DonorNL schreef:Voor de rest trouwens: Ik ben een Nederlander, en ik heb maar voor 1 jaar een spiegelreflexcamera nodig, dus het zal echt zeker geen onwijs dure camera worden, met veel lenzen.
De tijd van veel lenzen bij je fotocamera hebben is inmiddels verleden tijd. Met 2 lenzen kan je al aardig uit de voeten. Je kan ook nadenken over (een) tweedehands spiegelreflexcamera/lenzen.

...Zelf ben ik geen voorstander van een superzoomlens. Zeg maar zo'n lens die kan inzoomen van een flinke groothoek naar supertele. Deze lenzen hebben altijd een vertekening, het zij in de groothoekstand of in de telestand...

Nu ben ik niet iemand die het altijd beter wil weten maar ik weet dat de lens het belangrijkste onderdeel op je camera is. Natuurlijk is zo'n supergroothoek/telelens in één reuze handig maar dit gaat meestal wel ten koste van iets. De lenzen/camerafabrikanten zullen mijn bewering zeker tegenspreken maar fotografeer maar eens een testkaart met zo'n lens op verschillende brandpuntafstanden. Bij het aanschaffen van mijn lenzen ben ik ten rade gegaan bij de mensen uit de praktijk (ook zij zullen het eens zijn met mijn bewering). Ik kreeg de raad om een bepaald type lens van 15 jaar oud te zoeken. Uiteraard niet nieuw meer te vinden. Als je het bepaalde type van deze lens laat vallen bij de betere fotovakhandelaren dan weten ze meteen over welke lens je het hebt. Sommige oudere (analoge) lenzen zijn zelfs beter dan de huidige lenzen voor de digitale camera's. Misschien toch iets om over na te denken, een tweedehands camera met lenzen.
Jep, dat was ik ook van plan voor een camera: kopen via marktplaats. Ik zal mn camera, als ik em heb wel eens op het forum zetten, en gelijk wat foto's mee maken.
Voor de rest, ik denk dat we nu wel beter op kunnen houden, dit is immers geen 'Welke lens ik voor mn camera moet hebben' enz.
Trouwens, ik zal eraan denken als ik ereen koop, oudere lenzen te kopen ipv nieuwere - Als ze goed zijn -

GeGroet,
Geen idee wat ik zeg en bedoel, de tekst hierboven is vast voud.
Gebruikersavatar
TimD
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 apr 2008, 21:29
Locatie: Dokkum-Friesland-Nederland

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door TimD »

Hallo,

Zal me ook eens voorstellen. Ben al een tijdje lid
maar beter laat dan nooit hea! :roll:

Ik ben Tim Dekker, ben 19 lentes jong en kom
uit het Noordelijkste stadje van Nederland, Dokkum.
Bij de meeste waarschijnlijk bekend van dat Bonifatius
daar is vermoord door ons Friezen }) .

Hou me nu al een tijdje bezig met wo2 ivm re-enactment. Zit
nu zelf bij der Windhund (als ze m'n lidmaatschapformulier hebben binnen
gekregen dan :P ) samen met een vriend van me. Hoop daar een leuke tijd te hebben,
maar dat moet wel goed komen.

Groeten!

ps. Leuk forum, heb er al veel handige info vanaf gehaald! :)
-3/. Pz. Gren. Rgt. 60. Panzer Division 116. "Der Windhund"-
Plaats reactie