RITS student zoekt rekwisieten / medewerkers kortfilm

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Filip_H
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2008, 18:35

RITS student zoekt rekwisieten / medewerkers kortfilm

Bericht door Filip_H »

Beste forumgangers/ geïnteresseerden in WOII

Ik heb deze topic bij actueel geplaatst omdat ik reeds eind maart dit filmpje ga draaien. Indien moderators vinden dat het ergens anders thuishoort, verplaats het
gerust naar andere discussiegroep.

Eind maart / begin april ben ik van plan een kortfilm te maken over een anekdote uit de tweede wereldoorlog, die zich afspeelde in Rupelmonde, België. Het verhaaltje gaat over Duitsers die de klokken uit de kerktorens kwamen roven, om het vervolgens te smelten en er wapens van te maken. In de (waargebeurde) anekdote gaat het over een groepje jongeren dat voor de laatste keer de klokken van het dorp wouden luiden, en met de Belgische vlag rond de klokkentoren liepen. Ze werden echter betrapt door de oorlogsburgemeester en enkele nazi's. Eén iemand werd daarbij afgevoerd door de Gestapo.

Aangezien de werkelijkheid steeds een beetje geënsceneerd moet worden om te verfilmen, hebben we het originele verhaal in scene gegoten en verkort, enkele personages weggelaten, en enkele karakters toegevoegd. Het originele verhaal zal ik later deze avond posten.

Het filmpje zal ongeveer 10 minuten duren. Aangezien ik nog jong ben (23 jaar) ben ik niet volledig op de hoogte van de volledige historische omstandigheden en ben ik dus ten rade getrokken bij enkele oudstrijders.

Volgende zaken zou ik nog nodig hebben voor de verfilming:

- originele of nagemaakte volkskledij (deels reeds ingevuld)
- 2 * Gestapo - uniform
- Duitse revolver / pistool
- Eventueel Duitse jeep

Definitief scenario zal ik morgenavond posten, storyboard volgt kort daarop.

Aangezien ik student ben beschik ik over weinig financiële middelen. Ik ben dus op zoek naar enthousiastelingen, oudstrijders, kenners en historici die mij willen helpen bij de correcte historische naleving van deze tijd / dit verhaal. Iedereen die meewerkt zal enorm worden bedankt, voor wie op de verfilming zelf aanwezig zal zijn worden slaapplaats en eten voorzien. Vermoedelijk data van opname zijn 27 - 29 - 30 maart, of de week daaropvolgend.

Alvast dank voor de aandacht.
meer info volgt verderop deze avond.

Filip Huygens
Filip.huygens@student.ehb.be
+32477354039
Filip_H
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2008, 18:35

Re: RITS student zoekt rekwisieten / medewerkers kortfilm

Bericht door Filip_H »

Het originele verhaal gaat als volgt:
geschreven door Hector De Rijck, ook mijn grootvader (nog levende) heeft het meegemaakt.
->

15/05/2007

WEGHALEN VAN RUPELMONDSE KERKKLOKKEN.

Geschreven door HECTOR DE RIJCK
Dit is een waar gebeurd verhaal over het weghalen door de Duitsers van twee van de drie aanwezige kerkklokken uit de kerktoren van Rupelmonde op 12-13 en 14 oktober 1943
Het was zaterdag de dag voor kou-kermis dat de Duitsers een installatie met een lier op het kerkplein naast de elektriciteit cabine aan de vroegere Bazelstraat kwamen plaatsen (nu Gerard de Cremerstraat). De werken zouden op maandag aanvangen, men zou een kabel door de galmgaten in de toren plaatsen om op die manier de kerkklokken naar beneden te laten zakken.Op de scheepswerf van Rupelmonde waar ik toen werkte ( vroeger de zaat genoemd) werd er op zaterdag nog gewerkt tot 12 u 45, na afloop op weg naar huis zag iedereen wat er ging gebeuren en toen besloten wij met enkele jonge mannen die namiddag om vanaf 15 u alle klokken te gaan luiden . Na een halfuur luiden begon er al heel wat volk naar boven te komen om zo van de gelegenheid gebruik te maken om ook eens op te toren te komen.
Ikzelf en Bob Caluwé toen 19 jaar besloten om helemaal boven in de lantaarn op de kerk de Belgische vlag te steken, bij mij thuis in het Gildenhuis naast de kerk waar ik toen woonde hadden wij een vlag van 2 m op 2 m en die ging ik halen, van mijn moeder was er heel wat tegenkanting maar onderpastoor Vercruijsen gaf ons de toelating en dus gingen wij de vlag aan de mast hangen, maar van tegenslag gesproken de koord was verduurd en brak en toen hebben we de vlag maar aan de buitenkant langs alle zijden van de toren aan de bevolking die beneden stonden te kijken en de neven gemeenten getoond. Toen we terug beneden bij de luiders kwamen was er iemand met name Karel de Wilde (meestergast op de scheepswerf) die had gezien dat er maar twee klokken luiden in plaats van drie, de grootste werkte niet.
Na controle zagen we dat inderdaad de klepel van ongeveer 50 kg gebroken was op zijn scharnierpen en beneden op de plankenvloer onder de klokken lag. Stel U voor dat de klepel door de plankenvloer was gegaan daar waar 8 m dieper ongeveer 30 mensen stonden dan was een ramp met dodelijke afloop onvermijdelijk geweest.
Ikzelf met Corneel van Uitvanck en Jos Van Raemdock besloten dan maar naar "de zaat" te gaan om te zien of we iets vonden dat voor een klepel kon doorgaan ,met de toelating van de directeur Mr Chardonne en wat las en boorwerk hebben we onze klepel met een kruiwagen naar de kerktoren gebracht en nog dezelfde avond in de klok gehangen, ook mijn broer Gustaaf was bij deze operatie aanwezig. De volgende dag was het zondag ,wij maakten toen een afspraak om de klokken te luiden van 9 u 30 tot de hoogmis van 10 u en na de middag om 13 u 30 tot de vespers, er waren al een tiental mannen aanwezig maar van zodra we aan de koorden trokken om te luiden vielen deze in onze nek, blijkbaar had iemand de koorden half doorgesneden, maar geen nood we knoopten die teug aan elkaar en begonnen te luiden. Wie de saboteur was wisten we al na 10 minuten toen oorlogsburgemeester Alexsander Claus (in de volksmond Sander Claus toen 32 jaar) daarboven op het platform verscheen met bij zich een Duitse Gestapo in burger en die stond daar maar te zwaaien met zijn revolver, Claus brulde dat wij onmiddellijk met luiden moesten stoppen en dat hij deze anglofielen eens zou opruimen enz.enz. Er waren ondertussen al een twintig mannen naar boven gekomen en Claus riep ons toe dat hij wilde weten wie gisteren die vlag had gehangen op de toren en als die zich niet meldde zou hij tegen de avond als straf nog tien burgers van de gemeente later weghalen.
Het werd plots heel stil en Albert Verwilst antwoordde hierop dat de dader zich dan maar moest melden , ik ben toen naar voor gestapt en heb mij aangegeven . Die Gestapo kwam de tien treden naar beneden waar wij stonden en plaatste zijn revolver tegen het hoofd van Petrus Van Der Meiren en kwam dan ook naar mij toe,Claus sprak enkele woorden in het Duits tegen hem en keerde zich terug tot mij en vroeg waarom die vlag was getoond, ik andwoorde nogal ongerust dat het kermis was en ook om het afscheid van de klokken te vieren (ik sprak maar uit wat eerst in me op kwam), maar hij riep dat er een opdrachtgever moet zijn geweest en dat hij wilde weten wie dat was of hij zou mij weten te vinden, ik heb niemand genoemd maar ik weet heel zeker als ik naar onderpastoor Vercruijsen had verwezen en gezegd had dat we van hem de toelating hadden gekregen dan had hij hem zeker weggehaald zo woedend was hij. Eén voor één konden we dan naar buiten nadat Claus al onze namen had opgeschreven, ik werd tot de laatste gehouden om mij nog een flinke bolwassing te geven.
Buiten op het plein stond heel veel volk en toen Claus bij het passeren aan het hekken van de koer van het Gildenhuis waar mijn moeder stond hem vroeg waar ik was andwoorde hij, Urbanie als 't gene van U was geweest dan had ik hem zeker weggestoken.
De volgende dag maandag dus hebben de Duitsers twee klokken uit de toren laten zakken en op een vrachtwagen geladen om ze te laten smelten, de grootste klok "Salvator "3100 kg is blijven hangen en nadien hebben we vernomen dat dit door tussenkomst zou geweest zijn door onze toenmalige oorlogsburgemeester Alexsander Claus.
Dit was een gebeurtenis in volle oorlog waar nu nog weinig van bekend is en ik vond het dan ook de moeite waard om het na bijna 65 jaar opnieuw bekend te maken, gelukkig is toen alles zonder ongevallen en represailles afgelopen.
En waarom wij dat deden? Het was een spontane reactie van engels gezinde jonge mannen die tegen het stelen van ons erfgoed wilden protesteren en we wisten dat bijna de ganse bevolking achter ons stond. Er liep in die tijd een spreekwoord en het is nog uitgekomen ook " Wie met klokken schiet wint de oorlog niet ". Dat onze oorlogsburgemeester Claus mij en de groep niet strenger heeft gestraft komt door het feit dat hij het merendeel van de mannen heel goed kende en vooral ikzelf was hem goed bekend, wij hadden bij ons thuis in het Gildenhuis een publieke telefoon en vermits Claus lange tijd in 1940 geen telefoon had kwam hij regelmatig bij ons bellen en werd hij ook bij ons opgebeld zodat wij hem telkens zijn moeten gaan halen, langs achter over de koer van het patronaat naar de kerkstraat nr 23 en dat verklaart wellicht ook de mildheid die hij toen heeft betoond.
Van de ongeveer 20 personen die dit voorval op de toren hebben meegemaakt ken ik er nog een aantal en ook hun leeftijd in 1943.
Hector De Rijck 22 jaar kort na dit voorval ben ik in het verzet gestapt. Bob Caluwé 19 j broer van Cyriel (kapper) en Julie (nadien getrouwd met bakker Georges Caluwé ) was in het verzet in Antwerpen.
Petrus Van Der Meiren 33 j Vader van huidige schepen. Frans Van Der Meiren. Emiel Claus 33 j was familie van oorlogsburgemeester Claus ook hun vrouwen waren nichten. Maurits Van Glabeke 47 j was koster.
De gebroeders Albert 20 j en Roger 18 j Leroy , Claus verwonderde zich over hun aanwezigheid bij de bende.
Albert Verwilst 26 j staat op de congofoto van Leon Vergauwen. Edemond Brijs 50 j landbouwer vader van Maurits Brijs was toevallig boven.
Alfons Verhulst 19 j woont nu in Steendorp en is één der weinige nog in leven die het kan getuigen, hij is ook in het verzet gestapt . Corneel Van Uitvanck 20 j Jos Van Raemdonck 19 j Smet Richard 18 j nog in leven. Gustaaf De Rij ck 18 j mijn broer nadien ook in het verzet gegaan en is nu in mei 2007 nog in leven.
Hector De Rijck.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: RITS student zoekt rekwisieten / medewerkers kortfilm

Bericht door Jim »

Een Belgische forum waar je hulp kan vragen:
http://belgieindetweedewereldoorlog.forumup.be
Nederlands reenactment forum waar je hulp/advies kan vragen.:
http://www.re-enactmentforum.nl

2 Belgische reenactmentgroepen:
http://www.frontleven.be/
http://www.blha.be/
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Filip_H
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2008, 18:35

Re: RITS student zoekt rekwisieten / medewerkers kortfilm

Bericht door Filip_H »

Hartelijk Dank Jim
Je hielp me al goed vooruit

Ik ben nog opzoek naar een replica van een Gestapo uniform.
Als iemand mij hierbij kan helpen...
Filip
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: RITS student zoekt rekwisieten / medewerkers kortfilm

Bericht door Jim »

De gestapo opereerde zoals je in je verhaal al zij in burger. Ze behoorden tot de SS. Wil je een uniform dan zou ik een SS officiers uniform met SD embleem (Sicherheitsdienst.) zoeken.

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=6853 Een duidelijke uitleg over Gestapo en SD

Afbeelding
Foto van de volgende website:
http://www.germaniainternational.com/ss20.html Iets over de helft van deze pagina staat een klein stukje over de SD

http://users.skynet.be/vonweyersberg/SS.htm Staan een paar leuke kleuren foto's
Uitleg over de SD klopt echter niet.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Filip_H
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2008, 18:35

Re: RITS student zoekt rekwisieten / medewerkers kortfilm

Bericht door Filip_H »

Wie geïnteresseerd moest zijn;
voorlopige montageversie staat online:

http://youtube.com/watch?v=r3KYfZIYzkg

mvg en excuses mochten jullie historische oncorrectheden opmerken,

Filip
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: RITS student zoekt rekwisieten / medewerkers kortfilm

Bericht door Sturmkreuz »

De Gestapo droeg ook gewone uniformen meestal met een zwarte leren jas. Ze droegen niet altijd SS uniformen met het SD embleem op de mouw genaaid. De Gestapo had identiteitsplaatjes om zich te herkennen. Maar meestal gewone Gestapomannen in burger kwamen mensen ophalen.

Zal direkt je video eens bekijken.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: RITS student zoekt rekwisieten / medewerkers kortfilm

Bericht door Jim »

Mijn complimenten over het geheel. Hoewel zijnde amateur, heb ik enige basis opleiding filmen en acteren gehad.
Geslaagd camera werk, leuke kostumering, acteer werk vrij aceptabel.

Maar toch wil ik wat minpuntjes aandragen.

Rekwisieten:
De bureau van de burgemeester is behoorlijk kaal.
1 telefoon en 2 kandelaars.
Ik verwacht dat een dergelijk persoon nogal wat papier werk op zijn bureau zal hebben liggen?
Schrijfgerei, pennen potloden in een houder met een inkpotje of iets dergelijks een bureau blad. Stempel (s)
Een bakje met in en uitgaande papieren. Klokje, fotolijstje(s) Een of meerdere boeken.

Toen de telefoon ging en hij hem opnam dacht ik; Als de telefoon niet gegaan was had hij zich behoorlijk moeten vervelen. Er valt niets te doen! Op dat moment zit hij met jasje zonder stropdas achter zijn bureau. Stropdas geeft wel de benodigde status uitstraling. Een gilet was toch iets wat hij minimaal ook aan had moeten hebben. Een normaal kleding stuk voor een hogere ambtenaar.
Daarna loopt hij zonder jas, wel met stropdas (continuiteits foutje?) het café binnen. Nu doet de afwezigheid van het jasje afbreuk aan zijn status. (Een brilletje had ook wat autoriteit uitgestraald.)

Afbeelding
jaren 50 foto van een (Nederlandse) burgemeester in een tijdelijke stadshuis na de oorlog. Maar je ziet allerlei papier en zelfs dat hij persoonlijk achter de typmachine zit. Stropdas, gilet, jasje. Hij straalt enige autoriteit uit.

De overgang van de zwarte blokken naar het beeld vindt ik in een aantal gevallen te hard. Een snelle fade was misschien iets beter geweest.

Acteer gebied iets meer stiltes. Het nieuws van de klokken in het café komt als een schok. Dan is men meestal even stil om het nieuws te laten bezinken. De toeschouwer krijgt de indruk dat de mensen het echt erg vinden doordat ze in de eerst instantie niets kunnen / weten te zeggen. Men praat echter door alsof het niet echt indruk maakt.
De hoofdpersoon heeft meteen een plan zodra de burgemeester de deur uit is zonder schijnbaar zelfs na te denken.

De Duitser die met de burgemeester in gesprek is daar gaat bij mij vrijwel geen dreiging vanuit.
Als hij bedreigend wil zijn. Dan had hij dichter bij het bureau gezeten. Nu zit hij op "veilige" afstand van de burgemeester.
Iemand die je niet leuk vind en die jouw dicht benaderd vind men automatisch bedreigend.
Hij had naar mijn mening voorover moeten leunen en zijn toon zachter moeten laten klinken als hij zegt: Ich möchtte keinen aufstand. En ieder woord duidelijk benadrukken. Zijn hele conversatie is op een en dezelfde toon. Hij komt ook niet echt als verrast over als hij de klokken toch hoord luiden. Hij klinkt ook niet boos. Hij zegt scheisse als hij naar buiten kijkt maar straalt geen boosheid uit. Ik had hem waarschijnlijk niets laten zeggen (stilte) maar wel boos / woedend laten kijken.

Mijn minpunten komen heel vergroot uit. Maar het stukje duurt 7 minuten daardoor lijkt elk min puntje een stuk groter.

Nogmaals. Mijn complimenten over het geheel.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: RITS student zoekt rekwisieten / medewerkers kortfilm

Bericht door Jim »

Sturmkreuz schreef:De Gestapo droeg ook gewone uniformen meestal met een zwarte leren jas. Ze droegen niet altijd SS uniformen met het SD embleem op de mouw genaaid. De Gestapo had identiteitsplaatjes om zich te herkennen. Maar meestal gewone Gestapomannen in burger kwamen mensen ophalen.

Zal direkt je video eens bekijken.
Gestapo (Geheime Staats politzei) en SD (sicherheitsdienst) zijn twee aparte SS organisaties.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: RITS student zoekt rekwisieten / medewerkers kortfilm

Bericht door Sturmkreuz »

Niet slecht, vind het zelf goed! Mooi gemonteerd! Alleen oppassen als je echt tot in detail wilt gaan is de taal en de stoffen. Die Duitser (Gestapo) is best grappig :mrgreen:

A) Bij de Gestapo doe de Schouderstukken eraf
B) Sommige droegen een NSDAP Partij embleem op hun das
C) Geef ze een 'bolhoed'

EDIT: Inderdaad, maar ze deden bijna allemaal het zelfde werk
EDIT 2: Welk wapen werd er gebruikt?
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: RITS student zoekt rekwisieten / medewerkers kortfilm

Bericht door Sturmkreuz »

Jim, heb nu je grote post gezien, mooie uitleg gegeven. Ik heb hier een foto van de Brusselse Burgermeester toen hij de stad aan de Duitsers moest overgeven. Misschien kan je daar toch wat Burgermeester straling uithalen (ik zal ze straks posten).

Ja, laat de Gestapo, wat Gestapo uitstraling hebben. Men zei vroeger altijd: "Daar kwamen ze met hun zwarte leren mantels en met hun Gestapo uitstraling, toen wisten we hoe laat het was"

Voor de rest volg Jim zijn raad, ik zal zien wat ik nog voor je kan vinden.
Gebruikersavatar
DonorNL
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 17 sep 2007, 17:35
Locatie: Rosmalen

Re: RITS student zoekt rekwisieten / medewerkers kortfilm

Bericht door DonorNL »

Ik kan hier niets aan toevoegen, behalve dat dat stuk film aan mooi geworden is :)
Geen idee wat ik zeg en bedoel, de tekst hierboven is vast voud.
Filip_H
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2008, 18:35

Re: RITS student zoekt rekwisieten / medewerkers kortfilm

Bericht door Filip_H »

Beste critici,

Dank voor de terechte kritiek, en ook voor de positieve opmerkingen. Ik volg de richting beeld, dus voor mij was de belangrijkste factor licht & cameravoeding. Zo moest ik dit filmpje ook verdedigen voor de jury, en heb hiervoor een goed resultaat in de plaats gekregen.

Het is natuurlijk een filmpje dat ik individueel moest maken, waar ik een minimale voorbereidingstijd voor kreeg (2 maanden, terwijl de les doorging), daarom zijn sommige dingen zoals uniform en dergelijke niet volledig in orde gekomen. Doch ben ik ook zelf tevreden van het resultaat, het is en blijft een oefening voor het echte werk, waar je er niet alleen voor staat.

Vooral dank aan Jim voor nuttige informatie en doordachte kritiek.

@ Sturmkreuz: Het pistool is een originele Mauser met datumvermelding (1920) en een serienummer. Men grootvader maakte het soldaat van een zwarte die het richtte op mijn grootvader's overste. Mijn grootvader sloeg het uit zijn handen. Omdat hij het leven redde van zijn overste redde moest hij het wapen niet inleveren maar mocht hij het bijhouden als aandenken (normaal gezien moest je het in die tijd inleveren om te laten smelten voor munitie dacht ik). Het is één van de vele verhalen van men grootvader waar ik met veel verbeelding aan denk. Eerst was hij er niet zo scheutig op om het voor filmdoeleinden te gebruiken, aangezien de slagpin er nog inzit en de loop niet met lood is volgoten (zoals de Belgische wet het hier voorschrijft) Swat omdat ik niets anders vond mocht ik het toch gebruiken, leuk rekwisiet.

Moest iemand van jullie nog ideeën hebben voor docu's, of goede anekdotes om een scenario rond te bedenken, laat me zeker en vast weten. Ik ben gefascineerd door WO I & II, en vooral door de volkse verhalen. De middelen voor verfilming weet ik wel te vinden :) .

Mvg,

Filip H
Laatst gewijzigd door Filip_H op 25 jun 2008, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: RITS student zoekt rekwisieten / medewerkers kortfilm

Bericht door Sturmkreuz »

Filip_H schreef:Beste critici,

Dank voor de terechte kritiek, en ook voor de positieve opmerkingen. Ik volg de richting beeld, dus voor mij was de belangrijkste factor licht & cameravoeding. Zo moest ik dit filmpje ook verdedigen voor de jury, en heb hiervoor een goed resultaat in de plaats gekregen.

Het is natuurlijk een filmpje dat ik individueel moest maken, waar ik een minimale voorbereidingstijd voor kreeg (2 maanden, terwijl de les doorging), daarom zijn sommige dingen zoals uniform en dergelijke niet volledig in orde gekomen. Doch ben ik ook zelf tevreden van het resultaat, het is en blijft een oefening voor het echte werk, waar je er niet alleen voor staat.

Vooral dank aan Jim voor nuttige informatie en doordachte kritiek.

@ Sturmkreuz: Het pistool is een originele Mauser met datumvermelding (1920) en een serienummer. Men grootvader maakte het soldaat van een zwarte die het richtte op mijn grootvader's overste. Mijn grootvader sloeg het uit zijn handen. Omdat hij het leven redde van zijn overste redde moest hij het wapen niet inleveren maar mocht hij het bijhouden als aandenken (normaal gezien moest je het in die tijd inleveren om te laten smelten voor munitie dacht ik). Het is één van de vele verhalen van men grootvader waar ik met veel verbeelding aan denk. Eerst was hij er niet zo scheutig op om het voor filmdoeleinden te gebruiken, aangezien de slagpin er nog inzit en de loop niet met lood is volgoten (zoals de Belgische wet het hier voorschrijft) Swat omdat ik niets anders vond mocht ik het toch gebruiken, leuk rekwisiet.

Moest iemand van jullie nog ideeën hebben voor docu's, of goede anekdotes om een scenario rond te bedenken, laat me zeker en vast weten. Ik ben gefascineerd door WO I & II, en vooral door de volkse verhalen. De middelen voor verfilming weet ik wel te vinden :) .

Mvg,

Filip H

Filip.huygens@student.ehb.be
Ik dacht ben het even vergeten, dat het verboden was wapens te dragen, ik dacht dat er alleen voor de Rijkswacht een uitzondering werd gemaakt (na een tijdje).
Filip_H
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 feb 2008, 18:35

Re: RITS student zoekt rekwisieten / medewerkers kortfilm

Bericht door Filip_H »

geen nood, zonder lader of kogels kom je niet ver.
Plaats reactie