WWII overblijfselen opgraven

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
MuffinSoldaat
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2008, 20:03

WWII overblijfselen opgraven

Bericht door MuffinSoldaat »

Hoi allemaal,

Ik ga deze zomervakantie op excursie naar Latvia, Kurkland-Kessel samen met 4 Fransen een week met tent overblijfselen opgraven!
Voor mij is het de eerste keer, maar zij zijn er al 4x naar toegeweest, en hebben al onder andere een StG44 magazijn, een panzerfaust, meerdere mortierbommen, schepjes, 5 stielhelme en nog meer gevonden zelfs een Maschinenpistole 40 (zeer beschadigt) en Karabiner 98 (licht beschadigt).

Excursie 1: http://www.youtube.com/watch?v=DSvqJMEO ... 4ac009595f
3 t/m 4 in hetzelfde youtube kanaal te vinden..

Dus mijn vraag:
Omdat het voor mij de eerste keer is, heeft iemand misschien nog beginnertips? Kan ik mezelf alvast mentaal voorbereiden! :bonk:

(En ja, ik weet dat ik de gevonden spullen niet de grens over krijg! Die mogen zij hebben! :lol: )
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Re: WWII overblijfselen opgraven

Bericht door anti repro »

MuffinSoldaat schreef:Hoi allemaal,

Ik ga deze zomervakantie op excursie naar Latvia, Kurkland-Kessel samen met 4 Fransen een week met tent overblijfselen opgraven!
Voor mij is het de eerste keer, Dus mijn vraag:
Omdat het voor mij de eerste keer is, heeft iemand misschien nog beginnertips? Kan ik mezelf alvast mentaal voorbereiden! :bonk:

(

Neem een schop mee. :lol:
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: WWII overblijfselen opgraven

Bericht door asjemenou »

MuffinSoldaat schreef:Hoi allemaal,

Ik ga deze zomervakantie op excursie naar Latvia, Kurkland-Kessel samen met 4 Fransen een week met tent overblijfselen opgraven!
Voor mij is het de eerste keer, maar zij zijn er al 4x naar toegeweest, en hebben al onder andere een StG44 magazijn, een panzerfaust, meerdere mortierbommen, schepjes, 5 stielhelme en nog meer gevonden zelfs een Maschinenpistole 40 (zeer beschadigt) en Karabiner 98 (licht beschadigt).

Excursie 1: http://www.youtube.com/watch?v=DSvqJMEO ... 4ac009595f
3 t/m 4 in hetzelfde youtube kanaal te vinden..

Dus mijn vraag:Omdat het voor mij de eerste keer is, heeft iemand misschien nog beginnertips? Kan ik mezelf alvast mentaal voorbereiden! :bonk:
(En ja, ik weet dat ik de gevonden spullen niet de grens over krijg! Die mogen zij hebben! :lol: )
Mijn tip is; Ga alleen mee met een officieel archeologisch team die weet wat ze doen (en mogen). Bedenk wel dat er nog genoeg niet geëxplodeerde munitie op deze slagvelden ligt. Ik zou een ledemaat niet graag willen verliezen voor een roestige helm of een MP40. En... ben je in geval van zo'n ongeluk verzekerd?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Re: WWII overblijfselen opgraven

Bericht door anti repro »

Mijn tip is; Ga alleen mee met een officieel archeologisch team die weet wat ze doen (en mogen). Bedenk wel dat er nog genoeg niet geëxplodeerde munitie op deze slagvelden ligt. Ik zou een ledemaat niet graag willen verliezen voor een roestige helm of een MP40. En... ben je in geval van zo'n ongeluk verzekerd?[/quote]

Goede tip.

Genoeg wauzen die het wel doen en waar wij aan kunnen betalen voor ziektekosten als het weer eens misgaat.. :r
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: WWII overblijfselen opgraven

Bericht door johan willaert »

MuffinSoldaat schreef:....en hebben al onder andere een StG44 magazijn, een panzerfaust, meerdere mortierbommen, schepjes, 5 stielhelme en nog meer gevonden zelfs een Maschinenpistole 40 (zeer beschadigt) en Karabiner 98 (licht beschadigt).....
Wat een tijdverspilling als dat hoopje oud ijzer het enige is waarmee je terugkomt....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: WWII overblijfselen opgraven

Bericht door de korte golf »

johan willaert schreef:
MuffinSoldaat schreef:....en hebben al onder andere een StG44 magazijn, een panzerfaust, meerdere mortierbommen, schepjes, 5 stielhelme en nog meer gevonden zelfs een Maschinenpistole 40 (zeer beschadigt) en Karabiner 98 (licht beschadigt).....
Wat een tijdverspilling als dat hoopje oud ijzer het enige is waarmee je terugkomt....
achter dat "hoopje ijzer" zit wel een het geschiedenis net als de rest van het spul wat daar ligt. en als je als beginner een mp40 of een helm tegenkomt. ben je wel verdomd blij(lijkt mij).
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: WWII overblijfselen opgraven

Bericht door Bram.T. »

ik was al blij toen ik in de ardennen wat garand clips en hulzen vond :)
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: WWII overblijfselen opgraven

Bericht door JimK »

Wat daar uit de grond komt is meer een 'hoopje verdriet'' :P
Wat een slechte grond, is weinig van over. Die MP40 is echt slecht.
Je kunt het beste gewoon geel zand hebben, graaf makkelijk, en je vind relatief mooie dingen.
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: WWII overblijfselen opgraven

Bericht door de korte golf »

SPEARHEAD schreef:ik was al blij toen ik in de ardennen wat garand clips en hulzen vond :)
kijk dat bedoel ik :)
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
ww2passion
Lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:39

Re: WWII overblijfselen opgraven

Bericht door ww2passion »

Refererend naar de uitspraak van Johan over tijdverspilling : iets opgraven is NOOIT tijdverspilling.
Ik wens je nog veel plezier bij het bovenhalen van deze vondsten. G.
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: WWII overblijfselen opgraven

Bericht door Doornewaard »

Is altijd beter dan de geschiedenis verder in de grond te laten verotten. Johan, ieder zo z,n hobby.
Plaats reactie