Mein kampf:?:

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Mein kampf:?:

Bericht door Brianlinden »

Ik heb de nederlandse versie van Mein kampf in een word document die kan ik eventueel hier plaatsen maar omdat er auteurs rechten opzitten zou ik eerst mogen weten of het mag

mag het :?:
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Je kunt ook een link plaatsen naar een van de vele sites met mijn kampf erop, ik zie de meerwaarde niet van het hier posten?
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Meer publiciteit. Site's ken ik niet het staat in een word document.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Volgens mij zit er idd nog copyright op. Overigens is 't heel makkelijk voor iemand die geïnteresseerd is om op internet het document te vinden, er is voldoende in omloop en anders kunnen ze brianlinden@leiden gewoon effe een pb sturen :)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

Inderdaad:D daarom wou ik het eventjes weten!
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Is het juridisch eigenlijk wel toegestaan om op een Nederlandse site Mein Kampf aan te bieden? (Dit aangezien het niet in de NL boekhandel verkocht mag worden)

Het lijkt mij niet wenselijk om Mein Kampf op de site te zetten, dadelijk krijgen we allemaal nieuwe, neonazistische gebruikers. :roll:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

:O dat moeten we niet hebben het is puur voor intresse ik heb nu pas 1 hoofdstuk gelezen (leest een beetje saai) dus die onderontwikkelde bevolkingsgroep, zal er wel mega last van hebben.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Sjoerd, er zijn geen verboden boeken in Nederland.

Ik ben voor vrije verkoop van dit boek, neo nazisch lezen het niet omdat het boek veel te moeilijk is. Door het te verbieden maak je er een soort mytische sfeer omheen.

Openheid dus....
ironmarc
Lid
Berichten: 2000
Lid geworden op: 19 feb 2004, 21:22
Locatie: IJsselstein

Bericht door ironmarc »

zien die neo's het dan niet als een soor heilig boek dan??
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Die Neo's weten 0,0 % van geschiedenis. En dan nog. De Koran of de Bijbel word door sommige ook gebruikt om haat te zaaien. Zelfs woensdag gehaktdag is nog te krijgen.....................
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Ik ben het ermee eens dat dit boek openlijk mag verkocht worden, in Engeland bijvoorbeeld mag het wél ...
Mensen die het echt willen hebben raken er toch aan ...
Gebruikersavatar
Lord_Vetinari
Lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 20 sep 2003, 22:18
Locatie: Oss

Bericht door Lord_Vetinari »

Mein Kampf mag hier niet geplaatst worden. Niet vanwege het Copyright, maar omdat het verboden is om het aan te bieden en als je het hier plaatst bied je het aan.

Daarnaast is het een onleesbaar boek met een walgelijke inhoud.
Hij, die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen... / Si non confectus non reficiat / Fighting for peace is like making love for virginity
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Lord_Vetinari schreef:Mein Kampf mag hier niet geplaatst worden. Niet vanwege het Copyright, maar omdat het verboden is om het aan te bieden en als je het hier plaatst bied je het aan.
Is dat wel echt zo? Ik weet het niet zeker maar volgens mij mag je Mein Kampf wel aanbieden als dat voor historisch onderzoek is. De wetgeving in Nederland is hier nogal ruim in.
Onder "voorwerpen" worden naast geschreven teksten, ook films, televisieopnamen, geluidsbanden en dergelijke begrepen. In het verleden is het te koop aanbieden van het boek Mein Kampf vervolgd, maar de Minister van Justitie heeft op 7 maart 2002 verklaard dat dit in de toekomst niet meer zou moeten gebeuren.

http://www.lbr.nl/wetgeving/vrijheidmening.html
Is deze wetgeving inmiddels doorgevoerd?
Lord_Vetinari schreef:Daarnaast is het een onleesbaar boek met een walgelijke inhoud.
Maar wel een belangrijk historisch tijdsdocument wat naar mijn mening beschikbaar moet zijn voor studiedoeleinden. En volgens de wet is het daarvoor dus ook beschikbaar.
"Frisch auf mein Volk, die Flammenzeichen rauchen!"
Unser Volk steht im Aufbruch gegen die Verknechtung Europas durch den Nationalsozialismus, im neuen gläubigen Durchbruch von Freiheit und Ehre.
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Volgens mij mag je het boek zelf wel hebben,maar mag je het niet verhandelen.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Lord_Vetinari schreef:Daarnaast is het een onleesbaar boek met een walgelijke inhoud.
Wat een nutteloze opmerking ... je bevindt je hier niet tussen een stel kinderen die een spannend boek willen lezen, maar tussen mensen die serieus met de geschiedenis van WO2 willen bezigzijn.
Plaats reactie