Verzameling van Omgitsme ;)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door Nico Roelofs »

omgitsme schreef:Ja ik woon in Nederland en is illegaal.
Maar goed, zolang de wouten het niet weten vind ik alles goed ^^
En nog niets onze wetten zijn helemaal poep xD
Je mag nog niet eens een huls hebbben :shocked: :bonk:
Je bent niet bepaald slim bezig! Je haalt ten eerste verboden materiaal in huis, handgranten en patronen met punt. Ten tweede denk je ook dat de politie niet mee kijkt op internet.

Daarnaast hulzen zijn wel degelijk vrij in Nederland zolang er maar geen lading in zit.
bartdb4
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 jan 2005, 18:45
Locatie: ARNHEIM -17km

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door bartdb4 »

Maargoed, nooit menutie (ook leeg) en dergelijke in je huis opbergen, en vind je die dingen, meld het bij de Politie, dat doe ik ook altijd!

Bart.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door S1991 »

Nico Roelofs schreef:
omgitsme schreef:Ja ik woon in Nederland en is illegaal.
Maar goed, zolang de wouten het niet weten vind ik alles goed ^^
En nog niets onze wetten zijn helemaal poep xD
Je mag nog niet eens een huls hebbben :shocked: :bonk:
Je bent niet bepaald slim bezig! Je haalt ten eerste verboden materiaal in huis, handgranten en patronen met punt. Ten tweede denk je ook dat de politie niet mee kijkt op internet.

Daarnaast hulzen zijn wel degelijk vrij in Nederland zolang er maar geen lading in zit.
De patronen zijn helemaal onschadelijk en is een ander puntje opgezet bodemvondst ;)
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door sobel »

feit blijft dat de politie ook op dit forum rondkijkt en dat ze dus ook zien dat jij illegale granaten in huis hebt.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door Nico Roelofs »

omgitsme schreef:De patronen zijn helemaal onschadelijk en is een ander puntje opgezet bodemvondst ;)
Die punten, ondanks dat het vondsten, zijn nog steeds verboden. :wink:
WW2 Vetaran
Lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:03

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door WW2 Vetaran »

En ik meen dat het voor het forum ook niet goed is want die hoort zich ook te houden aan de regels.
Dus het toestaan mag ook niet.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door johan willaert »

omgitsme schreef: In je onderschrift:
Collector of U.S. Army, 101st Airborne Division, 506th Parachute Infantry Regiment, 3rd Battalion, C Compagnie.

C Company was onderdeel van het 1st Battalion
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door S1991 »

johan willaert schreef:
omgitsme schreef: In je onderschrift:
Collector of U.S. Army, 101st Airborne Division, 506th Parachute Infantry Regiment, 3rd Battalion, C Compagnie.

C Company was onderdeel van het 1st Battalion
Ohw ik dacht dat C Company ook nog in de 3rd Battalion zat..
Naja :p
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door coco »

Ik heb hem via msn ook al 100 keer gezegd dat patroon punten illegaal zijn, maar als de politie voor de deur staat merkt tie het vanzelf niet?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
WW2 Vetaran
Lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:03

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door WW2 Vetaran »

coco schreef:Ik heb hem via msn ook al 100 keer gezegd dat patroon punten illegaal zijn, maar als de politie voor de deur staat merkt tie het vanzelf niet?
Dan merkt die het inderdaad snel genoeg.
En als je eenmaal gevonden hebben dan blijven ze je in de gaten houden en komen geregeld is langs.
Ik spreek niet uit ervaring maar ik ken wel iemand bij wie dat gebeurd.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door S1991 »

WW2 Vetaran schreef:
coco schreef:Ik heb hem via msn ook al 100 keer gezegd dat patroon punten illegaal zijn, maar als de politie voor de deur staat merkt tie het vanzelf niet?
Dan merkt die het inderdaad snel genoeg.
En als je eenmaal gevonden hebben dan blijven ze je in de gaten houden en komen geregeld is langs.
Ik spreek niet uit ervaring maar ik ken wel iemand bij wie dat gebeurd.
Kan best ...
Maar goed back on topic..
Dit hoort bij Wapens en Munitie eh..
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
bartdb4
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 20 jan 2005, 18:45
Locatie: ARNHEIM -17km

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door bartdb4 »

Dit heeft wel degelijk iets met dit topic te maken, we proberen jou te vertellen wat er mis is aan granaten te posten op internet/fora.

Maar de duidelijkheid lijkt mij er nu wel inzitten, dus kunnen we nu denk ik maar beter verder over de rest van de collectie. ;)


Bart.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door S1991 »

bartdb4 schreef:Dit heeft wel degelijk iets met dit topic te maken, we proberen jou te vertellen wat er mis is aan granaten te posten op internet/fora.

Maar de duidelijkheid lijkt mij er nu wel inzitten, dus kunnen we nu denk ik maar beter verder over de rest van de collectie. ;)


Bart.
Precies ;)
Nu nog effe wat...
Ik heb me een etalage pop geregeld/gekocht. En zal er binnen kort foto's van maken en hier weer even posten.
Grtz ;)
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
WW2 Vetaran
Lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:03

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door WW2 Vetaran »

omgitsme schreef:
bartdb4 schreef:Dit heeft wel degelijk iets met dit topic te maken, we proberen jou te vertellen wat er mis is aan granaten te posten op internet/fora.

Maar de duidelijkheid lijkt mij er nu wel inzitten, dus kunnen we nu denk ik maar beter verder over de rest van de collectie. ;)


Bart.
Precies ;)
Nu nog effe wat...
Ik heb me een etalage pop geregeld/gekocht. En zal er binnen kort foto's van maken en hier weer even posten.
Grtz ;)
Mooi zo weer verder met de collectie :D
Als je foto's hebt dan laat je ze maar zien.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door S1991 »

WW2 Vetaran schreef:
omgitsme schreef:
bartdb4 schreef:Dit heeft wel degelijk iets met dit topic te maken, we proberen jou te vertellen wat er mis is aan granaten te posten op internet/fora.

Maar de duidelijkheid lijkt mij er nu wel inzitten, dus kunnen we nu denk ik maar beter verder over de rest van de collectie. ;)


Bart.
Precies ;)
Nu nog effe wat...
Ik heb me een etalage pop geregeld/gekocht. En zal er binnen kort foto's van maken en hier weer even posten.
Grtz ;)
Mooi zo weer verder met de collectie :D
Als je foto's hebt dan laat je ze maar zien.
Zal zeker doen ;)
Zometeen eventjes al foto's posten van de musette bag die ik binnenkort binnen krijg.
Grtz
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gesloten