Waar ga jij heen op vakantie?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door micky »

3 weekjes natuur in de USA :)
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door coco »

3 weken Tjechië.
en volgend jaar 4 á 6 weken USA :mrgreen:
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door anti repro »

we gaan naar Limburg :frownno:
Met onze sleurhut naar Helden. :bonk: :x (mag niet met mijn vrienden naar Salou :x )

Weet iemand of daar museums in de buurt zijn of dat daar gevochten is in de oorlog zodat ik kogelpunten of zoiets kan vinden op akkers ?
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door JimK »

Net terug van Tsjechië. En van de zomer misschien met vrienden met auto weg, heb niks geboekt. Moet eerst praktijk even halen :P anders wordt dat niet wat.

Groeten Jim
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door Cas »

anti repro schreef:we gaan naar Limburg :frownno:
Met onze sleurhut naar Helden. :bonk: :x (mag niet met mijn vrienden naar Salou :x )

Weet iemand of daar museums in de buurt zijn of dat daar gevochten is in de oorlog zodat ik kogelpunten of zoiets kan vinden op akkers ?
Helden is midden limburg, er ligt ergens een klein museum, neem eens contact op met killingspree, die weet daar e.e.a. meer over. Je kunt natuurlijk nog wat zuidelijker afzakken, US Cemetary Margraten, US Cemetary Henri Chapelle. Oorlogsmuseum Aubel, Fort Eben Emael, monument voor de gesneuvelden verzetsmensen (zie mijn topic onder bezienswaardigheden en musea) in Valkenburg aan de Geul, daar staat ook nog een PAK 41 bij het Gemeentehuis. Daarnaast ben je vanuit Maastricht binnen een uur in Luxemburg, waar natuurlijk ook veel te zien is, haal je ouders over met het argument, dat je ineens dan in luxemburg kunt tanken (lekker goedkoop). Rij dan via Luik (liege) en houd Aachen Verviers aan , rij dan via Spa naar St Vith en ga neem dan afslag St Vith Süd, aan het einde rechts en dan alleen maar de weg volgen en je bent binnen 20 kilomter in Luxemburg, vlak bij Diekirch. Malmedy, La Gleize, Poiteau en Bastogne liggen in de buurt dus dat kun je allemaal in een dag doen.

Ik blijf in iedergeval in "Hintergarten " en Balkonië of te wel thuis !
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
WW2 Vetaran
Lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:03

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door WW2 Vetaran »

Ik ga naar Duitsland voor een week en naar Frankrijk voor een week in een huisje.
En in December 10 dagen naar Oostenrijk :D
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door iknowdintoo »

WW2 Vetaran schreef:Ik ga naar Duitsland voor een week en naar Frankrijk voor een week in een huisje.
En in December 10 dagen naar Oostenrijk :D
Tiroler hoedje maar alvast inpakken dan maar :lol: .
Robbert A
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:00

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door Robbert A »

deze vakantie 2 weekjes naar Ouddorp (Zuid-Holland)
dat wordt dus : zon-zee-strand-bbq-feesten 8)

en dan nog 2 weekjes weg met onze boot, dus 4 weekjes geen internet, moet mijn broertje is lekker afkicken :bonk:
is daar in de buurt nog wat te vinden? misschien ga ik dan (als het heeft gestormd)'s morgens strandjutten.
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door Robin V »

10 dagen Lloret begin september.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
DonorNL
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 17 sep 2007, 17:35
Locatie: Rosmalen

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door DonorNL »

Aangezien het eigelijk allemaal niet paste, heb ik mijn vakantie al gehad, lekker even een week tussen mn eindexamens en uitslag naar ons huis in de Franse Alpen. Máár omdat ik geslaagd ben gaan we ook nog naar Normandie + Franse vrienden daar onder ergens. La Rochelle ofzoiets ( Daar is die boot vastgelopen op het strand paar maanden terug.)

GeGroet,
Geen idee wat ik zeg en bedoel, de tekst hierboven is vast voud.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door Charly1975 »

Charly1975 schreef:Het is de bedoeling dat ik naar de Azoren ga.
Het is zeker dat ik naar de Azoren ga...we hebben geboekt !
Grap is dat m'n vriendin noch ikzelf van iemand had gehoord dat ze er wel eens geweest zijn. En dat terwijl ik toch wel een paar collega's heb die 'wel wat van de wereld hebben gezien' heb.

ff snel off-topic....wil iemand met verstand van zaken (via PB bij voorkeur..om het topic niet te vervuilen) mijn vraag beantwoorden: Is er ten tijde van WOII nog iets gebeurd op/bij de Azoren dat van belang is ? Portugal was neutraal.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door anti repro »

Cas schreef:
anti repro schreef:we gaan naar Limburg :frownno:
Met onze sleurhut naar Helden. :bonk: :x (mag niet met mijn vrienden naar Salou :x )

Weet iemand of daar museums in de buurt zijn of dat daar gevochten is in de oorlog zodat ik kogelpunten of zoiets kan vinden op akkers ?
Helden is midden limburg, er ligt ergens een klein museum, neem eens contact op met killingspree, die weet daar e.e.a. meer over. Je kunt natuurlijk nog wat zuidelijker afzakken, US Cemetary Margraten, US Cemetary Henri Chapelle. Oorlogsmuseum Aubel, Fort Eben Emael, monument voor de gesneuvelden verzetsmensen (zie mijn topic onder bezienswaardigheden en musea) in Valkenburg aan de Geul, daar staat ook nog een PAK 41 bij het Gemeentehuis. Daarnaast ben je vanuit Maastricht binnen een uur in Luxemburg, waar natuurlijk ook veel te zien is, haal je ouders over met het argument, dat je ineens dan in luxemburg kunt tanken (lekker goedkoop). Rij dan via Luik (liege) en houd Aachen Verviers aan , rij dan via Spa naar St Vith en ga neem dan afslag St Vith Süd, aan het einde rechts en dan alleen maar de weg volgen en je bent binnen 20 kilomter in Luxemburg, vlak bij Diekirch. Malmedy, La Gleize, Poiteau en Bastogne liggen in de buurt dus dat kun je allemaal in een dag doen.

Ik blijf in iedergeval in "Hintergarten " en Balkonië of te wel thuis !

Big thanx !!

La Gleize en Margraten is geregeld met mijn vader !! _/-\o_

Welk museum ligt dan bij Helden. Op google zie ik alleen heemkundetoestanden :frownno:
(wel Overloon maar daar ben ik pas geweest)

Killingspray zit niet meer op dit forum den'kik :?
le perdreau
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 jun 2008, 16:39

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door le perdreau »

Weet iemand een goed plekje voor met de metaaldetector te gaan zoeken niet te ver van Belgie als vakantie tip :p

THX
Patriotism consists not in waving the flag, but in striving that our country shall be righteous as well as strong.
Gebruikersavatar
symen
Lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 29 sep 2005, 20:57

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door symen »

2, 5 week Italië, met de tent :)

Florence -> Napels -> Rome -> Venetië -> Stanz (Zwitserland)
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Re: Waar ga jij heen op vakantie?

Bericht door Cas »

[quote="anti repro
Big thanx !!

La Gleize en Margraten is geregeld met mijn vader !! _/-\o_

Welk museum ligt dan bij Helden. Op google zie ik alleen heemkundetoestanden :frownno:
(wel Overloon maar daar ben ik pas geweest)

Killingspray zit niet meer op dit forum den'kik :?[/quote]

Doe ook zeker de Henri Chapelle aan is op 20 km van Margraten !
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Plaats reactie