duitse tekeningen

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Robbert A
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:00

duitse tekeningen

Bericht door Robbert A »

hoi allemaal

ik heb via mp 2 duitse tekeningen gekocht.
dit zijn 2 bouw tekeningen van 2 verschillende vliegtuigen.
maar nu zit ik met 1 probleem... ik ben er achter gekomen dat het papier erg snel scheurt en er al genoeg gaatjes in zit.
nu mijn vraag
om ze in de toekomst nog te kunnen bekijken wil ik ze digitaal hebben, en eventueel uitgeprint.
dus zoek ik een instelling waar ik ze kan scannen, hebben jullie een idee?
de grootste tekening is waarschijnlijk een A2 en de kleinste een A3
ik ben al langs mijn school gegaan (die heeft een A0/A1 plotter) maar die hadden het niet... zoeken via internet leverd me ook bar weinig op.
ik zoek een instelling/ bedrijf in of rond Dordrecht.
misschien dat op het stadskantoor wel zo iets staat, maar dan zou ik pas op een donderdag langs kunnen gaan...
kunnen jullie me helpen?
groeten
Robbert
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: duitse tekeningen

Bericht door JimK »

Als je bij jou in de omgeving een grafisch bedrijf hebt zou je daar langs kunnen gaan. Wij laten grotere objecten ook altijd scannen bij een grafisch bedrijf. Die hebben meestal wel zulke scanners of kunnen het voor elkaar krijgen.

Groeten Jim
Robbert A
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:00

Re: duitse tekeningen

Bericht door Robbert A »

oke thanks, dan zal ik daar wel naar op zoek gaan :)
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
WW2 Vetaran
Lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:03

Re: duitse tekeningen

Bericht door WW2 Vetaran »

Even langs een drukker gaan die hebben namelijk allerlei scanners (groot en klein) en is meestal niet duur :)
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: duitse tekeningen

Bericht door Erik S. »

Ik laat nooit meer wat scannen bij de drukker hier in de buurt.


Heb mijn kaart van bergen op zoom (ost 1941), daar laten scannen, nadrukkelijk gezegd dat het een zeldzame ingetekende kaart is, en dat ik liever heb dat ik m zelf op de scanner leg.

Loopt dat w#$f zo met die kaart aan een hoekje tussen 2 vinger richting scanner. :zapped:


oftewel, op de vouwnaad een scheur van circa 5 centimeter. Nu vroeg ik compensatie, en toen wees ze vrolijk naar het bordje : "wij accepteren geen claims over schade aan originelen" .

Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: duitse tekeningen

Bericht door iknowdintoo »

Erik S. schreef:Ik laat nooit meer wat scannen bij de drukker hier in de buurt.


Heb mijn kaart van bergen op zoom (ost 1941), daar laten scannen, nadrukkelijk gezegd dat het een zeldzame ingetekende kaart is, en dat ik liever heb dat ik m zelf op de scanner leg.

Loopt dat w#$f zo met die kaart aan een hoekje tussen 2 vinger richting scanner. :zapped:


oftewel, op de vouwnaad een scheur van circa 5 centimeter. Nu vroeg ik compensatie, en toen wees ze vrolijk naar het bordje : "wij accepteren geen claims over schade aan originelen" .

Erik
:r :r :r :r Hier wordt ik dus pisnijdig van!
Stefke
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:17

Re: duitse tekeningen

Bericht door Stefke »

Erik S. schreef:Ik laat nooit meer wat scannen bij de drukker hier in de buurt.


Heb mijn kaart van bergen op zoom (ost 1941), daar laten scannen, nadrukkelijk gezegd dat het een zeldzame ingetekende kaart is, en dat ik liever heb dat ik m zelf op de scanner leg.

Loopt dat w#$f zo met die kaart aan een hoekje tussen 2 vinger richting scanner. :zapped:


oftewel, op de vouwnaad een scheur van circa 5 centimeter. Nu vroeg ik compensatie, en toen wees ze vrolijk naar het bordje : "wij accepteren geen claims over schade aan originelen" .

Erik
Erik, dat betekend nog niks. Zij zijn ook verplicht de originelen met zorg te behandelen, in dit geval dus zeker niet gebeurt. Je kunt ze aansprakelijk stellen voor de schade, iedereen kan zo'n bordje er ophangen maar dat betekend nog niet dat ze het als oud vuil kunnen behandelen, en het daarna op het bordje afwimpelen. Zij zijn wel ter dege aansprakelijk voor de schade.
If you wish for peace, understand war.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: duitse tekeningen

Bericht door Erik S. »

En hoe kan ik dit dan aanvechten?

Mvg

Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Robbert A
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:00

Re: duitse tekeningen

Bericht door Robbert A »

bedankt voor de hulp, de tekeningen zijn gekopieerd :)

sta ik daar te wachten voor de tekeningen, komt een medewerker terug.
medewerker: '' we hebben goed nieuws en we hebben slecht nieuws
ik: ''...k*t...wat is het goede nieuws?''
medewerker: '' de tekeningen zijn goed en mooi gekopieerd
ik: ''oke en wat is het slechte nieuws?''
medewerker: '' er zit een scheurtje in je tekening''
ik: '' ja die zitten er, hoe groot is die scheur?''
medewerker: '' hij zit precies in het midden''
laat hij het me zien.... een scheurtje.....
laat hij me een scheur zien van 29.5 cm lang... en dat op een A1.... :frownno: :r
ik: '' wordt dit vergoed?''
medewerker: '' nee, eigen risico... :/ :r
En hoe kan ik dit dan aanvechten?
goede vraag, hoe kunnen we dit?

groeten
Robbert
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: duitse tekeningen

Bericht door iknowdintoo »

Robbert A
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:00

Re: duitse tekeningen

Bericht door Robbert A »

? wat bedoel je er mee iknowdintoo?
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: duitse tekeningen

Bericht door iknowdintoo »

Zie titel filmpje.
Stefke
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:17

Re: duitse tekeningen

Bericht door Stefke »

Robbert A schreef:bedankt voor de hulp, de tekeningen zijn gekopieerd :)

sta ik daar te wachten voor de tekeningen, komt een medewerker terug.
medewerker: '' we hebben goed nieuws en we hebben slecht nieuws
ik: ''...k*t...wat is het goede nieuws?''
medewerker: '' de tekeningen zijn goed en mooi gekopieerd
ik: ''oke en wat is het slechte nieuws?''
medewerker: '' er zit een scheurtje in je tekening''
ik: '' ja die zitten er, hoe groot is die scheur?''
medewerker: '' hij zit precies in het midden''
laat hij het me zien.... een scheurtje.....
laat hij me een scheur zien van 29.5 cm lang... en dat op een A1.... :frownno: :r
ik: '' wordt dit vergoed?''
medewerker: '' nee, eigen risico... :/ :r
En hoe kan ik dit dan aanvechten?
goede vraag, hoe kunnen we dit?

groeten
Robbert
Je moet de eigenaar ingebreke stellen, je moet wel kunnen aantoonen dat hij de schade heeft veroorzaakt door onzorgvuldig te handelen. En een geschat waarde verlies aan kunnen geven (door expert bepaald). Ik neem aan dat je van te voren niet bent ingelicht over de gevaren van zo'n kopie maken, zij hadden je hier op moeten attenderen.
Je zaak staat nog sterker als je hebt gezien hoe de schade is toe gebracht (waarscheinlijk hebben zij de automatische invoer gebruik, dit moet je wel kunnen aantoonen)
If you wish for peace, understand war.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: duitse tekeningen

Bericht door Nico Roelofs »

Heb ooit ook eens een kaart willen laten scannen. Ben hiervoor naar een speciaal bedrijf gegaan. Eerste wat ik gedaan heb is navraag gedaan of hij op een plaat werd gelegd of door een scanner werd gehaald. Toen hij zei dat hij door een scanner werd getrokken ben ik van mijn plan afgehaakt. Dit was mij het risco niet waard, omdat het hier een originele ingetekende kaart betrof.

Inmiddels hebben wij hier op kantoor een hele goede kleuren scanner en heb hier al vele kaarten zelf gescand. Maar dan alleen kaarten die niet al te veel gekreukt of gescheurd zijn. De kaart die ik destijds wilde scannen heb ik zelf ook nog niet durven scannen.
WW2 Vetaran
Lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:03

Re: duitse tekeningen

Bericht door WW2 Vetaran »

Misschien ook een optie is een foto van je kaart te maken en die vervolgens uit te printen.
Plaats reactie