Verzameling van Omgitsme ;)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door S1991 »

Hier komen dan de foto's van de musette bag.
Dus mijn nieuwe aanwinst ^^
Als iemand nog een first aid pouch + inhoud over heeft 1943 of '44 gedateerd stuur me maar een pm ik kan hem wel ergens voor gebruiken !

Afbeelding
Afbeelding

Hier de foto's van de etalage pop wat ik hopelijk vrijdag krijg.
Het hoofd van de etalage pop:
Afbeelding

De rest van de pop behalve benen :P:
Afbeelding
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
WW2 Vetaran
Lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:03

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door WW2 Vetaran »

Heeft je pop geen benen :)
Leuke aanwinsten weer :)
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door S1991 »

WW2 Vetaran schreef:Heeft je pop geen benen :)
Leuke aanwinsten weer :)
Ja dat wel ^^
Alleen niet zichtbaar op de foto haha.
Ik zal nieuwe foto's maken als ze binnen komen.
Vandaag ook een setje Nederlandse SS kraagspiegels namaak geruild voor paar andere dingen.
Zal morgen de foto's maken en plaatsen.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door S1991 »

Hier dan de foto's van de kraagspiegels.
Of ja foto :P Het is een scan ^^

Afbeelding

Dit zijn kraagspiegels wat gebruikt zijn door de Nederlandse SS, dat is te zien aan de Wolfsangel, en het is een namaak.
Helaas geen origineel :P
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door Edgar »

Replica :full:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door coco »

Als orig. onbetaalbaar is, koop dan wat anders...namaak is geen optie imo, maar krijg je die discussie weer, wel nette aanwinsten voor de rest!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
WW2 Vetaran
Lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:03

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door WW2 Vetaran »

coco schreef:Als orig. onbetaalbaar is, koop dan wat anders...namaak is geen optie imo, maar krijg je die discussie weer, wel nette aanwinsten voor de rest!
Zo denk ik ook :)
Is iets niet betaalbaar dan koop ik het gewoon niet want replica is geen optie voor mij :mrgreen:
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door S1991 »

WW2 Vetaran schreef:
coco schreef:Als orig. onbetaalbaar is, koop dan wat anders...namaak is geen optie imo, maar krijg je die discussie weer, wel nette aanwinsten voor de rest!
Zo denk ik ook :)
Is iets niet betaalbaar dan koop ik het gewoon niet want replica is geen optie voor mij :mrgreen:
Ja, oké daar geef ik jullie wel gelijk in.
Maar als het bijv. iets is voor bij een uniform ofzo om het compleet te krijgen, denk dan toch dat je anders denkt ;)
Maar ik heb de kraagspiegels zelf niet gekocht, heb ze gekregen voor gasmaskerbus+masker en 45 euro dus.
En dan staat het toch wel mooi in de vitrine kast :P
Grtz
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door koen »

Beetje rommelig bij elkaar gebracht spul, stikt van de replica. Gewoon zonde dat mensen dit een collectie druven noemen...Gewoon triest, waar is de passie van de (jonge) verzamelaars?
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door coco »

Ik ben een jonge beginnende verzamelaar, en ik weet toch zeker dat ik geen repro heb (op een gratis verkregen kopfschutz na)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door koen »

coco schreef:Ik ben een jonge beginnende verzamelaar, en ik weet toch zeker dat ik geen repro heb (op een gratis verkregen kopfschutz na)
Passie hebben is niet alleen orgineel spul hebben en geen replica of zo. Verre van, gaat om de liefde, het respect ect, de manier van je gedrag naar de spullen en mensen ect toe.
WW2 Vetaran
Lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:03

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door WW2 Vetaran »

koen schreef:Beetje rommelig bij elkaar gebracht spul, stikt van de replica. Gewoon zonde dat mensen dit een collectie druven noemen...Gewoon triest, waar is de passie van de (jonge) verzamelaars?
Juist, als ik een uniforum niet compleet kan krijgen dan doe ik gewoon geen uniforum :mrgreen:
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door coco »

koen schreef:
coco schreef:Ik ben een jonge beginnende verzamelaar, en ik weet toch zeker dat ik geen repro heb (op een gratis verkregen kopfschutz na)
Passie hebben is niet alleen orgineel spul hebben en geen replica of zo. Verre van, gaat om de liefde, het respect ect, de manier van je gedrag naar de spullen en mensen ect toe.
Heb ik ook zeker te weten 400%, anders was ik hier nooit aanbegonnen :wink:
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door koen »

Komt anders verre van verre terug in je berichten, passie ontwikkeld zich meestal in een hobby naar mijn menig ;).
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door coco »

koen schreef:Komt anders verre van verre terug in je berichten, passie ontwikkeld zich meestal in een hobby naar mijn menig ;).
Mijn passie komt vanuit wat mijn familie tijdens wo2 heeft meegemaakt, en daarbij ben ik gaan verzamelen, dat het niet terug komt in me berichten wil zeggen dat ik geen passie heb?, dit is iemand anders zijn topic dus laten we er maar over op houden.

mvg,

coco
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gesloten