Verzameling van Omgitsme ;)

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gesloten
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door sobel »

koen schreef:
coco schreef:Ik ben een jonge beginnende verzamelaar, en ik weet toch zeker dat ik geen repro heb (op een gratis verkregen kopfschutz na)
Passie hebben is niet alleen orgineel spul hebben en geen replica of zo. Verre van, gaat om de liefde, het respect ect, de manier van je gedrag naar de spullen en mensen ect toe.

Je zou een boek moeten schrijven ;), het kan ook wat tever gaan he, ik vind mijn hobby leuk en medehobbyisten (meestal) gezellig, ik zie mijn hobby als een informatieve bezigheid en een goede investering.. maar dat liefde gaat wel erg ver hoor...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door koen »

sobel schreef:
koen schreef:
coco schreef:Ik ben een jonge beginnende verzamelaar, en ik weet toch zeker dat ik geen repro heb (op een gratis verkregen kopfschutz na)
Passie hebben is niet alleen orgineel spul hebben en geen replica of zo. Verre van, gaat om de liefde, het respect ect, de manier van je gedrag naar de spullen en mensen ect toe.

Je zou een boek moeten schrijven ;), het kan ook wat tever gaan he, ik vind mijn hobby leuk en medehobbyisten (meestal) gezellig, ik zie mijn hobby als een informatieve bezigheid en een goede investering.. maar dat liefde gaat wel erg ver hoor...
Als je voor het punt komt, vrouw er uit of hobby er uit? Persoonlijk zie ik het niet als investering, neem het liefste een gedeeltje mee het graf in...
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door sobel »

hobby eruit, ben daar best makkelijk in, dit is niet mijn enige hobby. Vind het verzamelen heel leuk allemaal want je bent ergens mee bezig, maar ik hoef het niet mee in het graf ;) dan mag het wel naar collega collectors.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door johan willaert »

Originele items worden verzameld, replica wordt gekocht.....
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door sobel »

johan willaert schreef:Originele items worden verzameld, replica wordt gekocht.....

Correct, iets wat helaas nog welleens word vergeten :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door ammo »

sobel schreef:
johan willaert schreef:Originele items worden verzameld, replica wordt gekocht.....

Correct, iets wat helaas nog welleens word vergeten :)
Te vaak!
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door S1991 »

ammo schreef:
sobel schreef:
johan willaert schreef:Originele items worden verzameld, replica wordt gekocht.....

Correct, iets wat helaas nog welleens word vergeten :)
Te vaak!
Nja, ik heb het dus NIET GEKOCHT..
Maar ik ga hier niet verder op in.
En aub discucïer(of hoe je het schrijft) dit ergens anders aub.
Nu weer graag terug naar het topic waar het bedoeld voor was.
Grtz
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door S1991 »

koen schreef:Beetje rommelig bij elkaar gebracht spul, stikt van de replica. Gewoon zonde dat mensen dit een collectie druven noemen...Gewoon triest, waar is de passie van de (jonge) verzamelaars?
Het enigste wat bij mij replica is en nog gaat worden zijn:
Garand belt ( komt originele voor)
M-43 broek+rigger made tassen, onvindbaar dus zeer zeldzaam en €4000 ofzo.
Buckle boots, zeer zeldzaam,
M2 helm, ook bijna niet te vinden en als betaal je wel €2500.
2nd Ranger patch en helm (meer als soort van decoratie)
Garrison cap+patch (gekocht maar doe er niks mee..)

En dat is het zowat..
Alles wat ik origineel kan krijgen, koop ik ook gewoon.
Grtz
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door sobel »

zo zeldzaam zijn buckleboots niet hoor... 150 € en je hebt een net paar!
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door johan willaert »

omgitsme schreef:Alles wat ik origineel kan krijgen, koop ik ook gewoon.
Lotto gewonnen?

Wees realistisch en besef dat tegen de tijd dat je een volledig originele 101AB set compleet zal hebben, de items voor een originele 3ID set-up nog duurder en zeldzamer zullen zijn...

Begin eens met een 100% originele complete 1944 GI met een ongemarkeerde helm en een origineel jasje zonder origineel gemonteerde emblemen. Tegen dan ben je zo'n 3000EUro verder en spreken we nog es...

En gooi al die replica-rommel buiten...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door Robin V »

omgitsme schreef: Het enigste wat bij mij replica is en nog gaat worden zijn:
...
En dat is het zowat..
Alles wat ik origineel kan krijgen, koop ik ook gewoon.
Grtz
Spaar en wacht af. De gedeeltelijke fun aan het verzamelen is het zoeken naar en sparen voor onmogelijk te vinden of te betalen items...
Ik heb anders nog wel een paar zeer zeldzame Buckle Boots liggen, lucky me.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door S1991 »

Mijn nieuwste aanwinsten van vandaag ;)
De foto's:

Afbeelding
Een originele 1918 gedateerde Colt pouch, .30 huls met kop gevonden in Omaha Beach Dog Green en een First Aid Packet van de BoB aanmaak.

Afbeelding

Afbeelding


Ook maar gelijk even nieuwe foto gemaakt van mijn vitrine kast bovenste plank opnieuw ingericht ;)

Afbeelding

Dat zwarte wat je ziet zijn volgens iemand granaatscherven van de 88MM die in Foy stond. De kraagspiegels achteraan zijn de kraagspiegels van de Nederlandse SS, dat zie je aan de Wolfsangel.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
RLS
Lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:29

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door RLS »

Waarom blijf je geld uitgeven aan repro?

Spaar even door, dat geeft je véél meer voldoening, én je gooit je geld niet weg.
76th Infantry Divsion ...::...ONAWAY...::...
Robbert A
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:00

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door Robbert A »

RLS schreef:Waarom blijf je geld uitgeven aan repro?

Spaar even door, dat geeft je véél meer voldoening, én je gooit je geld niet weg.
misschien omdat hij er domweg niet aan een een bepaald orgineel kan komen?
misschien dat repo's ook mooi kunnen zijn?
oke het geeft dan minder voldoening maar weg gegooid geld is het nooit, omdat je er zelf bewust ( of unbewust maar hij wist het) voor kiest.

overigens staan er wel leuke dingen tussen :)
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling van Omgitsme ;)

Bericht door S1991 »

Robbert A schreef:
RLS schreef:Waarom blijf je geld uitgeven aan repro?

Spaar even door, dat geeft je véél meer voldoening, én je gooit je geld niet weg.
misschien omdat hij er domweg niet aan een orgineel kan komen?
misschien dat repo's ook mooi kunnen zijn?
oke het geeft dan minder voldoening maar weg gegooid geld is het nooit, omdat je er zelf bewust voor kiest.

overigens staan er wel leuke dingen tussen :)

Bedankt ;)
Ik kan wel aan origineel komen maar dan moet je zoeken en wachten op beurzen en daar goed zoeken.
Repro's kunnen wel mooi zijn maar ligt eraan hoe je ze uit laat zien, natuurlijk niet hoe ik het nu heb zoals de M3 mes+schede en pistol holster.
Die moet ik dan natuurlijk wat ouderder laten lijken en viezer maken (iemand misschien tips?)
Grtz
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gesloten