SS Officiersmes

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
blanky
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jul 2008, 09:51

Re: SS Officiersmes

Bericht door blanky »

OK dan. Mensen bedankt voor jullie reacties en meningen.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: SS Officiersmes

Bericht door coco »

http://www.militariasales.com/products/ ... ggerL4.htm , in dit mes staan de runen ook recht, of zie ik dat nu verkeerd?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
blanky
Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 jul 2008, 09:51

Re: SS Officiersmes

Bericht door blanky »

Dit is toch ook een repica, coco?
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: SS Officiersmes

Bericht door coco »

''money back guarantee'' wil zeggen 100% goed, het komt weleens voor dat hij repro heeft, maar die haalt hij dan gelijk van site (kheb hem gesproken op la gleize) deze is goed volgens hem, en mensen die bij hem kopen.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: SS Officiersmes

Bericht door SiNiStEr »

@Coco: Mijn zege heeft dat mes niet. Ben dan wel geen verzamelaar van SS materialen maar met name de groene patina op de schede vind ik erg ongeloofwaardig. Als je die groene patina normaal op aluminium onderdelen ziet, ziet dat er totaal anders uit. Ook langs de randen van het aluminium is donkere patina weinig geloofwaardig.
Dan heb je nog de adelaar waar de details niet duidelijk zijn(is niet afgesleten o.i.d. die details hebben er gewoon nooit gezeten waar dat wel had gemoeten).
De zwarte patina op het lemet is ook raar en onnatuurlijk en de lijnen/krassen in de richting van de punt van het lemet lijken ook op die van huidige replica's.
Dan wat betreft het riempje. Heel typisch voor replica's is vaak dat leren delen een kant hebben die ongeschilderd is, niet is ingevet en bijna altijd van die 'ruwe plukjes' hebben. Is ongeloofwaardig voor een leertje wat verder lijkt in goed gebruikte staat lijkt te zijn met stempels die bijna weg zijn gesleten.

Het is echt allemaal heel netjes gedaan maar toch geloof ik dat hier een goede vervalser aan het werk is geweest. Ben alles behalve een kenner op het gebied van SS militaria maar heb wel 2 ogen en wat materialenkennis en geloof daarom niet in deze dolk. Ik heb er geen baat bij deze dolk af te schrijven en haal er geen voldoening uit om deze als replica te bestempelen, ook twijfel ik niet aan de oprechtheid van de verkoper maar geloof er niet in. Is aan iedereen voor zichzelf om daarover te beslissen maar ik zou hem laten liggen.:|
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: SS Officiersmes

Bericht door Haplo »

Ga met Sander mee.
Dat soort aanslag/ patina heb ik nog nooit op metaal gezien.
En daar ik best veel met diverse metalen werk (zowel nieuw als oud) kan ik wel met vrij veel zekerheid zeggen dat die aanslag/ patina niet klopt.
Mes op zich zal best wel goed zijn.
Geen idee, niet mijn gebied.
Schede daarin tegen gelet op de aanslag / patina op het materiaal.....
Klopt na mijn idee niks van.

En ''money back guarantee''.......
Dat is iets waar ik totaal geen waarde aan hecht.
Bijna iedereen zegt het tegenwoordig.

Maar dat is puur hoe ik er persoonlijk over denk.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: SS Officiersmes

Bericht door SiNiStEr »

Haplo schreef: En ''money back guarantee''.......
Dat is iets waar ik totaal geen waarde aan hecht.
Bijna iedereen zegt het tegenwoordig.
Ik vertrouw ook het mes niet maargoed, nogmaals, geen SS kennis enkel wat materialenkennis. Ik zou hem in zijn geheel laten liggen.

En je hebt gelijk dat veel mensen tegenwoordig geld-terug garantie geeft om geloofwaardig over te komen. Echter zijn er nog altijd mensen die het menen als ze het zeggen(waaronder ikzelf) en ook in het geval van deze handelaar zal het wel kloppen. Hij is ten slotte makkelijk traceerbaar en heeft een naam hoog te houden. Hij zal zich er dus best aan houden maargoed, je wil een goed, origineel item voor je geld, niet je geld terug voor een fake-item. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: SS Officiersmes

Bericht door Haplo »

Ik ken de beste persoon niet.
Hij zal binnen het Duitse verzamelaars wereldje best bekend zijn.
En die zullen ook zeker niet hun goede naam zo maar te grabbel gooien.
Zijn garantie die hij geeft zal dus misschien ook best waar zijn.
Alleen ik zie het te vaak en daarom hecht ik er zelf niet veel waarde aan.
Hoewel ik wel van bepaalde personen weet dat ze het zelf inderdaad wel nakomen als het niet juist blijkt te zijn.
Ik wil ze dus ook niet allemaal over 1 kam scheren.
Mvg/Best regards, Sipke
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: SS Officiersmes

Bericht door coco »

Moet je hem ff mailen dat het mes niet goed is, maar ik heb nog nooit fake op zijn site gezien, heb er zelf ook al wat gekocht is allemaal 100% goed dus...maarja kwa ss weet ik niets, ik dacht ik post het even.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: SS Officiersmes

Bericht door Doornewaard »

Ik laat deze denk ik ook liggen. Volgens mij is de slijtage bewust gedaan om hem ''ouder'' te laten lijken. Vage adelaar en de runnen staan recht. Voor de rest sluit ik me aan bij de vorige reactie's.
Plaats reactie