Beginnende verzameling van Stahlhelmwilly.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Beginnende verzameling van Stahlhelmwilly.

Bericht door S1991 »

Mooie verzameling ;)
Ziet goed uit !
Ga zo door.
Grtz omgitsme
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
WW2 Vetaran
Lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:03

Re: Beginnende verzameling van Stahlhelmwilly.

Bericht door WW2 Vetaran »

Nette aanwinsten weer :)
Gebruikersavatar
screamingeagle90
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jul 2006, 13:36
Locatie: mofert

Re: Beginnende verzameling van Stahlhelmwilly.

Bericht door screamingeagle90 »

bedankt :)
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Beginnende verzameling van Stahlhelmwilly.

Bericht door ammo »

screamingeagle90 schreef:verveling heerste... :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuke granaat , op verlof?
Nemo Me Impune Lacessit
Stefke
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:17

Re: Beginnende verzameling van Stahlhelmwilly.

Bericht door Stefke »

ammo schreef:
screamingeagle90 schreef:verveling heerste... :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuke granaat , op verlof?
Vergeet de granaat beker niet voor de K98 & de patronen.
If you wish for peace, understand war.
Gebruikersavatar
screamingeagle90
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jul 2006, 13:36
Locatie: mofert

Re: Beginnende verzameling van Stahlhelmwilly.

Bericht door screamingeagle90 »

de patronen zijn leeg gemaakt en de schiessbecher is een bodemvondst en niet meer gebruiksklaar :wink:
de andere granaat is ook leeg.
Deze zijn evegoed op verlof
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Beginnende verzameling van Stahlhelmwilly.

Bericht door Von Brand »

Ik vind dat je een leuke verzameling hebt, met als topstuk toch wel die SS helm. Zelf had ik het in de vitrine gestopt en er niet meer uitgehaald stel je voor dat er wat mee gebeurt :wink: Haha, maar mag ik vragen wat voor Duits je precies verzameld of heb je niet echt een gebied waar je je op richt?
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
Stefke
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:17

Re: Beginnende verzameling van Stahlhelmwilly.

Bericht door Stefke »

screamingeagle90 schreef:de patronen zijn leeg gemaakt en de schiessbecher is een bodemvondst en niet meer gebruiksklaar :wink:
de andere granaat is ook leeg.
Deze zijn evegoed op verlof
Kan wel een bodemvondst zijn maar het blijft vergunning plichtig, maar schrijf er de volgende keer bij dat je ze op vergunning hebt. Scheelt mij en andere een hoop ergernis en bijnader inzien onnodige posts.
If you wish for peace, understand war.
Gebruikersavatar
screamingeagle90
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jul 2006, 13:36
Locatie: mofert

Re: Beginnende verzameling van Stahlhelmwilly.

Bericht door screamingeagle90 »

Waarom zou dit bij jou ergernis moeten veroorzaken zie ik niet in,er is toch niks aan de hand :?
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Beginnende verzameling van Stahlhelmwilly.

Bericht door coco »

Misschien ergert hij zich er wel aan, dat hij voor alles een vergunning aan vraagt (wat moet) en dat sommige mensen dit aan hun laars lappen, voor de rest nette collectie!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Beginnende verzameling van Stahlhelmwilly.

Bericht door coco »

Misschien ergert hij zich er wel aan, dat hij voor alles een vergunning aan vraagt (wat moet) en dat sommige mensen dit aan hun laars lappen, voor de rest nette collectie!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
screamingeagle90
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jul 2006, 13:36
Locatie: mofert

Re: Beginnende verzameling van Stahlhelmwilly.

Bericht door screamingeagle90 »

ok dan in ieder geval bedankt.
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
Stefke
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:17

Re: Beginnende verzameling van Stahlhelmwilly.

Bericht door Stefke »

screamingeagle90 schreef:Waarom zou dit bij jou ergernis moeten veroorzaken zie ik niet in,er is toch niks aan de hand
Mensen die serieus verzamelen weten dat je niet zomaar alles kunt verzamelen. Maar er zijn hier ook mensen(die niet in belgie wonen waar de wet wat soepler is) die niet echt nadenken, en een beetje luk raak verzamelen waaronder ook vergunning plichtig materiaal.
Vroeg of laat lopen zo'n mensen een keer tegen de lamp. Als dit gebeurt worden zoals meestal alle verzamelaars over een kam geschoren dat wij een stelletje los geslagen fanaten zijn die maar wat doen. Verder zie ik maar al te vaak "verzamelaars" stunts uit halen met onderdelen van wapens en munitie (bodemvondsten). Waar als je enig logisch verstand gebruikt vere van af moet blijven. Zoals een 2cm granaat open maken om te bekijken wat er in zit, als dit fout was gegaan had het naar alle waarshijnlijkheid in de krant gestaan en was er natuurlijk bij vermeld dat het een verzamelaar betrof. Hierdoor krijgt het grote publiek wat geen notie heeft van deze verzamel wereld weer een foutief idee over militaria verzamelaars. Dus daarom kan ik me weleens ergeren, maar als je weet wat je doet en een vergunning aanvraagt ben je volgens mij al een heel stuk serieuzer aan het verzamelen.
If you wish for peace, understand war.
Gebruikersavatar
screamingeagle90
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jul 2006, 13:36
Locatie: mofert

Re: Beginnende verzameling van Stahlhelmwilly.

Bericht door screamingeagle90 »

Von Brand schreef:Ik vind dat je een leuke verzameling hebt, met als topstuk toch wel die SS helm. Zelf had ik het in de vitrine gestopt en er niet meer uitgehaald stel je voor dat er wat mee gebeurt :wink: Haha, maar mag ik vragen wat voor Duits je precies verzameld of heb je niet echt een gebied waar je je op richt?
hoi,

bedankt voor je reactie.
ik verzamel in principe alles wat met duits te maken heeft :wink:
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
Gebruikersavatar
screamingeagle90
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jul 2006, 13:36
Locatie: mofert

Re: Beginnende verzameling van Stahlhelmwilly.

Bericht door screamingeagle90 »

Stefke schreef:
screamingeagle90 schreef:Waarom zou dit bij jou ergernis moeten veroorzaken zie ik niet in,er is toch niks aan de hand
Mensen die serieus verzamelen weten dat je niet zomaar alles kunt verzamelen. Maar er zijn hier ook mensen(die niet in belgie wonen waar de wet wat soepler is) die niet echt nadenken, en een beetje luk raak verzamelen waaronder ook vergunning plichtig materiaal.
Vroeg of laat lopen zo'n mensen een keer tegen de lamp. Als dit gebeurt worden zoals meestal alle verzamelaars over een kam geschoren dat wij een stelletje los geslagen fanaten zijn die maar wat doen. Verder zie ik maar al te vaak "verzamelaars" stunts uit halen met onderdelen van wapens en munitie (bodemvondsten). Waar als je enig logisch verstand gebruikt vere van af moet blijven. Zoals een 2cm granaat open maken om te bekijken wat er in zit, als dit fout was gegaan had het naar alle waarshijnlijkheid in de krant gestaan en was er natuurlijk bij vermeld dat het een verzamelaar betrof. Hierdoor krijgt het grote publiek wat geen notie heeft van deze verzamel wereld weer een foutief idee over militaria verzamelaars. Dus daarom kan ik me weleens ergeren, maar als je weet wat je doet en een vergunning aanvraagt ben je volgens mij al een heel stuk serieuzer aan het verzamelen.
ik verzamel serieus en ben niet iemand die loopt te experimenteren, nu begrijp ik waarom dit ergernis kan veroorzaken, ik zal het in het vervolg eerder vermelden :wink:
''Aufstehen, Zuruck in die gräber, Der ruckzug aus Montfort is irtumlich gegeben''
Plaats reactie