Welk boek lees je op dit moment van de Tweede Wereldoorlog?

Boeken, tijdschriften en websites met betrekking tot WOII
Plaats reactie
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Welk boek lees je op dit moment van de Tweede Wereldoorlog?

Bericht door coco »

mtdr schreef:De Geschiedenis van de Waffen-SS (1923-1945), door Chistopher Ailsby
Goed boek, heb ik ook gelezen echt interesant!!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
mtdr
Lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:43
Locatie: Gld

Re: Welk boek lees je op dit moment van de Tweede Wereldoorlog?

Bericht door mtdr »

coco schreef:
mtdr schreef:De Geschiedenis van de Waffen-SS (1923-1945), door Chistopher Ailsby
Goed boek, heb ik ook gelezen echt interesant!!
Oké,, aanrader dus :)
Verzamel D-Day Soldbucher.
fallschirmjager
Lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 jan 2008, 18:11
Locatie: Lokeren Oost-vlaanderen

Re: Welk boek lees je op dit moment van de Tweede Wereldoorlog?

Bericht door fallschirmjager »

de weg naar arnhem
van Donald R. Burgett
Jan v.d. Laan
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 apr 2007, 21:15
Locatie: Leeuwarden.

Re: Welk boek lees je op dit moment van de Tweede Wereldoorlog?

Bericht door Jan v.d. Laan »

Momenteel lees ik "The Battle of the Bulge, Hitler's Ardennes Offensive 1944-1945" (Danny S. Parker, 2004, Da Capo Press, 402 blz). Een goed gedocumenteerd boek met veel zijdelingse informatie over bv. Duitse- en Geallieerde aanvalstactieken, de verschillen tussen Duitse- en Geallieerde vuurwapens, de belangrijkste AFV's van beide partijen, verschillen in bevelvoering enz. Danny S. Parker is duidelijk een kenner en weet op bondige wijze het hele gebeuren rond operatie "Wacht am Rhein" uit te tekenen. Het enige nadeel zijn de summiere- en vaak onduidelijke kaarten die zijn afgedrukt. Het fotomateriaal is adequaat en ondersteunt het geschrevene op goede wijze. Voor iedere geïnteresseerde in WO2 (en meer speciaal in het Ardennenoffensief) is dit een "must-read"!
Laatst gewijzigd door Jan v.d. Laan op 26 sep 2008, 04:32, 3 keer totaal gewijzigd.
"Those who ignore history, are condemned to repeat it"
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Welk boek lees je op dit moment van de Tweede Wereldoorlog?

Bericht door Haplo »

Boys of the Clouds
An Oral History of the 1st Canadian Parachute Battalion
1942 - 1945

by Gary C. Boegel

Follow the epic tale of the 1st Canadian Parachute Battalion during the Second World War as told by the men who were there. “Boys of the Clouds” tells the fascinating stories of over seventy veterans of the 1st Canadian Parachute Battalion. These are their stories, in their own words.

Discover why they volunteered for airborne service, and what their rigorous parachute training was like. Follow along as they jump into action for the first time in Normandy and learn of the reasons for the infamous hunger strike when they returned to England. Relive the awful conditions experienced during the Battle of the Bulge and the final jump as they crossed the Rhine. Experience first hand the incredible pace on the momentous trek to Wismar to end the war. It’s all here, in their own words.
Mvg/Best regards, Sipke
Delfzijlpocket1
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2008, 21:19
Locatie: Appingedam

Re: Welk boek lees je op dit moment van de Tweede Wereldoorlog?

Bericht door Delfzijlpocket1 »

Op dit moment ben ik bezig met het boek: Wiking een nederlandse SS- er aan het oostfront. Het boek gaat over een 18 jarige nederlander die in een zucht naar avontuur en op voorspraak van zijn Duitsgezinde vader, als vrijwilliger zich aanmeld bij de Nederlandse SS. Aan het oostfront maakte hij de zware en gruwelijke gevechten mee: eerst als infanterist en later als lid van een Panthertank- bemanning. Hij raakte driemaal gewond :bonk: .
Naar alles op zoek over de slag om de 'Delfzijl- Pocket'
Gebruikersavatar
DonorNL
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 17 sep 2007, 17:35
Locatie: Rosmalen

Re: Welk boek lees je op dit moment van de Tweede Wereldoorlog?

Bericht door DonorNL »

Delfzijlpocket1 schreef:Op dit moment ben ik bezig met het boek: Wiking een nederlandse SS- er aan het oostfront. Het boek gaat over een 18 jarige nederlander die in een zucht naar avontuur en op voorspraak van zijn Duitsgezinde vader, als vrijwilliger zich aanmeld bij de Nederlandse SS. Aan het oostfront maakte hij de zware en gruwelijke gevechten mee: eerst als infanterist en later als lid van een Panthertank- bemanning. Hij raakte driemaal gewond :bonk: .
Klinkt goed, misschien ook maar eens lezen. Overigens is het boek van Donald Burgett echt goed!
Geen idee wat ik zeg en bedoel, de tekst hierboven is vast voud.
Jan v.d. Laan
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 apr 2007, 21:15
Locatie: Leeuwarden.

Re: Welk boek lees je op dit moment van de Tweede Wereldoorlog?

Bericht door Jan v.d. Laan »

Naast "The Battle of the Bulge, Hitler's Ardennes Offensive 1944-1945" van Danny S. Parker (Da Capo Press 2004, 402 blz) lees ik ook nog "Hitler's Ardennes Offensive, the German view of the Battle of the Bulge" onder redactie van dezelfde Danny S. Parker (Greenhill Books/Lionel Leventhal Ltd. 2006, 264 blz). Dit is een prima aanvulling op eerstgenoemd boek omdat, zoals de ondertitel al omschrijft, hierin de Duitse kant van het Ardennenoffensief wordt belicht. De belangrijkste Duitse bevelhebbers (Generalmajor Fritz Krämer (VIe Panzer Armee), General der Panzertruppen Hasso von Manteuffel (Ve Panzer Armee) en General der Panzertruppen Erich Brandenberger (VIIe Armee)) gaan gedetailleerd in op de Duitse plannen en de uitvoering daarvan m.b.t. operatie "Wacht am Rhein". Een interview met SS-Oberstgruppenführer Joseph "Sepp" Dietrich (de nominale bevelhebber van het VIe Panzer Armee) maakt het geheel der operationele bevelhebbers compleet. Zelfs korte vraaggesprekken met Generalfeldmarschall Wilhelm Keitel en Generaloberst Alfred Jodl ontbreken niet. Al met al een bijzonder boek met soms onthutsende details over de gevechtsacties in de Ardennen in 1944-1945 door Duitse ogen bekeken.
Laatst gewijzigd door Jan v.d. Laan op 25 aug 2008, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
"Those who ignore history, are condemned to repeat it"
Gebruikersavatar
Frank Gubbels
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:49
Locatie: Noorbeek
Contacteer:

Re: Welk boek lees je op dit moment van de Tweede Wereldoorlog?

Bericht door Frank Gubbels »

Ben nu eigenlijk in 2 boeken bezig.101st Airborne, The Screaming Eagles in World War 2 van Mark Bando. Maar van tevoren was ik eigenlijk al bezig in deel 1 van Hell's Highway van George Koskimaki. Aangezien ik weet dat een dezer dagen mijn bestelde boek over het 119e regiment van de 30e Old Hickory divisie komt zal ik of flink moeten doorlezen of nu toch maar eens een keuze maken in welke volgorde ik de boeken ga lezen.

Eigenlijk best moeilijk aangezien er zoveel interessante boeken over de 2e wereldoorlog zijn.

Groeten,

Frank
NUTS!
Jan v.d. Laan
Lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 apr 2007, 21:15
Locatie: Leeuwarden.

Re: Welk boek lees je op dit moment van de Tweede Wereldoorlog?

Bericht door Jan v.d. Laan »

Frank Gubbels schreef:Eigenlijk best moeilijk aangezien er zoveel interessante boeken over de 2e wereldoorlog zijn.
Dit is voor mij een heel herkenbaar probleem. Vooral ook als de aankoopsnelheid hoger ligt dan de leessnelheid. Je bouwt dan al heel snel een "leesachterstand" op.
"Those who ignore history, are condemned to repeat it"
Scherpschutter
Lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 23 jul 2008, 17:28

Re: Welk boek lees je op dit moment van de Tweede Wereldoorlog?

Bericht door Scherpschutter »

Het Koninkrijk der Nederlanden in de Tweede Wereldoorlog deel 2.
'Give us the tools and we'll finish the job'
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Welk boek lees je op dit moment van de Tweede Wereldoorlog?

Bericht door Auke »

Jan v.d. Laan schreef:
Frank Gubbels schreef:Eigenlijk best moeilijk aangezien er zoveel interessante boeken over de 2e wereldoorlog zijn.
Dit is voor mij een heel herkenbaar probleem. Vooral ook als de aankoopsnelheid hoger ligt dan de leessnelheid. Je bouwt dan al heel snel een "leesachterstand" op.
Voor heel veel mensen heel herkenbaar denk ik. :yes: Ik ben momenteel met tien boeken tegelijk bezig, en heb er nog zo'n 60 in de wachtrij staan... :/
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
ArjenS
Lid
Berichten: 257
Lid geworden op: 18 nov 2007, 18:10
Gegeven: 1 keer

Re: Welk boek lees je op dit moment van de Tweede Wereldoorlog?

Bericht door ArjenS »

'Blitzkrieg' halte Kornwerderzand.

De slag om de afsluitdijk verteld door ooggetuigen.

Erg interessant boek!
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: Welk boek lees je op dit moment van de Tweede Wereldoorlog?

Bericht door Jurrie »

Band of Brothers er maar weer eens bij gepakt. Ben tevens aan het lezen in "De 33 wetten van de oorlog". Een dikke pil, soms wat lastige tekst, maar erg interessant. Daarvoor heb ik het boek Stalingrad van Antony Beavor weer eens gelezen. Die boeken van hem zijn echt aanraders :)

Greetz,

Jurrie
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Welk boek lees je op dit moment van de Tweede Wereldoorlog?

Bericht door merkloos »

mtdr schreef:
coco schreef:
mtdr schreef:De Geschiedenis van de Waffen-SS (1923-1945), door Chistopher Ailsby
Goed boek, heb ik ook gelezen echt interesant!!
Oké,, aanrader dus :)
Ik heb hem ook gelezen erg mooi boek en informatief.
Maar de titel is ietsjes fout geschreven althans als het de
zelfde is, :wink:

het verhaal van de waffen-ss 1923-1945.


En ik lees
War on focus
Hier een plaatje want meesten kennen hem denk in niet
http://www.buy.com/prod/war-in-focus/q/ ... 28992.html
Ik heb hem gekocht voor 13 dollar in een boekwinkel in de vs
17 dollar bespaart Muhahah (gestoord lachje) , Blijf wel een
hollander
Plaats reactie