Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
WW2 Vetaran
Lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:03

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door WW2 Vetaran »

Dat is inderdaad een Belgische die je al kan kopen voor 2,50 euro.
Die bieder weet niet waar die op bied met zijn 55 euro!
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door rutger »

WW2 Vetaran schreef:Dat is inderdaad een Belgische die je al kan kopen voor 2,50 euro.
Die bieder weet niet waar die op bied met zijn 55 euro!
Reken er maar op dat de verkoper zelf wat aan het bieden geslagen is...
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Robbert A
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:00

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Robbert A »

rutger schreef:
WW2 Vetaran schreef:Dat is inderdaad een Belgische die je al kan kopen voor 2,50 euro.
Die bieder weet niet waar die op bied met zijn 55 euro!
Reken er maar op dat de verkoper zelf wat aan het bieden geslagen is...
maar dat ie een belgisch gasmasker bestemd als nederlands is ook niet echt heel slim....
en dan er bij zetten dat dat ding is verkocht, vind ik de koper ook niet echt heel slim
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door sobel »

Ik vind er niets mis mee :) als iemand er 55 E voor over heeft, waarom niet?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
WW2 Vetaran
Lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:03

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door WW2 Vetaran »

Is verder niks mis mee alleen het feit dat je voor dat geld een doos vol gasmaskers koopt :)
Gebruikersavatar
mtdr
Lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:43
Locatie: Gld

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door mtdr »

sobel schreef:Ik vind er niets mis mee :) als iemand er 55 E voor over heeft, waarom niet?
nee, en een tevreden verkoper :) :wink:
Verzamel D-Day Soldbucher.
WW2 Vetaran
Lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:03

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door WW2 Vetaran »

mtdr schreef:
sobel schreef:Ik vind er niets mis mee :) als iemand er 55 E voor over heeft, waarom niet?
nee, en een tevreden verkoper :) :wink:
Inderdaad :)
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Cas »

Die meneer heeft overigens nog meer te koop staan.....
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Auke »

Een gevalletje van 'huilen met eBay'... Een niet eens zo goede vervalsing, maar voor 400 euro opgelicht...

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0252058682

Afbeelding
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door S1991 »

Ugh, 400 euro voor een neppe medaille :shock:
Die wat geboden hebben moeten wel gek zijn :?
En aangezien het object in China bevindt lijkt het mij zo dat je kunt bedenken dat het wel om een namaak zou kunnen gaan.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door asjemenou »

Wat dat "neppe" betreft, dat valt wel mee. Het gaat hier toch echt wel om een type 1, variatie 2 zou ik zo zeggen. Wat het verleningsnummer (3249) achterop de orde betreft, dit is goed. Alleen hij is een beetje rot hersteld.
Misschien is het hamer en sikkel logo wel opnieuw vastgezet of afkomstig uit een ander exemplaar en heeft de orde een verkeerde hanger.
De prijs van een mooi exemplaar van deze orde is trouwens niet mis, als je 'm al vind. Daarbij is 400 Euro toch echt een schijntje. Wie weet is de koper/bieder wel in staat om deze orde te kunnen restaureren. Dan doe je toch geen slechte koop lijkt mij.

Afbeelding

Afbeelding
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Auke »

Het is toch echt een vervalsing. Over het algemeen is het een lelijk ding en het lijkt erop dat de verkoper met zijn cementmolen heeft zitten spelen (wat is al die rommel op de achterkant)? Daarnaast wemelt het ding van de onrealistische krassen. Allemaal zaken om een vervalsing snel oud en gedragen te laten lijken. Het zilveren schild vertoont aan de voorkant gebrek aan detail (vooral links bovenaan goed te zien). De ring is erg lelijk en de sterpunt waar de ring omheen zit is scheef (het lijkt zelfs of de ring aangesoldeerd is). Het serienummer heeft een verkeerd font en dit kuilerige model achterkant hoort niet bij deze variant, hij hoort helemaal glad te zijn. Over de hanger gaan we het niet eens hebben, die is gewoon helemaal het verkeerde model. Het ergste is misschien nog wel dat er twee klinknagels aan de voorkant door het witte emaille zijn geslagen, die aan de achterkant ook zichtbaar zijn. :bonk:

Aangezien originelen verkopen voor 1200 euro zijn er gelukkig potentiële bieders die gezien hebben dat alles aan dit ding niet klopt.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4862
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door asjemenou »

Mijn vorige bewering is toch iets te voorbarig geweest denk ik (ik heb in ieder geval wel een leuke avond gehad maar dit terzijde). Ik heb even wat foto's opgesnord of hoe zo'n orde er dan wel behoord uit te zien. De foto's zijn afkomstig van een Russische website die gelinkt is aan de online verkoper CollectRussia;

Afbeelding

Afbeelding

Hoewel de orde er niet echt geweldig meer uit ziet (het exemplaar van de E-bay site), heb ik toch wel het idee dat de stralenkrans en de ster origineel kunnen zijn. Goed mogelijk dat de onderdelen van verschillende orden afkomstig zijn. Wat de krassen, oneffenheden op de achterkant betreft; het lijkt wel of de maker/samensteller, de orde heeft bewerkt met een grof schuurpapier voordat hij de onderdelen aan elkaar heeft gesoldeerd. De vlekken kunnen afkomstig zijn van soldeervloeistof. De drie klinknagels die de ster en de stralenkrans verbind is sowieso uit den boze. Het oog aan de ster is inderdaad niet zo mooi en zit er ook niet zo recht aan gesoldeerd. Kortom, de samenstelling van deze orde is bedroevend uitgevoerd dit ben ik zonder meer met je eens. Toch denk ik dat een restaurateur er nog wel iets van kan maken. Misschien is de koper ervan wel zo iemand.
Heb jij voorbeelden van vervalste exemplaren van de Orde van de grote patriottische oorlog 1e en 2e klasse?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Auke »

De stralenster is absoluut nep. Hij heeft veel te veel reliëf aan de achterkant; hij hoort gewoon glad te zijn. De afbeelding die jij hebt geplaatst (afkomstig van http://mondvor.narod.ru/OPatWar3.htm) is van een latere variant OVO1 type 1. Het laagst bekende serienummer van die variant is 3968 en de hoogste 5875, dus 3249 valt hier buiten. Daarnaast staat het serienummer bij jouw variant op 5 uur op de achterkant, terwijl dat bij deze vervalsing 7 uur is.

De rode ster is ook zeker nep: het sterretje in het witte emaille heeft scherpe punten, zoals de latere screwbacks hebben, i.p.v. stompe punten, zoals OVO's aan hanger hebben. Hij is ook veel te groot. Daarnaast is het tekentje op de letter 'Й' rechthoekig, zoals bij de OVO's aan hanger, terwijl screwbacks een klein streepje haaks op de letter hebben. En die combinatie is natuurlijk niet mogelijk.

Afbeelding

Verder is de ring absoluut aangesoldeerd, wat natuurlijk niet mogelijk is bij deze variant van de stralenster, die uit één deel hoort te zijn gemaakt.

Ik heb het er ook nog even met een paar experts over gehad: alles aan deze orde is echt hartstikke nep. :/
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Auke »

Hier nog een andere vervalsing. Lijkt op het eerste gezicht in orde, maar ook hier is alles nep. Weer te veel reliëf op de achterkant, het tekentje op de 'Й' klopt niet, etc.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Plaats reactie