Joseph Goebbel's voet

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Metal-Arvak
Lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:18

Joseph Goebbel's voet

Bericht door Metal-Arvak »

Hallo,

Na een documantaire gezien te hebben over de sleutelfiguren van de nazi's, viel me op dat Joseph Goebbels 'iets' met zijn voet heeft. Toen kwam bij mij de vraag of dit eigelijk een handicap is? op de wiki-pagina van Goebbels staat: "Hij werd in de Eerste Wereldoorlog afgekeurd voor militaire dienst wegens een misvormde voet.".

nou is dus mijn vraag was dit een handicap? zou hij hier over gelogen hebben tegen zijn mede-mens die hij bij de nazi-partij leerde kennen? zo dat hij er bij kon horen?
Afbeelding

Ik hoop dat ik mn vraag goed heb uitgelegd.


Arvak,
Blitz
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jul 2008, 21:10

Re: Joseph Goebbel's voet

Bericht door Blitz »

Goebbels heeft op zijn 4de beenmergontsteking in zijn rechteronderbeen gekregen. Daardoor moest hij voor de rest van zijn leven een been prothese dragen.

Mvg, Blitz :wink:
Metal-Arvak
Lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:18

Re: Joseph Goebbel's voet

Bericht door Metal-Arvak »

Word dat als een handicap gezien?
Blitz
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 jul 2008, 21:10

Re: Joseph Goebbel's voet

Bericht door Blitz »

Ja, als een Fysieke handicap :wink:
Metal-Arvak
Lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 21 jan 2006, 15:18

Re: Joseph Goebbel's voet

Bericht door Metal-Arvak »

Maar ik wil niet lastig doen maar herr Adolf Hitler had toch ook een hekel aan gehandicapten omdat ze geen fysiek zwaar werk kunnen leveren?
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Joseph Goebbel's voet

Bericht door iknowdintoo »

Metal-Arvak schreef:Maar ik wil niet lastig doen maar herr Adolf Hitler had toch ook een hekel aan gehandicapten omdat ze geen fysiek zwaar werk kunnen leveren?
Maar Herr Hitler liet tot 1934 ook de SA op grote voet voortbestaan, terwijl het zo'n beetje zeker was dat er homosexualiteit in voorkwam (was dus ook echt zo).
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Re: Joseph Goebbel's voet

Bericht door Moengoman »

Metal-Arvak schreef:Maar ik wil niet lastig doen maar herr Adolf Hitler had toch ook een hekel aan gehandicapten omdat ze geen fysiek zwaar werk kunnen leveren?
Herr Hitler was maar op twee punten consequent: de oorlog tegen de Sovjet-Unie en de Holocaust. Hij was de enige niet. Herr Himmler bedacht een lijst toelatingseisen voor zijn geliefde SS waar hijzelf bij lange na niet aan voldeed. Ga er vanuit dat een nazi per definitie hypocriet en leugenachtig is en je begrijpt veel. Hoe hoger de nazi hoe erger.
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Joseph Goebbel's voet

Bericht door Auke »

Er bestond in die tijd ook een spotprent van Hitler voor een schoolbord met afbeeldingen van Goebbels, Goering en Hess. Hitler zegt dan: "Een Ariër is zo lang als Goebbels, zo slank als Goering, zo blond als Hess en zo heldhaftig als mij."

Een andere versie is "Gross wie Goebbels, schlank wie Goering, blond wie Hitler".
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
ARS
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 jun 2005, 22:50
Locatie: Gieten
Contacteer:

Re: Joseph Goebbel's voet

Bericht door ARS »

Tja, een vreemde geschiedenis. Volgens mij werd Goebbels door Hitler geaccepteerd vanwege zijn redenaarstalent. Dat kwam hem wel goed uit. Ook beminde Hitler de vrouw van Goebbels, die een trouw aanhanger van hem was. Zouden dit de argumenten kunnen zijn dat Hitler de handicap van Goebbels voor lief nam? Overigens waren de nazi bonzen behoorlijk hypocriet, want het is maar de vraag of ze allemaal wel zo arisch waren als ze beweerden... :bonk:
Hassan de tweede.

Re: Joseph Goebbel's voet

Bericht door Hassan de tweede. »

Blitz schreef:Goebbels heeft op zijn 4de beenmergontsteking in zijn rechteronderbeen gekregen. Daardoor moest hij voor de rest van zijn leven een been prothese dragen.

Mvg, Blitz :wink:
Klopt allemaal.
Zie nog zijn verkoolde lijk liggen met zijn beugel om zijn been.
Plaats reactie