Vandaag waarschijnlijk vliegtuig bom gevonden maar politie..

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gast

Vandaag waarschijnlijk vliegtuig bom gevonden maar politie..

Bericht door Gast »

Hallo,

Ik was vandaag werken bij een boer op het land, en nu denken we dat we een vliegtuig bom tegen zijn gekomen. We hadden dus de politie gebelt (0900-8844 geen 112). Na uitgelegt te hebben waar we zaten vroegen ze of het geen oud ijzer was. Aangezien de boer en zijn vrouw bij hun op een ander stuk land ookal 3 of 4 keer een bom hebben gevonden hebben ze gezegt dat het wel echt een bom zou zijn.

Volgens mij zouden ze toch echt iemand langs sturen, maar 3 uur later was er nog niemand en toen zijn wij naar huis gegaan. Morgen vroeg ga ik hier weer naar toe, maar wat moet ik dan doen?

A. Laten liggen (hij ligt redelijk veilig weg, je stapt er niet zomaar op)
B. Politie nogmaals bellen
C. Anders

Met vriendelijke groet,
Niels Hoogenhout
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Hmmm...

Ik moet zeggen, dat ik de politie hier vrij slordig mee om vind springen...

een (mogelijke) bom op een stuk akkerland is toch niet ''niets''...

Ik zou het in ieder geval laten liggen, en als er morgen nog niets aangedaan is... :?
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik zou nog een keer bellen en mededelen dat als er doden vallen dat de verantwoordelijkheid dan bij de politie ligt, omdat jij het keurig gemeld hebt. Dan wil je niet meemaken hoe snel ze er zijn ! :+
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gast

Bericht door Gast »

Oké, waarschijnlijk ligt hij er morgen nog. Hij is overigens al verplaats van midden op het land naar de zijkant langs een kast om ervoor te zorgen dat er niet met een tractor over heen zou worden gereden. Wel voorzichtig gedaan maar toch dom naar mijn idee.

Als hij er morgen nog ligt bel ik nog wel een keer maar dan naar 112 K vindt het niet erg om 1 keer te betalen (0900-8844 is lokaal tarief) maar als ze dan niet komen dan ga ik niet nog eens geld uitgeven aan een fout van hun.

Overigens 0900-8844 met de slogan geen spoed wel politie klopt niet echt. Echt spoed is er niet neej, die bom ligt er al 50jaar denk ik. Rijden volgens normale snelheid is voldoende en zwaailicht is niet nodig, Maar een beetje vaart maken met zoiets mag wel.

Niels
Gast

Bericht door Gast »

P.S. Toen ik daarnet zocht op de site van Politie.nl kon ik niks vinden, dus ik dacht laat ik eens kijken op de site over de tweede wereld oorlog. Effe gegokt op http://www.wo2.nl en nog goed gegokt ook. Ik zag het forum hier en greep mijn kans :D

Niels
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Laat je ons even weten hoe het afloopt morgen, of het netjes opgeruimd wordt (met een beetje vaart) ?

Misschien blazen ze 'm wel op en mag je van een afstandje toekijken...
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gast

Bericht door Gast »

Oké, jullie horen morgen hoe het is afgelopen.

Dat opblazen, ik heb weer van iemand anders gehoord datje daar meestal niet bij mag staan kijken door het gevaar van rond springende scherven. Wel wanneer je vanuit een huis kan kijken of achter hun wagen waar de explosieve opruimingsdienst ook achter staat.

Owjah, toen we belde vroegen ze of het niet een stuk oud ijzer zou zijn. Dus k trap er morgen een keer flink tegen om er zeker van te zijn dat het geen oud ijzer is :) Beetje domme opmerking niet waar...

Niels
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Anonymous schreef: Owjah, toen we belde vroegen ze of het niet een stuk oud ijzer zou zijn. Dus k trap er morgen een keer flink tegen om er zeker van te zijn dat het geen oud ijzer is :) Beetje domme opmerking niet waar...
Niels
Het is dat je het zelf zegt :wink:
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Anders moet je bij defensie het nummer van de EOD opvragen en hun rechtstreeks bellen.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gast

Bericht door Gast »

Waar kan ik dat ergens op vragen bij defensie dan? Want dit moet ik dan wel snel hebben anders heeft het nog geen nut.

Hoe kan ik (ministrie van of wat dan ook) defensie bereiken dan?
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Je zal het toch via de politie moeten doen vrees ik. Op Internet staat nergens een contact adres, en het ministerie is in het weekend gesloten. Misschien helpt het als je de melding via 112 maakt. Die meldingen worden meestal serieuzer genomen.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Nou er stond hier pas een keer een stukje in de krant van een gast die met de metaaldetector een bom omgegraven had (nee lolbroeken, met de metaaldetector gevonden en met een schep opgegraven..), en die hem toen een dag later (onder strikte controle van de eod) zelf op mocht blazen :) (waarschijnlijk alleen het knopje indrukken ofzo.. maar toch)

Overigens vind ik wel dat er nogal slordig omgegaan wordt met een mogelijke bom.. een beetje mee gaan lopen slepen enzo..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gast

Bericht door Gast »

en al iets meer ontdekt
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

ik vind t wel slordig van de politie
Starting up again
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Timo schreef:ik vind t wel slordig van de politie
Nee hoor, het is maar waar je prioriteiten liggen. De politie moet tegenwoordig quota's halen en dus is het belangrijker om in de berg te liggen met flitsapparatuur, dan voorkomen dat iemand opgeblazen wordt

:/
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie