Welke Wapens mag je nu wel hebben en welke nu niet.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Welke Wapens mag je nu wel hebben en welke nu niet.

Bericht door S1991 »

janjaffa schreef:efe een vraagje mag je wel als je gewoon 18 bent en een verguning aanvraagd mag je dan in nederland wel wapens in bezit heben en der mee schieten op sportverenigingen zoals grendelgeweeren zoals lee enfield en geweren zoals de garand :? ik heb begrepen dat je aleen in nederland met verguning aleen pistolen mag schieten
Een Garand is geen grendelgeweer !
Het is een semi-automatisch geweer, waar je degelijk een vergunning voor moet aanvragen. Als ik me niet vergis is dat het WM10 vergunning klopt dat?
Als je een vergunning aanvraagt en denk ik ook zegt waarvoor je het gebruikt kan je wel in bezit komen van de vergunning en je mag er mee gaan schieten.
Maar meer weet ik ook niet, ik ben zelf ook pas 16 jaar en de wapens en munitie moet ik ook nog helaas laten liggen en wachten totdat het "mag".
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Welke Wapens mag je nu wel hebben en welke nu niet.

Bericht door racefiets »

WM4 is een sportverlof, WM10 een munitie verzamelverlof.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Welke Wapens mag je nu wel hebben en welke nu niet.

Bericht door JimK »

racefiets schreef:WM4 is een sportverlof, WM10 een munitie verzamelverlof.
En WM8 wapen verzamelverlof
janjaffa
Lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 jul 2008, 13:46

Re: Welke Wapens mag je nu wel hebben en welke nu niet.

Bericht door janjaffa »

omgitsme schreef:
janjaffa schreef:efe een vraagje mag je wel als je gewoon 18 bent en een verguning aanvraagd mag je dan in nederland wel wapens in bezit heben en der mee schieten op sportverenigingen zoals grendelgeweeren zoals lee enfield en geweren zoals de garand :? ik heb begrepen dat je aleen in nederland met verguning aleen pistolen mag schieten
Een Garand is geen grendelgeweer !
Het is een semi-automatisch geweer, waar je degelijk een vergunning voor moet aanvragen. Als ik me niet vergis is dat het WM10 vergunning klopt dat?
Als je een vergunning aanvraagt en denk ik ook zegt waarvoor je het gebruikt kan je wel in bezit komen van de vergunning en je mag er mee gaan schieten.
Maar meer weet ik ook niet, ik ben zelf ook pas 16 jaar en de wapens en munitie moet ik ook nog helaas laten liggen en wachten totdat het "mag".
klopt je hebt gelijk de m1 garand is semie automatisch had prongeluk verkeerd getypt. xd Aleen ik had begrepen dat de wapenwet in nederland vrij streng was dat je aleen maar een pistool mocht heben met verguning maar als ik 18 word ga ik waarschijnelijk naar zo schietvereniging en dan na een jaar ofzo ga ik zo lee enfield aanshafen of een garand wie van julie heeft der zo eentje :D
Stefke
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 06 jun 2007, 14:17

Re: Welke Wapens mag je nu wel hebben en welke nu niet.

Bericht door Stefke »

Janjaffa,

Ik hoop voor je dat je al aan het sparen bent zijn niet de goedkoopste wapens om mee te schieten.
Heb geen lee enfield ook geen garand, wel een M1903A4 en 30-06 patronen zijn niet goedkoop(ik herlaad ze zelf).
Daarbij lijkt me sterk dat het zo gemakkelijk gaat als jij het daar schrijft, bij ons(schietclub) in ieder geval niet.
If you wish for peace, understand war.
Plaats reactie