Show je as-mogendheden uniformen op buste of pop...

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Show je as-mogendheden uniformen op buste of pop...

Bericht door iknowdintoo »

MG schutze, misschien een tip, zorg ervoor dat de gezichten op je poppen wat minder vrouwelijk zijn ;) .
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Show je as-mogendheden uniformen op buste of pop...

Bericht door JimK »

iknowdintoo schreef:MG schutze, misschien een tip, zorg ervoor dat de gezichten op je poppen wat minder vrouwelijk zijn ;) .
Dat is niet een tip, dat is een gebrek aan poppen, ben al blij dat ik er 4 heb. Ook nog NL en Canadees :wink:

Dit is gewoon een Jongens pop. Ik weet niet of jij ze voor niks krijgt, maar ik ben blij dat ik er al zoveel heb.
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Show je as-mogendheden uniformen op buste of pop...

Bericht door iknowdintoo »

mgschutze schreef:
iknowdintoo schreef:MG schutze, misschien een tip, zorg ervoor dat de gezichten op je poppen wat minder vrouwelijk zijn ;) .
Dat is niet een tip, dat is een gebrek aan poppen, ben al blij dat ik er 4 heb. Ook nog NL en Canadees :wink:

Dit is gewoon een Jongens pop. Ik weet niet of jij ze voor niks krijgt, maar ik ben blij dat ik er al zoveel heb.
Ik bedoel kan je ze niet een beetje aanpassen (ben geen expert op dit gebied) zodat ze wat mannelijker overkomen?
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Re: Show je as-mogendheden uniformen op buste of pop...

Bericht door Michael_Wittmann »

Bedankt voor jullie reacties!
Ben er apetrots op :)

Mvg Michael
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Show je as-mogendheden uniformen op buste of pop...

Bericht door JimK »

iknowdintoo schreef:
mgschutze schreef:
iknowdintoo schreef:MG schutze, misschien een tip, zorg ervoor dat de gezichten op je poppen wat minder vrouwelijk zijn ;) .
Dat is niet een tip, dat is een gebrek aan poppen, ben al blij dat ik er 4 heb. Ook nog NL en Canadees :wink:

Dit is gewoon een Jongens pop. Ik weet niet of jij ze voor niks krijgt, maar ik ben blij dat ik er al zoveel heb.
Ik bedoel kan je ze niet een beetje aanpassen (ben geen expert op dit gebied) zodat ze wat mannelijker overkomen?
Het is er maar eentje, alleen ff gebruikt voor twee foto's. Ik heb nog een NL voor 40 op een hele mooie (en dure) pop, En nog een Canadees, ook een jaren 50 pop, maar daar heb ik een mooi hoofd op gezet. Deze andere pop ga ik niet aan lopen prutsen wat niks op schiet. Moet gewoon nog een ander hoofd op, alleen dan moet dat wel een Duitse kop zijn, anders lijkt het niet.

En inderdaad heel mooi Michael! :wink:
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Re: Show je as-mogendheden uniformen op buste of pop...

Bericht door Michael_Wittmann »

mgschutze schreef: En inderdaad heel mooi Michael! :wink:

BEdankt voor je reactie!
Op de SS overjas zit een bontmuts.. Heeft deze geen insigna?

Mvg Michael
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Show je as-mogendheden uniformen op buste of pop...

Bericht door JimK »

Michael_Wittmann schreef:
mgschutze schreef: En inderdaad heel mooi Michael! :wink:

BEdankt voor je reactie!
Op de SS overjas zit een bontmuts.. Heeft deze geen insigna?

Mvg Michael
Helaas niet meer, deze komt zo van de Flohmarkt :P Maar op de voorzijde zie je nog restjes van garen. Je ziet het vaker op de bontmutsen dat stalen adelaars er met garen op gezet worden.
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: Show je as-mogendheden uniformen op buste of pop...

Bericht door Veltro »

Mijn nieuwe (samen met 10 andere :) ) project:
Italiaanse soldaat te A.O.I. (Italiaans Oost-Afrika)

Afbeelding

Bestaande uit:
Het Model 1934 tuniek + broek
Model 1935 tropenhelm
Model 1912 koloniale schoenen
Model 1891 riem
Model 1907 pouches en nekstrap
Model 1891 Carcano bajonet met metalen schede en bajonetdrager

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Re: Show je as-mogendheden uniformen op buste of pop...

Bericht door dennisb »

Ziet er mooi uit Veltro! ;)
jeffie
Lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 02 jun 2005, 14:44
Locatie: 0031 - 010

Re: Show je as-mogendheden uniformen op buste of pop...

Bericht door jeffie »

Super topic Sander. Je poppen staan er super bij. Had ze natuurlijk al gezien maar neemt niet weg dat ze gewoon super zijn.

Zitten mooie dingen tussen. Erg mooi allemaal Jim, vind vooral je FLAK soldaat super.

Michael en michiel super poppen hebben jullie daar erg mooi beide.

Veltro, super mooie nieuwe aanwinst heb je daar. Vind het erg mooi. Ga zo door :D

De rest ook super unifomen jongens! Erg mooi allemaal.

Zonden Jeroen van je motten probleem. Hoe heb je dit opgelopen? Hoop dat je er van afkomt!
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Show je as-mogendheden uniformen op buste of pop...

Bericht door ammo »

mgschutze schreef:Hier dan ook een aantal uit mijn collectie.

Mijn LW FLAK soldaat, deze heeft in de binnenzijde van de mantel ook netjes een stempel van 2.Abt.Flg.Flak.Rgt.49 (niet helemaal zeker, want de foto is minder duidelijk dan in echt). Helemaal compleet zoals je ziet met ook een bruine koppel, mooie complete verrekijker en een schöne leuchtpistole.
Rechts in beeld hangt in het rek nog een M40 mantel en een witte drillichjacke met RBnr etiket ernog op. Deze twee staan verder niet op foto.
Afbeelding

SS mantel. Helemaal met de bekende schaapsbontvoering, gestempeld in het binnenzakje bovenaan. En de kapuchon. Op de mouw de adelaar en rottenfuhrer embleem.
Afbeelding

Bontjasje, van konijnenbont op buste.
Afbeelding

Wehrmacht soldaat, Veldartillerie met sumpftarn jas, daaronder drillich jacke (apart nog op foto). M43 mutsje (padova) op en M42 helm aan de koppel. Verder hangt er rechts nog een klapschopje en een G43 tasje, verder standaard WH uitrusting. (dat het beetje drukke combinatie is weet ik, maar vind het zelf mooi)
(De MG panzerlichtspoorband is onklaar gemaakt bij de afdeling van defensie die alle munitie onklaar maakt en allemaal netjes gemarkeerd met O(nklaar) (uit het zicht op de pop dan).)
Afbeelding

En dan tot slot nog de drillich jacke, veldartillerie, groene einheits kraagspiegels en rode biesjes. (mosin ook onklaar volgens wet)
Afbeelding

Dat waren zo'n beetje mijn Duitse uniformen/bustes.

Zeer fraai , Jim 8)
Nemo Me Impune Lacessit
Plaats reactie