v neergestort op baarn

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
4 reg inf
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2005, 20:57

v neergestort op baarn

Bericht door 4 reg inf »

kan iemand mij zeggen of ere tegen het eind van 1944 of het begin van 1945 een vI of VII is neergestort op baarn....of weet iemand van een bombardement op deze plaats in dezelfde tijd
Gast

Re: v neergestort op baarn

Bericht door Gast »

Ja, heb ik eens een foto van gezien.
4 reg inf
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2005, 20:57

Re: v neergestort op baarn

Bericht door 4 reg inf »

Gast schreef:Ja, heb ik eens een foto van gezien.
Die foto ken ik waarschijnlijk...maat verder is er over dit bombardement of de uitwerking ervan naar mijn weten niets te vinden...
Gebruikersavatar
502
Lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 okt 2007, 19:25

Re: v neergestort op baarn

Bericht door 502 »

Lijkt mij dat je het zo zou kunnen opzoeken in het gemeente archief.
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: v neergestort op baarn

Bericht door iknowdintoo »

http://www.v2rocket.com/start/deployment/timeline.html
Kijk daar eens, heb ik ook veel info gevonden toen ik zocht naar V2 lanceringen.
Gebruikersavatar
502
Lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 04 okt 2007, 19:25

Re: v neergestort op baarn

Bericht door 502 »

4 reg inf schreef:kan iemand mij zeggen of ere tegen het eind van 1944 of het begin van 1945 een vI of VII is neergestort op baarn....of weet iemand van een bombardement op deze plaats in dezelfde tijd

Hoe kom je hier eigenlijk op? Het interreseert mij behoorlijk maar heb nooit iets hiervan gehoord.
4 reg inf
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 jan 2005, 20:57

Re: v neergestort op baarn

Bericht door 4 reg inf »

502 schreef:
4 reg inf schreef:kan iemand mij zeggen of ere tegen het eind van 1944 of het begin van 1945 een vI of VII is neergestort op baarn....of weet iemand van een bombardement op deze plaats in dezelfde tijd

Hoe kom je hier eigenlijk op? Het interreseert mij behoorlijk maar heb nooit iets hiervan gehoord.
In verband met een onderzoek naar iets geheel anders kwam ik een foto tegen van een vernielde hortus (?). volgensd overleveringen zou deze zijn gebombardeerd of geraakt zijn door een V 2. Er is echter nergens iets over enig bombardement in die periode te vinden...vandaar
Plaats reactie