laat je Re-enact ment outfit zien

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Plaats reactie
woudric
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:40

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door woudric »

Hmmm het klinkt heel mooi, maar het wordt lastig uitvoerbaar, aangezien we ook aan evenementen meedoen welke zich in '40 afspelen, maar sommige ook in '44 of '45. Het wordt een erg dure aangelegenheid als iedereen daar z'n uitrusting aan zou moeten aanpassen. Maar het zou wel beter zijn inderdaad.

Komt der Windhund trouwens ook naar Leopoldsburg??
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door SJORS-SJORS »

Nee, helaas niet. We hebben dan een groot evenement in het midde van ons kikkerlandje.
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
woudric
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:40

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door woudric »

Ohh dat is echt jammer. Soms snap ik niet waarom de organisaties van zulke evenementen dat niet op elkaar afstemmen. :bonk: :(

In elk geval veel plezier namens mij en het VEM!!
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Rick de G. »

woudric schreef:Hmmm het klinkt heel mooi, maar het wordt lastig uitvoerbaar, aangezien we ook aan evenementen meedoen welke zich in '40 afspelen, maar sommige ook in '44 of '45. Het wordt een erg dure aangelegenheid als iedereen daar z'n uitrusting aan zou moeten aanpassen. Maar het zou wel beter zijn inderdaad.
Dat komt nog wel, niet dat ik vol met ervaring kan spreken, maar als je een vroeg oorlogs tenue draagt, kan deze met enkele aanpassingen ook op een evenement laat-oorlogs worden gebruikt.

En iedereen zijn uitrusting aan laten passen kan geleidelijk, je had eerst nl. alle keus die je wilde over bijv. je tuniek, M36, M40, M43.
Maar om evenwicht te houden in de groep moeten nieuwe leden, waaronder ik, M43 nemen, zodat het gelijker is verdeeld.

Zo zou je langzaam ook jullie groep kunnen "converteren", de meeste leden van der Windhund hebben meerdere uniformen en complete uitrustingen gekocht over de jaren.
Grenadier Markus Schenk
woudric
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:40

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door woudric »

dubbeldunk
Laatst gewijzigd door woudric op 31 okt 2009, 13:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Rick de G. »

woudric schreef:
Bedankt voor je informatie!
Ik neem aan dat deze aanpassing niet terug te draaien is. Bovendien lijkt het me handig zoals Sjors al zei een periode uit de oorlog uit te beelden. Het probleem is, is dat wij eigenlijk de hele oorlog als tijdsbalk hebben. Natuurlijk is het afhankelijk van het evenement, dus welke slag of periode daar uitgebeeld wordt.
Nee nee, met aanpassingen bedoel ik bijvoorbeeld een deel van de groep Schnurschühe, M40 uniformen, M43 petten, M40/M43 helmen etc.

Het zijn maar een paar dingetjes, en de meeste leden kunnen hun gewone uniform houden.
Dit kun je langzaam maar zeker bij nieuwe(re) leden invoeren.

Zo gebeurt het ook als bij der Windhund 1940 wordt uitgebeeld op een evenement, iedereen probeert zich zoveel mogelijk aan te passen.
woudric schreef:Maarja, niet iedereen kan zich meerdere uniformen laat staan meerdere uitrustingsstukken ''leisten''. Ikzelf ben ook maar een scholiertje van amper 16 :wink: .
*kuch*Ik ook*kuch*
woudric schreef: Maar ik denk dat het op termijn verstandig is te gaan sparen voor een laatoorlogs uniform en de uitrusting daarvan. Maar het is en moet een hobby blijven vind ik, geen obsessie :wink:
Ach, obsessie, er lopen wel ergere mensen rond in de re-enactment wereld, en daarbij hoef je zoals ik zei niet een heel nieuwe uniform en nieuwe uitrusting aan te schaffen.
Grenadier Markus Schenk
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door SJORS-SJORS »

Het beste is gewoon om, als je inderdaad meerdere periodes uitbeeld, er het juiste uniform bij te kopen. Je re-enact de ''gewone soldaat'' niet de uitzondering. Het is gewoon niet representatief om tijdens een 1945 uitbeelding in een m36 uniform te lopen. Maar inderdaad, zoals je zegt, het moet wel leuk blijven. En als je een student bent heb je niet veel te besteden dus moet je keuzes maken.
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
woudric
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:40

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door woudric »

dubbeldunk
Laatst gewijzigd door woudric op 31 okt 2009, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Erik S. »

SJORS-SJORS schreef:En ik word papa, we gaan iemand adopteren :/
En ik dacht dat Rednas het mannetje was!
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door SJORS-SJORS »

woudric schreef:Daarom denk ik dat het voor mij slim zou zijn, er ook nog een M40 uniform bij te kopen en Schnürschuhe + Gamaschen. Daarmee zou je ook in 1945 voor de dag kunnen komen. Maar ook in bijv. 1942 of 43. Dat is prijstechnisch nog te doen.
Dat doe ik ook :wink:
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Gebruikersavatar
demian326
Lid
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 jul 2007, 22:55
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door demian326 »

Graag ontvang ik verbeteringen, aanvullingen en complimenten ;)

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Oranje Zal Overwinnen!
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Rick de G. »

Zet je pet even recht, niet àlà Alain Clark. ;)
Je overall is natuurlijk nieuw, ik zou zeggen: maak 'm vuil, of ga wat dagen werken op de boerderij. ;)
Ook is wat hooi in je klompen een kleine aanvuling die het plaatje stukken beter maakt, dit werd gedaan om warmte vast te houden.

Veel boeren droegen vaak (ook voor de oorlog al!) enkel hooi in plaats van sokken.
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
demian326
Lid
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 jul 2007, 22:55
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door demian326 »

Bedankt voor de tips, ga er meteen aan werken!
Klopt dat mijn overal er nieuw uitziet, vandaag alles gekocht.
Oranje Zal Overwinnen!
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door SJORS-SJORS »

M'n opa had er altijd een stukje tapijt inzitten 8) En waarom altijd dat eeuwige rode sjaaltje? :P Voor de rest ziet het er goed uit. Inderdaad nog even een beetje vies maken. Maar bedenk wel, op zondag is het verdacht zulke kleding :evil:
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Gebruikersavatar
demian326
Lid
Lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 jul 2007, 22:55
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door demian326 »

Wij kunnen helaas al een aantal jaar niet meer naar de kerk, laat staan dat wij geld hebben voor een zondagspak. :wink:
Oranje Zal Overwinnen!
Plaats reactie