helm

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rysher
Lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 13 aug 2008, 11:53

helm

Bericht door Rysher »

ik heb een vraag..

Weet iemand wat dit voor helm is?
Ik heb hem gekregen.
Als je de waarde weet, dan zou dat ook wel fijn zijn.
helm bestaat uit 2 delen trouwens
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (9.91 KiB) 596 keer bekeken
Naamloos.jpg
Naamloos.jpg (7.17 KiB) 596 keer bekeken
The 8th Infantry Division was known as both the "Golden Arrow" and "Pathfinder" division during World War II
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: helm

Bericht door de korte golf »

dat is een na oorlogse kl helm. waarde ongeveer 5 euro denk ik
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
Gebruikersavatar
Rysher
Lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 13 aug 2008, 11:53

Re: helm

Bericht door Rysher »

yo dacht al zoiets

doe maar een slotje op
The 8th Infantry Division was known as both the "Golden Arrow" and "Pathfinder" division during World War II
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: helm

Bericht door johan willaert »

Koop het boek van M1-helmet.com en dit soort vragen hoef je niet meer te stellen...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: helm

Bericht door S1991 »

Dit is inderdaad een na-oorlogse KL helm.
En als je een beetje research doet kan je wel weten dat het een KL helm is.
Deze helmen gaan voor €5-30 zo iets maar als iemand 30 euro betaald is hij echt gek.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: helm

Bericht door sobel »

omgitsme schreef:Dit is inderdaad een na-oorlogse KL helm.
En als je een beetje research doet kan je wel weten dat het een KL helm is.
Deze helmen gaan voor €5-30 zo iets maar als iemand 30 euro betaald is hij echt gek.

Beetje raar neergezet vind je niet... ze kosten ongeveer tussen de 5/30 € maar als je 30€ betaald ben je gek?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: helm

Bericht door S1991 »

sobel schreef:
omgitsme schreef:Dit is inderdaad een na-oorlogse KL helm.
En als je een beetje research doet kan je wel weten dat het een KL helm is.
Deze helmen gaan voor €5-30 zo iets maar als iemand 30 euro betaald is hij echt gek.

Beetje raar neergezet vind je niet... ze kosten ongeveer tussen de 5/30 € maar als je 30€ betaald ben je gek?
Nou beetje.
Maar je ziet wel eens mensen die helmen verkopen voor €30 en als je paar andere advertenties doorspit zie je eentje staan voor €5.
Dus dan zou ik die kopen van €5 he.. Maar ik bedoel er dus mee met gek dat je niet €30 voor een KL helm gaat betalen als je ze ook kunt krijgen voor €5 of minder/meer. Maar het is nog altijd wat de gek ervoor over heeft.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Rysher
Lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 13 aug 2008, 11:53

Re: helm

Bericht door Rysher »

Oké bedankt voor de info
The 8th Infantry Division was known as both the "Golden Arrow" and "Pathfinder" division during World War II
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: helm

Bericht door sobel »

omgitsme schreef:
sobel schreef:
omgitsme schreef:Dit is inderdaad een na-oorlogse KL helm.
En als je een beetje research doet kan je wel weten dat het een KL helm is.
Deze helmen gaan voor €5-30 zo iets maar als iemand 30 euro betaald is hij echt gek.

Beetje raar neergezet vind je niet... ze kosten ongeveer tussen de 5/30 € maar als je 30€ betaald ben je gek?
Nou beetje.
Maar je ziet wel eens mensen die helmen verkopen voor €30 en als je paar andere advertenties doorspit zie je eentje staan voor €5.
Dus dan zou ik die kopen van €5 he.. Maar ik bedoel er dus mee met gek dat je niet €30 voor een KL helm gaat betalen als je ze ook kunt krijgen voor €5 of minder/meer. Maar het is nog altijd wat de gek ervoor over heeft.

en vergeet niet dat er in postwar KL helmen ook zeldzaamheden kunnen zitten..
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Rysher
Lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 13 aug 2008, 11:53

Re: helm

Bericht door Rysher »

yo
The 8th Infantry Division was known as both the "Golden Arrow" and "Pathfinder" division during World War II
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: helm

Bericht door sobel »

Wat "yo"?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Re: helm

Bericht door koen »

oorlogsgek schreef:yo
Gelieve gewoon Nederlands proberen te typen.
Gebruikersavatar
dutchhelmets
Lid
Berichten: 384
Lid geworden op: 03 mar 2007, 01:57
Locatie: nederland
Contacteer:

Re: helm

Bericht door dutchhelmets »

beste omgitsme, volgens mij is het zo dat het mooie aan verzamel is om net die ene item te vinden om je collectie compleet te maken..... dus als iemand €30,- geeft voor een na-oorlogse helm wil dat niet zeggen dat deze persoon gek is. ik zou ook €30,- geven voor een mooie Verblifa liner uit de jaren '50. en zelfs meer voor een Verblifa buitenhelm wit gestempeld uit de jaren '50. en geloof me, ik ben niet gek maar toevallig is dat mijn verzamelgebied. dus voor je zomaar wat roept, denk ff na en zoals Sobel al zei: er zijn ook zeldzame na-oorlogse helmen.

groet,
i'd rather die scared to death than die bored to death
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: helm

Bericht door de korte golf »

ik heb hier nog een verblifa liggen uit 1955
edit binnenhelm
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
Plaats reactie