Bezoeker hakt hoofd van Hitler af

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Re: Bezoeker hakt hoofd van Hitler af

Bericht door Moengoman »

502 schreef:En wat als een stel nazi's hakenkruizen op graven van Engelse vliegers spuit. Ben je dan ook nog zo begripvol en inlevingsgezind?
Wat mij betreft, nee. Maar ik zou dat soort nazituig toch ook niet de kop af willen hakken.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Re: Bezoeker hakt hoofd van Hitler af

Bericht door Dodo »

Moengoman schreef:
502 schreef:En wat als een stel nazi's hakenkruizen op graven van Engelse vliegers spuit. Ben je dan ook nog zo begripvol en inlevingsgezind?
Wat mij betreft, nee. Maar ik zou dat soort nazituig toch ook niet de kop af willen hakken.
Ehm, nee, tuurlijk niet. Om dit te beargumentenren, tja.. Al was het alleen maar om het feit dat je een frikkin' wassen beeld niet kan vergelijken met graven.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Re: Bezoeker hakt hoofd van Hitler af

Bericht door Cas »

Ik vind overigens wel dat dit te verwachten zou zijn dat iets met het beeld zou gebeuren.....
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
battle of the Bulge
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 feb 2007, 17:36
Locatie: SITTARD

Re: Bezoeker hakt hoofd van Hitler af

Bericht door battle of the Bulge »

Je weet niet wat er in zijn familie allemaal heeft afgespeeld heh dat vind ik een beetje krom. Het is maar een beeld ik kan er eigenlijk wel om lachen. Als je ziet hoe fel mensen hierop reageren kun je wel wachten tot dat beeld wordt kapot gemaakt. En vliegtuigjes met een hakenkruis erop en een beeld van eigenlijk wel de aanstichter van vele doden is een zeer groot verschil. Ik vind dat er sterk wordt overdreven ik keur het natuurlijk ook niet goed dat je ander mans kunst (want dat is het wel) kapot maakt maar zolang je de beweeg redenen van die man niet weet vind ik dat je niet mag oordelen. Wie weet ging het niet om het beeld maar wilde hij zijn ex terugpakken die dat beeld heeft gemaakt :bonk:
Saint Vith en Hürtgen: dat was de druppel die de Bloody Bucket deed overlopen.
Gebruikersavatar
tiger
Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 25 jun 2008, 17:39
Locatie: België

Re: Bezoeker hakt hoofd van Hitler af (vervolg)

Bericht door tiger »

hier het vervolg van de hitler-onthoofding:

Madame Tussauds to repair beheaded Hitler


updated 11:25 a.m. ET July 7, 2008
BERLIN - Madame Tussauds will repair the wax figure of Adolf Hitler that a visitor beheaded at its new Berlin branch and return it to the museum "as quickly as possible."

On Saturday, the first day the museum opened, a 41-year-old Berlin man pushed aside two employees to attack the wax Hitler figure, ripping off its head while shouting, "No more war!" He was only the second person to enter the museum.

The man, who has not been identified, was briefly detained by police, and is being investigated on suspicion of damaging property and bodily harm. One employee was slightly injured in the incident.


mvg
Laurens
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Bezoeker hakt hoofd van Hitler af

Bericht door Rick de G. »

Dodo schreef:...van joden. En dus Hitler met de machtswellust in zijn ogen als hij één van zijn waanzinnige speeches aan het houden is. Niet als één of andere politicus rustig achter zijn bureautje..
Nou, hij zit niet rustig achter zijn bureautje.
Achter het bureau zit een gestoorde man die gebroken en verloren is:
En zo zie ik Hitler liever, als verslagen, en niet in volle glorie achter een spreekgestoelte.

Ik denk dat mensen die alles nog mee hebben gemaakt ook liever kijken naar een verslagen man dan naar een felle Führer.
Grenadier Markus Schenk
Plaats reactie