Kranten en stafkaarten uit WOII

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Kranten en stafkaarten uit WOII

Bericht door S1991 »

Hallo,

Ik heb vandaag Nederlandse kranten uit WOII binnengekregen.
Nu is mijn vraag hoe kan ik ze het best conserveren zodat ze niet nog rotter worden,scheuren en verkleuren bij de kranten.
Nu heb ik ook nog een vraag, ik heb een stafkaart gekocht van JeroenWo2 en nu wil ik graag weten wat is de beste manier om deze te conserveren?
Zelfde manier als bij de kranten gewoon?

Is er ook een mogelijkheid dat je ze gewoon in een soort van plastike omhulsel kan doen wat wel nog gewoon met de kranten kan mee bewegen zodat je ze ook weer kunt lezen en dan niet steeds uit de omhulsel te halen o.i.d.
Graag wil ik jullie mening horen wat ik het beste kan doen.

Mvg,
Omgitsme
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: Kranten en stafkaarten uit WOII

Bericht door de korte golf »

voor kranten kun je eventueel zuurvrije in steekhoesjes gebuiken. afhankelijk van het voormaat
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Re: Kranten en stafkaarten uit WOII

Bericht door koen »

Zucht, mischien eens rond gezond op het forum naar je vraag? Is pas een 100X gevraagd...
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Kranten en stafkaarten uit WOII

Bericht door S1991 »

de korte golf schreef:voor kranten kun je eventueel zuurvrije in steekhoesjes gebuiken. afhankelijk van het voormaat
Waar kan je die verkrijgen?
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Kranten en stafkaarten uit WOII

Bericht door iknowdintoo »

omgitsme schreef:
de korte golf schreef:voor kranten kun je eventueel zuurvrije in steekhoesjes gebuiken. afhankelijk van het voormaat
Waar kan je die verkrijgen?
Lijkt mij gewoon bij een kantoorhandel.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Kranten en stafkaarten uit WOII

Bericht door S1991 »

iknowdintoo schreef:
omgitsme schreef:
de korte golf schreef:voor kranten kun je eventueel zuurvrije in steekhoesjes gebuiken. afhankelijk van het voormaat
Waar kan je die verkrijgen?
Lijkt mij gewoon bij een kantoorhandel.
Hmm dan kan ik het beste naar Office Centre gaan lijkt mij.
En dan misschien gelijk vragen of ze ook die handschoenen hebben wat ik ook wel eens hoor.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Plaats reactie