Marktplaats

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
love4history
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 jan 2006, 16:01

Marktplaats

Bericht door love4history »

Had een thread geopend op Marktplaats met de volgende vraag:
Hoi iedereen

Weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind het nogal tijdrovend en vervelend om alle oude threads die bijgewerkt worden met nieuwe stukken te moeten openen om meestal te merken dat het enige wat veranderd is een schopje of een aanduiding verkocht is...

Vroeg me dan ook af of deze marktplaatsregel nog geldig is?:
Geen individuele verkoopplekjes starten of uitbreiden. Andere spullen, nieuwe draadjes.
en het antwoord van de mod:
dat is in overleg met een mod of admin geen probleem, het speciaal openen van een topic is daarvoor overbodig.

Hoop je voldoende te hebben geinformeert

Dus vroeg ik me nu twee zaakjes af: 1) ben ik dan de enige die graag snel zou zien welke nieuwe stukken er op Marktplaats zijn zonder iedere keer alle threads "x verkoophoekje", "y's aanbiedingen", "Z's varia" te moeten openen? Is natuurlijk mogelijk dat ik de vreemde eend in de bijt ben :yes: , maar eerlijk gezegd is het voor de verkoper niet zo goed want ik ben ervan overtuigd dat sommigen het vertikken om iedere keer pagina 4 of 5 te gaan openen om te merken dat het gewoon een bump is.... De thread word gewoon niet meer geopend...
2) moeten de Marktplaatsregels dan niet aangevuld worden zoals hieronder?:
"Geen individuele verkoopplekjes starten of uitbreiden. Andere spullen, nieuwe draadjes. TENZIJ NA OVERLEG MET MOD OF ADMIN"

groetjes
L4H

groetjes
L4H
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Marktplaats

Bericht door sobel »

Ik snap je punt niet helemaal, als je het niet wilt lezen druk je toch op ´´markeer alle onderwerpen als gelezen´´ dagelijks komen er zo´n 5 tot 10 nieuwetopics-veranderingen-bumps bij dat is nog goed te doen lijkt me, reden dat het vaak allemaal in een topic word gepropt is dat sommigen wel 20 items verkopen... en 20 topics aanmaken is een groot karwij, tevens word ik niet vrolijk van 20 topics met enkel een foto of een patch...
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
love4history
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 jan 2006, 16:01

Re: Marktplaats

Bericht door love4history »

Hoi Sobel

Ja, ik zie wat je bedoelt, 20 topics zou inderdaad ook teveel van het goeie zijn...

Begrijp me niet verkeerd, ik wil graag weten wat er voor nieuws op marktplaats komt (dus gewoon markeren als gelezen is geen optie) maar het kost me altijd onnodig tijd om de algemene topics zoals "verkoop x" te openen om te zien wat er in steekt, en bij elke opeenvolgende post te kijken of er al dan niet ee item bijgekomen is (in veel gevallen slechts bumps of gereserveerd of verkocht of zo..)

Zou het niet interessant zijn om 1) alleen gelijkaardige/gelijksoortige artikels zoveel mogelijk te groeperen (zo vermijd je inderdaad teveel topics zoals je zegt, maar kan je ook een degelijke titel op de post plaatsen) 2) een beschrijving in de titel te zetten (met een beschrijving als Britse Webbing WOII kan je veel beter beslissen of je het topic wil lezen opvolgen, dan met een algemene "verkoop"titel
3) eens een thread gestart is geen nieuwe items meer toe te voegen later, maar gewoon een nieuwe topic te openen

Zou het leven veel eenvoudiger maken lijkt me... Een vb van een topic die het moeilijk maakt is vb iets als deze: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?f=45&t=17013 (niet persoonlijk bedoeld hoor)
De titel zegt niets over de inhoud en bij elk bijkomend postje moet je het ding gaan opendoen om te kijken of er iets nieuws tussenzit dat misschien interessant is voor je, gezien er regelmatig nieuwe items geplaatst worden...

greetz
l4h
Gebruikersavatar
Samuel.
Lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 17 nov 2007, 21:06

Re: Marktplaats

Bericht door Samuel. »

love4history schreef:Hoi Sobel

Ja, ik zie wat je bedoelt, 20 topics zou inderdaad ook teveel van het goeie zijn...

Begrijp me niet verkeerd, ik wil graag weten wat er voor nieuws op marktplaats komt (dus gewoon markeren als gelezen is geen optie) maar het kost me altijd onnodig tijd om de algemene topics zoals "verkoop x" te openen om te zien wat er in steekt, en bij elke opeenvolgende post te kijken of er al dan niet ee item bijgekomen is (in veel gevallen slechts bumps of gereserveerd of verkocht of zo..)

Zou het niet interessant zijn om 1) alleen gelijkaardige/gelijksoortige artikels zoveel mogelijk te groeperen (zo vermijd je inderdaad teveel topics zoals je zegt, maar kan je ook een degelijke titel op de post plaatsen) 2) een beschrijving in de titel te zetten (met een beschrijving als Britse Webbing WOII kan je veel beter beslissen of je het topic wil lezen opvolgen, dan met een algemene "verkoop"titel
3) eens een thread gestart is geen nieuwe items meer toe te voegen later, maar gewoon een nieuwe topic te openen

Zou het leven veel eenvoudiger maken lijkt me... Een vb van een topic die het moeilijk maakt is vb iets als deze: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?f=45&t=17013 (niet persoonlijk bedoeld hoor)
De titel zegt niets over de inhoud en bij elk bijkomend postje moet je het ding gaan opendoen om te kijken of er iets nieuws tussenzit dat misschien interessant is voor je, gezien er regelmatig nieuwe items geplaatst worden...

greetz
l4h
Misschien is het een idee om in de titel dan verkocht of onhold te zetten?
Gewoon een ideetje...
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Marktplaats

Bericht door sobel »

love4history schreef:Hoi Sobel

Ja, ik zie wat je bedoelt, 20 topics zou inderdaad ook teveel van het goeie zijn...

Begrijp me niet verkeerd, ik wil graag weten wat er voor nieuws op marktplaats komt (dus gewoon markeren als gelezen is geen optie) maar het kost me altijd onnodig tijd om de algemene topics zoals "verkoop x" te openen om te zien wat er in steekt, en bij elke opeenvolgende post te kijken of er al dan niet ee item bijgekomen is (in veel gevallen slechts bumps of gereserveerd of verkocht of zo..)

Zou het niet interessant zijn om 1) alleen gelijkaardige/gelijksoortige artikels zoveel mogelijk te groeperen (zo vermijd je inderdaad teveel topics zoals je zegt, maar kan je ook een degelijke titel op de post plaatsen) 2) een beschrijving in de titel te zetten (met een beschrijving als Britse Webbing WOII kan je veel beter beslissen of je het topic wil lezen opvolgen, dan met een algemene "verkoop"titel
3) eens een thread gestart is geen nieuwe items meer toe te voegen later, maar gewoon een nieuwe topic te openen

Zou het leven veel eenvoudiger maken lijkt me... Een vb van een topic die het moeilijk maakt is vb iets als deze: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?f=45&t=17013 (niet persoonlijk bedoeld hoor)
De titel zegt niets over de inhoud en bij elk bijkomend postje moet je het ding gaan opendoen om te kijken of er iets nieuws tussenzit dat misschien interessant is voor je, gezien er regelmatig nieuwe items geplaatst worden...

greetz
l4h


Ik vind dat we onze leden niet kunnen verplichten tot het scheiden van objecten, tevens ga ik ook geen andere subfora toevoegen welke wat specifieker zijn. Het duidelijker maken van de object titel is wel handig en tevens al een vaste regel in ons marktplaatsregelement. Over het algemeen kan ik wel concluderen dat topictitels vrij duidelijk zijn. En met betrekking tot hoevaak je een topic moet openen kan ik enkel zeggen je moet het er voor over hebben he ;).


Zou het leven veel eenvoudiger maken lijkt me...
Het is geen wereldzaak lijkt me :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Marktplaats

Bericht door michiel01 »

L4H,
Ik ben het met je eens en ja toch heb ik een verkooptopic met 1 pagina foto's en 3 paginas met ups en overige "vervuiling". Waarom? Nou vanwege het volgende:
1. Ik niet de tijd en zin heb voor elk item een nieuw topic te maken.
2. Je al je advertenties bij elkaar hebt
3. De verkoop van meerdere ( verschillende ) items in 1 koop aanzienlijk toeneemt.
4. De sectie aangeboden zo vol staat met verlopen, irrelevante items van verkopers die ze niet laten verwijderen als iets verkocht is je steeds 20 adv op zou moeten zoeken en uppen.
5. En mods deze adv dan niet naar het archief verwijderen.
6. Het makkelijker is om al je adv in 1 keer aan te passen, afprijzen etc. Zie punt 1 & 4.

Dit is mijn redenatie om het zo aan te pakken, dat ik dan minder snel wat verkoop dat neem ik op de koop toe. Tevens valt dat vergeleken met de losse adv die ik ook heb mee.
Ik begrijp dat 'n koper t vervelend vind, dat ervaar ik zelf ook zo nu en dan. Maar uiteindelijk is het voor de verkoper het makkelijkst en als je goed spul verkoopt dan verkoopt dat zichzelf wel.
love4history
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 jan 2006, 16:01

Re: Marktplaats

Bericht door love4history »

Hoi michiel01

Ik begrijp waar je vandaan komt... zolang de regels het toelaten dan is het jou keuze uiteraard om alles in één topic te plaatsen.. ben al blij dat je zelf ook beseft en toegeeft dat dat de verkoop niet tengoede komt
Goeie stukken verkopen zichzelf, klopt.... maar alleen als ze gevonden/gezien worden! Constateer in de praktijk alleen maar dat ik wel bijna wekelijks stukken koop via verschillende fora en veilingsites maar heel weinig hier... en dat heeft veel te maken met het feit dat ik hier niet snel de zaken kan overzien... doordat de titel ontbreekt zoals mijn punt hierboven, maar ook door het beheer van de marktplaats zelf zoals jij hierboven ook aangeeft onder puntje 4 en 5.
Soit,... zoveel zal het forum daar niet aan missen.

Sobel,
Ik vind dat we onze leden niet kunnen verplichten tot het scheiden van objecten
Kan je wel als je daar een regeltje van maakt op het forum...
Tevens ga ik ook geen andere subfora toevoegen welke wat specifieker zijn.
Dat zou wel een optie zijn, maar dat was niet het voorstel
Het duidelijker maken van de object titel is wel handig en tevens al een vaste regel in ons marktplaatsregelement
.
Dan toch een vaste regel die niet nageleefd word niet?
Over het algemeen kan ik wel concluderen dat topictitels vrij duidelijk zijn.
Dat is dan jouw conclusie, niet de mijne
En met betrekking tot hoevaak je een topic moet openen kan ik enkel zeggen je moet het er voor over hebben he
.
Daar heb je het fout... een koper MOET nooit iets...
Het is geen wereldzaak lijkt me
Verre van! Heb ook nooit beweerd dat het dat was toch? Gewoon een mogelijkheidje om het onderdeel marktplaats wat bij te sleutelen en eventueel wat te verbeteren waar mogelijk. Zou in mijn voordeel zijn als verzamelaar, maar niet alléén in het mijne...

Kreeg wel de indruk Sobel dat je nogal negatief stond tegenover mijn vraag/idee. Mijn excuses als je je aangevallen voelde op je "terrein" als mod van marktplaats. Was niet mijn bedoeling

Er lijkt zo wie zo weinig interesse te zijn.. niet alleen van jezelf maar ook van andere kopers (vermits reacties uitblijven), Dus laat maar zitten. De stukken verkopen zichzelf wel...
vriendelijke groeten
l4h
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Marktplaats

Bericht door sobel »

Ik vind dat we onze leden niet kunnen verplichten tot het scheiden van objecten
Kan je wel als je daar een regeltje van maakt op het forum...
Ik doelde met mijn opmerking dat ik het ook niet handig vind om daar een regel voor te maken, verkopers hebben het nu soms al vrij zwaar door alle regeltjes, en dit kost 1) veel moeite, 2) het is lastiger te beheren, 3) dan word de pagina met topics enkel langer, ik begrijp dat je dan kan selecteren wat je wel en niet wilt bekijken, maar zoals ik al eens eerder heb gemeld worder er per dag tussen de 5 en 10 topics geplaatst/gebumpt/gesloten, oftewel 5 tot 10 keer staat het weer even in de aandacht. Laat nu van een gedeelte van die topics al bij voorbaat duidelijk zijn dat het niet de moeite is om te openen dan houd je nog minder over.
Tevens ga ik ook geen andere subfora toevoegen welke wat specifieker zijn.
Dat zou wel een optie zijn, maar dat was niet het voorstel
Dit forum is in de eerste instantie bedoeld voor mensen met de interesse in wo2, veel mensen denken nogsteeds dat dit een specifiek verzamelforum is. Ik snap dat dit word gedacht omdat er al vrij veel aandacht word besteed aan verzamelen e.d. maar dit is niet de hoofdintentie.
Het duidelijker maken van de object titel is wel handig en tevens al een vaste regel in ons marktplaatsregelement
.
Dan toch een vaste regel die niet nageleefd word niet?
Het is een vaste regel die inderdaad niet altijd nageleefd word, maar ik ben ook een mens met een baan en andere hobby's die hier op vrijwillige basis bezig is. Dat ik niet dagelijks een paar uur op dit forum zit kan ik niet helpen, toch mijn excuses daarvoor.
Over het algemeen kan ik wel concluderen dat topictitels vrij duidelijk zijn.
Dat is dan jouw conclusie, niet de mijne
Prima :)
En met betrekking tot hoevaak je een topic moet openen kan ik enkel zeggen je moet het er voor over hebben he
.
Daar heb je het fout... een koper MOET nooit iets...
Dat zelfde geld voor een verkoper ;)
Het is geen wereldzaak lijkt me
Verre van! Heb ook nooit beweerd dat het dat was toch? Gewoon een mogelijkheidje om het onderdeel marktplaats wat bij te sleutelen en eventueel wat te verbeteren waar mogelijk. Zou in mijn voordeel zijn als verzamelaar, maar niet alléén in het mijne...
Door je opmerking ''het zou het leven een stuk makkelijker maken'' reageerde ik met het is geen wereldzaak :) Ideeen zijn natuurlijk altijd welkom en ik zeg niet dat er niets aan het onderdeel verandert moet worden, ik praat enkel ook uit het oogpunt van de verkoper.
Kreeg wel de indruk Sobel dat je nogal negatief stond tegenover mijn vraag/idee. Mijn excuses als je je aangevallen voelde op je "terrein" als mod van marktplaats. Was niet mijn bedoeling
Ik voel me niet aangevallen, mijn excuses als ik die indruk heb gewekt, ik verdedig mijn standpunten maar voor zover ik weet ga ik wel in discussie dus accepteer ik ook jouw bevindingen.
Er lijkt zo wie zo weinig interesse te zijn.. niet alleen van jezelf maar ook van andere kopers (vermits reacties uitblijven), Dus laat maar zitten. De stukken verkopen zichzelf wel...
vriendelijke groeten
l4h
Mensen komen weinig in dit onderdeel vandaar dat reactie van anderen even kan uitblijven, het topic staat er immers ook nog niet zo lang ;)


Mvg
Ben
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Re: Marktplaats

Bericht door koen »

love4history schreef:
Ik vind dat we onze leden niet kunnen verplichten tot het scheiden van objecten
Kan je wel als je daar een regeltje van maakt op het forum...
Mischien moet jij de politiek in? Daar zijn ze gek op honderde nutteloze regels...
love4history
Lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 jan 2006, 16:01

Re: Marktplaats

Bericht door love4history »

Mischien moet jij de politiek in? Daar zijn ze gek op honderde nutteloze regels...
Als je beseft dat de wereld niet rond jezelf draait kom je ook tot het besef dat wat jij nutteloos acht misschien wél eens nuttig zou kunnen zijn voor iemand anders....
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Marktplaats

Bericht door Auke »

Ik vind het zelf wel prettig dat een verkoper één topic heeft voor al zijn handelswaar. Zo kun je als koper in één oogopzicht zien wat de verkoper allemaal heeft (wat vaak hetzelfde verzamelgebied is en dus allemaal potentieel interessant is voor de koper) en kun je ook besparen op verzendkosten. Is een stuk gemakkelijker dan alle pagina's van het subforum 'Aangeboden' te moeten doorspitten op zoek naar topics van die verkoper. En voor de verkoper is het uiteraard makkelijk om al je advertenties in één keer omhoog te schoppen als ze in één topic staan.

Ik ben het echter wel met je eens dat vier pagina's 'schopposts' een beetje rommelig is. Een oplossing hiervoor is, wanneer je het topic omhoog wilt schoppen, je de laatste 'schoppost' verwijderd en gelijk weer een nieuwe plaatst. Als je degene bent die de laatste post in het topic heeft geplaatst kun je namelijk na geruime tijd je post nog verwijderen. Als je dan een nieuwe 'schoppost' plaatst staat er nog steeds maar één zo'n post in het topic, maar is het wel een verse. Zo is de kans groot dat het topic maar uit één pagina blijft bestaan en blijft het geheel overzichtelijk.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Marktplaats

Bericht door patrickh »

Precies Auke,zo doe ik dat ook altijd,veel overzichtelijker!
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: Marktplaats

Bericht door Jurrie »

Ik ben het echter wel met je eens dat vier pagina's 'schopposts' een beetje rommelig is. Een oplossing hiervoor is, wanneer je het topic omhoog wilt schoppen, je de laatste 'schoppost' verwijderd en gelijk weer een nieuwe plaatst. Als je degene bent die de laatste post in het topic heeft geplaatst kun je namelijk na geruime tijd je post nog verwijderen. Als je dan een nieuwe 'schoppost' plaatst staat er nog steeds maar één zo'n post in het topic, maar is het wel een verse. Zo is de kans groot dat het topic maar uit één pagina blijft bestaan en blijft het geheel overzichtelijk.
Dit is een erg goede tip, had ik zelf niet over nagedacht. Ga ik tzt eens toepassen :).

@discussie.
Ik vind 1 'verkoophoekje', zoals die een tijd terug afgeschaft is, ook geen probleem, zolang er maar niet elke dag gebumpt wordt en idd topics niet 300 pages lang worden. En dat dan de eerste post telkens gewijzigd wordt, zodat je niet naar de 45ste van de 60ste post moet om te kijken wat er nu nog precies beschikbaar is enz. Maar over het algemeen gaat dit al zo

Greetz,

Jurrie
Gebruikersavatar
Eric
Lid
Berichten: 1275
Lid geworden op: 15 mei 2005, 21:30

Re: Marktplaats

Bericht door Eric »

Ik verwijder standaard mijn laatst geposte post in mijn verkooptopic(s) zodat er alleen relevante informatie staat voor de eventuele koper.
Mja sommige hier op het forum posten de posts ook voor het posten(aantal berichten dus)((leuke zin he :wink: ))

mvg, Eric
"Hey, bloody bucket division, our bucket, your blood."
Plaats reactie