Mijn collectie

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Frank Gubbels
Lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:49
Locatie: Noorbeek
Contacteer:

Mijn collectie

Bericht door Frank Gubbels »

Hierbij mijn collectie.

Een pet van de 101e Airborne divisie die gesigneerd is door William "Wild Bill" Guarnere en Edward "Babe" Heffron
Afbeelding

Wat spulletjes die ik gekocht en / of gevonden heb m.b.t. de Airborne divisies. Hoofdzakelijk gekocht in Normandië als aandenken en een paar dingen uit Bastogne.
Afbeelding

Old Hickory en de bevrijding van Nederland. Alle kranten zijn origineel. Ik heb er op dit moment nog veel meer en zitten in een klapper en niet meer in de vitrinekast. Het schilderij is in 2004 gemaakt door John P. O'Hare. Hij was als 1 van de 5 veteranen aanwezig in ons dorp. De schilderijtjes werden verkocht voor een goed doel. (Warchild)
Afbeelding

De helm komt uit het Hurtgenwald. Het stuk mortier uit Bastogne. De hulzen zijn gevonden in Limburg.
Afbeelding

Een herdenkingsbord van het Amerikaans kerkhof. Bord is ergens in de jaren 60 gemaakt.
Afbeelding

Zo ziet alles samen er uit.
Afbeelding

Ik heb nog geen uniformen of weet ik wat maar dat komt nog wel. ik heb me een beetje geörienteerd hier en heb in ieder geval het idee gekregen dat hier genoeg mensen zitten die veel verstand hebben en wel het verschil zien tussen iets wat echt is en wat na-oorlogs is.

Groeten,

Frank
NUTS!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Mijn collectie

Bericht door S1991 »

Hallo Frank,

Ziet er leuk uit zo !
Ik heb nog geen uniformen of weet ik wat maar dat komt nog wel. ik heb me een beetje geörienteerd hier en heb in ieder geval het idee gekregen dat hier genoeg mensen zitten die veel verstand hebben en wel het verschil zien tussen iets wat echt is en wat na-oorlogs is.
Hiervoor adviseer ik je om eerst boeken te kopen m.b.t. de uniformen van wat je wilt verzamelen en de uitrusting.
Wil je Amerikaans verzamelen dan zijn deze 2 boeken wel handige boeken voor het verzamelen van US militaria: GI Collector's Guide en Individual Gear of the GI in Europe.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Mijn collectie

Bericht door sobel »

En dat advies geef ik jou ook omgitsme ;)
omgitsme schreef:Hallo Frank,

Ziet er leuk uit zo !
Ik heb nog geen uniformen of weet ik wat maar dat komt nog wel. ik heb me een beetje geörienteerd hier en heb in ieder geval het idee gekregen dat hier genoeg mensen zitten die veel verstand hebben en wel het verschil zien tussen iets wat echt is en wat na-oorlogs is.
Hiervoor adviseer ik je om eerst boeken te kopen m.b.t. de uniformen van wat je wilt verzamelen en de uitrusting.
Wil je Amerikaans verzamelen dan zijn deze 2 boeken wel handige boeken voor het verzamelen van US militaria: GI Collector's Guide en Individual Gear of the GI in Europe.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Mijn collectie

Bericht door coco »

Leuk ingericht.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Mijn collectie

Bericht door S1991 »

sobel schreef:En dat advies geef ik jou ook omgitsme ;)
omgitsme schreef:Hallo Frank,

Ziet er leuk uit zo !
Ik heb nog geen uniformen of weet ik wat maar dat komt nog wel. ik heb me een beetje geörienteerd hier en heb in ieder geval het idee gekregen dat hier genoeg mensen zitten die veel verstand hebben en wel het verschil zien tussen iets wat echt is en wat na-oorlogs is.
Hiervoor adviseer ik je om eerst boeken te kopen m.b.t. de uniformen van wat je wilt verzamelen en de uitrusting.
Wil je Amerikaans verzamelen dan zijn deze 2 boeken wel handige boeken voor het verzamelen van US militaria: GI Collector's Guide en Individual Gear of the GI in Europe.
As you know Sobel ben al tijdje bezig voor de boeken te zoeken, alleen helaas GI Collector's Guide is uitverkocht :bonk:
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Mijn collectie

Bericht door jeroen wo2 »

Never Back Down
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Re: Mijn collectie

Bericht door n2 »

Clements trading heeft er denk ik ook nog wel 1 te koop
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Re: Mijn collectie

Bericht door King tiger »

mooi begin :)
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kenny rigaux
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 mei 2007, 20:51
Locatie: Merelbeke (belgië)

Re: Mijn collectie

Bericht door kenny rigaux »

omgitsme schreef:
sobel schreef:En dat advies geef ik jou ook omgitsme ;)

As you know Sobel ben al tijdje bezig voor de boeken te zoeken, alleen helaas GI Collector's Guide is uitverkocht :bonk:
dat is een grap ik ben naar normandië geweest ze liggen daar nog gelijk dat ze er al 3 jaar liggen en op elke beurs kom ik ze tegen. ja tis een duur boek maar ik vind het het geld waard! heeft me al veel geholpen.
mvg kenny

gezocht: -binnen helm m1
-origineel duits kin riempje
-us sneeuw camo broek
kenny rigaux
Lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 mei 2007, 20:51
Locatie: Merelbeke (belgië)

Re: Mijn collectie

Bericht door kenny rigaux »

omgitsme schreef:
sobel schreef:En dat advies geef ik jou ook omgitsme ;)

As you know Sobel ben al tijdje bezig voor de boeken te zoeken, alleen helaas GI Collector's Guide is uitverkocht :bonk:
dat is een grap ik ben naar normandië geweest ze liggen daar nog gelijk dat ze er al 3 jaar liggen en op elke beurs kom ik ze tegen. ja tis een duur boek maar ik vind het het geld waard! heeft me al veel geholpen.
mvg kenny

gezocht: -binnen helm m1
-origineel duits kin riempje
-us sneeuw camo broek
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Mijn collectie

Bericht door fritz derochebrune »

Mooie Collectie, Frank! Die helm had ik nog niet gezien, maar hij is prachtig! De rest natuurlijk ook! Ik stuur je binnenkort eens een PB met mijn helmen (NL-GB-FR-DE). 't zal wel morgenavond worden, want vandaag nog een bruiloft en morgen naar Fort Lantin.

Je hoort nog wel wat van me!

Fritz, AKA Falco
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Mijn collectie

Bericht door jurgen »

Welk grendelgeweer heb je daar staan?

Vreemd dat je over het topstuk van je collectie niets schrijft.
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Mijn collectie

Bericht door fritz derochebrune »

jurgen schreef:Welk grendelgeweer heb je daar staan?

Vreemd dat je over het topstuk van je collectie niets schrijft.
Volgens mij is dat Frank z'n Kar, en als ik gelijk heb, is 't geen verzamelstuk, maar gewoon 't geweer dat hij gebruikt bij het geweerschieten :P

Een Limburger is pas een Limburger als hij ten minste een bux in huis heeft :wink: (Voordat er weer Limburgers gaan vertellen dat je helemaal geen geweer nodig hebt om je Limburger te voelen, 't is gewoon een gezegde dat hier de rondte doet)
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Mijn collectie

Bericht door jurgen »

Een duitse kar is mijn inziens een verzamelstuk, of je hem nu in een kluis steekt of je schiet ermee op de schietbaan maakt dan niet veel verschil.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Mijn collectie

Bericht door coco »

jurgen schreef:Een duitse kar is mijn inziens een verzamelstuk, of je hem nu in een kluis steekt of je schiet ermee op de schietbaan maakt dan niet veel verschil.
dat is geen duitse kar hoor, grendel klopt er niet voor, maar ik vind dat elke mauser wel een verzamel stuk is (tot max '45 dan)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Plaats reactie