Lang niet hier geweest...

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Blitzkrieg
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2007, 17:52
Locatie: Flevoland

Lang niet hier geweest...

Bericht door Blitzkrieg »

Hoi allemaal,

Na mijn voorstellingsronde ben ik lang niet hier geweest.
Ik heb het druk gehad met werk en kom net terug van vakantie.

Ik ben erg benieuwd of er mensen van mijn leeftijd (27jr) zijn die er ook van houden allerlei docu's en films over de 2e wereldoorlog te kijken.
Dan niet zozeer de gevechten, maar meer over de nazis, hitler, germania, albert speer enz...
Daarnaast ben ik ook benieuwd of er ook mensen zijn die op plekken van wo2 gaan kijken (bunkers, concentratie kampen, adelaarsnest etc)

Ik weet niet waarom, maar deze dingen fascineren mij enorm, ben ik hier alleen in, of komt dat bij meer van jullie voor?

Groeten! :)
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Lang niet hier geweest...

Bericht door coco »

Hallo,

Ik ben dan wel een stuk jonger (17) maar ik vind die dingen ook allemaal leuk, docu's en zeker dingen bezoeken.
en ik denk dat je echt niet de enige hierin bent..;)

mvg,

coco
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Blitzkrieg
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2007, 17:52
Locatie: Flevoland

Re: Lang niet hier geweest...

Bericht door Blitzkrieg »

Okee, verder nog andere mensen?
Het vreemde is (vind ik) dat dit van de ene op de andere dag is ontstaan (deze fascinatie) :o
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Lang niet hier geweest...

Bericht door coco »

Blitzkrieg schreef:Okee, verder nog andere mensen?
Het vreemde is (vind ik) dat dit van de ene op de andere dag is ontstaan (deze fascinatie) :o
Hmm ja, iedereen heeft zo zijn trekjes :P
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Robbert A
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:00

Re: Lang niet hier geweest...

Bericht door Robbert A »

je bent niet de enigste die zulke dingen interesant vind :wink:
ik bekijk graag docu's over de wo2, het Tijdschrift Wereld in Oorlog heeft een paar docu's uitgebracht over het gewone leven in nazi duitsland.
zoals een beeld van een rivier, gevuld met bootjes en achter elk bootje hangt een hakenkruis vlag... wel raar om zoiets te zien.
ook dingen bezoeken is ook leuk, ik denk dat 90% (of nog meer) van de mensen hier dat leuk vinden.
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
Gebruikersavatar
Kleine Feldmaus
Lid
Berichten: 440
Lid geworden op: 06 mei 2006, 14:41
Locatie: Het land van Maas & Waal

Re: Lang niet hier geweest...

Bericht door Kleine Feldmaus »

Ja en ja :-)
Niet alleen nieuwe docus en films maar ook Die Deutsche Wochenschau, Polygoonjournaals,
Reichsfilme en oude speelfilms uit die tijd.
Interessant allemaal.
"The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated." - Mahatma Gandhi
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Lang niet hier geweest...

Bericht door michiel01 »

ik denk dat de 2 zaken die je hier aanhaalt voor het gros van de bezoekers hier geldt! Doorgaans, dat hebben we dit jaar te weinig gedaan, ga ik met 'n groepje andere leden musea en andere historische locaties af, bijvoorbeeld met de beruchte gebroeders K.
En ja docu's, je kan er mijnerinziens niet genoeg van hebben! Is er 'n reden voor dat je het aan 'n leeftijd koppelt? Ik had m'n pa (ergens rond de 50) van het ene op het andere moment overstag toen ik hem meenam maar 't panzer museum in munster. Sindsdien is ook hij besmet. Dus je bent nooit te oud om besmet te raken met dit virus! Mijn advies: besmetten is beter dan genezen!
Blitzkrieg
Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 aug 2007, 17:52
Locatie: Flevoland

Re: Lang niet hier geweest...

Bericht door Blitzkrieg »

michiel01 schreef:Is er 'n reden voor dat je het aan 'n leeftijd koppelt?
Ja, omdat het voelt alsof ik te jong ben voor zulke "hobby's" en juist veteranen dit soort dingen bekijken om tijden te herbeleven en met elkaar er over te praten.
Plus ik ken weinig mensen die de 2e wereld oorlog interessant vinden.
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Lang niet hier geweest...

Bericht door iknowdintoo »

Blitzkrieg schreef: Plus ik ken weinig mensen die de 2e wereld oorlog interessant vinden.
Nou, dat gaat nu denk ik veranderen *)
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Lang niet hier geweest...

Bericht door michiel01 »

te jong??? Kerel toch!

Hier lopen lui rond die net de luiers ontgroeid zijn! Dus maak je daar niet te druk om. Wat ik zei van die uitstapjes met de gebr K. Daarbij waren Sebas en ik (23) de oudsten denk ik zo. Dus het is zeker niet raar. Misschien dat ze in je directe sociale omgeving zo reageren maar ook deze hobby is verenigbaar met alle sociale grondbeginselen van deze tijd, zoals het drinken van 'n koud glaasje priklimonade!
Wees niet bevreesd te jong ben je zeker niet!
Cheers
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Re: Lang niet hier geweest...

Bericht door Alex »

michiel01 schreef:ik denk dat de 2 zaken die je hier aanhaalt voor het gros van de bezoekers hier geldt! Doorgaans, dat hebben we dit jaar te weinig gedaan, ga ik met 'n groepje andere leden musea en andere historische locaties af, bijvoorbeeld met de beruchte gebroeders K.
Wahaha, heerlijk opmerking weer Michiel, die houden we erin :evil:
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Lang niet hier geweest...

Bericht door Charly1975 »

michiel01 schreef:Hier lopen lui rond die net de luiers ontgroeid zijn!
Daar kan ik ook niets aan doen...dus vind ik het flauw dat je mij erbij haalt....ik was gewoon erg laat. :/

Serieus: Oorlogsgeschiedenis vind ik al hele lange tijd boeiend maar een andere hobby van me is pas op latere leeftijd ontstaan. Qua leeftijd maakt het toch niets uit wat voor een hobby je hebt ? Van mij part ga je met je 80e skinnyskydiven.

Persoonlijk verzamel ik niets over WOII maar ik vind het wel interessant en dat is ook één van de redenen waarom ik mezelf hier heb aangemeld.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Lang niet hier geweest...

Bericht door coco »

ik snap inderdaad niet waarom hij zichzelf te jong vind, ik ben freaking 17 en er zijn nog veel jongere gasten, ook hier op het forum die die dingen interesant vinden.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
WW2 Vetaran
Lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 mar 2008, 15:03

Re: Lang niet hier geweest...

Bericht door WW2 Vetaran »

Je bent inderdaad niet de enige en ook zeker niet de jongste.
Ik denk dat er veel meer jongeren op dit forum zitten dan ouderen.
Buiten het verzamelen van Duits ww2 houd ik me ook bezig met films en boeken van ww2.
En ben ook zeer geïnteresseerd in de Atlantic Wall waar ik dus ook vaak op verschillende plaatsen een bezoekje aan breng zowel in Nederland als in het buitenland :)
Plaats reactie