Dachau Depot

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Dachau Depot

Bericht door JimK »

[quote="Veltro'']Maar goed, zoals gezegd wilde ik eigenlijk de discussie beëindigen tot de post van mgschutze.
Hier een Dachau setje. Enkel kijkend naar de items hebben de 2 items niet dezelfde origine. Het materiaal (cloth/jute) en de manier van fabricage is verschillend.
@ mgschutze heb je hier een verklaring voor in dit geval?
Heeft iemand een set van dezelfde origine komend van Dachau?

Veltro[/quote]

Hallo Veltro,

Ik heb hier wel een verklaring voor. Als je de ''Dachau'' kraagspiegels bekijkt, dus verschillende versies/types zul je zien dat je aan de achterzijden verschillen ziet in de witte stiksels, de jute en de stof. Kraagspiegels zijn dus allemaal verschillend, de productie was in serie. Alleen werden niet tegelijkertijd een ranktab met de divisietab gemaakt. Dus zijn de ranktabs van een losse productielijn, en het verschil is daar. Dat is de enigste logische verklaring die ik kan geven. :wink:
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Dachau Depot

Bericht door JimK »

Ik was vandaag toevallig wat aan het opruimen in mijn verzameling en kwam deze tegen. Ik wil jullie deze toch nog even laten zien. Hier zie je heel goed hoe de ''Dachau'' kraagspiegels in elkaar zitten, en tevens zie je dat ze niet allemaal mint zijn (helaas voor mij :P, maar vind hem toch de moeite waard )

Dit is een kraagspiegel van de 15. Waffen-Grenadier-Division der SS (Lettische Nr. 1)
De kraagspiegel beeld de drie vijf puntige sterren in de opkomende zon uit. Dit was het logo van het vooroorlogse Letse leger.

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie