Duits Jeugdkamp opgerold..

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door Ruimteaapje »

sydney schreef:Baskenland : onafhankelijk heids oorlog
Georgiërs : oorlog met rusland om grond
Colombia : een drugs oorlog tegen de fark onder het mom van communnisme
Oost-Timor : kleine burgeroolog
Molukken : Nederland had belofte na moeten komen
Je snapt totaal niet wat ik bedoel en ik heb de indruk dat je het nieuws niet altijd volgt.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
sydney
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2008, 19:42

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door sydney »

Charly1975 schreef:
1) Dit is maar een hele kleine groep van de moslims die dit doet. Enige tijd geleden stond er in een krant (helaas vergeten welke) een reportage over de vlagverbrandingen van de Nederlandse en Deense vlaggen n.a.v. respectievelijk Fitna en de cartoons. Bleek dus dat een handjevol (ongeveer 10) extreme moslims buiten een moskee stonden te wachten tot het vrijdagmiddag gebed over was (daar rijst bij mij al de vraag waarom zij niet in de moskee zaten als ze zo in Allah geloven ?) en op dat moment de vlaggen gingen verbranden. De moskee gangers kwamen in een kring erom heen staan (natuurlijke menselijke drang: nieuwsgierigheid) en ineens leek de groep groter !! Ze hebben toen de twee vlaggen verbrand en wat leuzen geroepen. Vervolgens ging de demonstratie verder (wat men niet over de hele wereld laat zien) maar was het onderwerp de binnenlandse politiek....pas op dat moment gingen de overigen zich er ook mee bemoeien omdat de meesten niet eens wisten van welke landen de vlagen waren en om welke reden ze werden verbrand (aldus 2 getuigen/moskee-gangers) en omdat de binnenlandse politiek wel de mensen aansprak. De media laat precies zien wat men je wilt laten zien. Je ziet geen moslims op tv protesteren tegen de terreur...want dat komt in het westen vreemd over. Men hoort en leest ook niets van het feit dat er in Marokko steeds meer kerken worden gebouwd voor de Christenen die daar wonen (ik heb het van een Marokaanse collega gehoord) dit komt niet overeen met het beeld dat wij hier in het westen schijnbaar moeten hebben over de islamitische staten.

2) Sinds wanneer is Christendom een individueel geloof ? Ook in het Christendom draait het voor een groot gedeelte om het samenkomen in de kerk en God's naam beleiden. En ik kan het weten...ik ben nl. ook een Christen.

Ik ben het totaal niet met je eens dat de islam een gevaar is (wat ik uit je tekst haal). Het feit dat er één "marokaans" jongetje (wat ik betwijfel aangezien hij zeer waarschijnlijk hier in Nederland is geboren en dus feitelijk een Nederlander is) een middelvinger naar je opsteekt heeft niets met islam of de marokaanse cultuur te maken. Dit heeft alleen maar te maken met de opvoeding en de omgeving van het kind te maken. Ik hoorde een "nederlands" kind van hooguit 4 tegen z'n zusje van ongeveer 6 "Kutjong" zeggen. Dat woord komt niet omdat ie wel of niet gelooft en heeft ook niets te maken met de nederlandse cultuur. Dit komt direct van zijn opvoeding of uit zijn directe omgeving.

Verdiep jezelf nu eerst eens in zaken voordat je jezelf bang laat maken door de media of anderen. Er zijn altijd twee kanten aan een verhaal.

Ik weet niet in hoeverre we nu zijn afgedwaald van het topic....maar dat is uiteraard niet de bedoelig.



10 extreemisten ?? Bij deze demostratie liepen er geloof ik wel rond de 200.000 mee dat was van die stad 20 %
dag dag "10 mensen"

http://www.youtube.com/watch?v=eBi4ldcAUDs


En idd het is opvoeding. Daarom zijn het meestal marrokanen omdat de ouders de taal vaak niet spreken hebben
ze weining controlle. Zo'n kindje van 4 denk ik ga met mijn buurjongtje hangen op straat en hem wordt de verkeerde
dingen geleerd hij neemt het over en vind het normaal. Gaat later mensen een grote mond verkopen en het gaat van
kwaad tot erger. Dat kom in nederlandse kringen minder vaak voor omdat in verhouding rijker zijn en minder op straat
hangen. Het heeft niet echt in nederland iets met hun geloof te maken maar met hun opvoeding waar vaak wat aan
mankeerd want vaak zijn die kinderen poeslief thuis maar als ze op straat zijn dan weten de ouders val alles niks meer
af. Om eerlijk te zijn ik heb een buurjongen hij is turk. Hij hangt nooit op straat rond niks en hij is zeer beleefd dat
bedoel ik dat het aan de opvoeding ligt.

Maar over de buitenlandse islam daar zijn voor mij 2 verschillende onderdelen.

1. Dat is de moslim die je ziet in het filmpje mee lopend met zo'n demostratie. Die wordt
opgejut en zonder denken meeloop om dat hij zo genaamt "moslim"is.

2. De indidule moslim die zich niet laat opjutten door de rest. Die puur gelooft omdat
hij het vind en niet omdat iedereen dat vind. Die zit gedraagt en geen haat vertoont
tegen andere of anders denkende. Dat is dan de overige 80%.

Ik heb geen hekel aan de islam maar aan de gene die het op de verkeerde manier
belijden. En andere daarmee lastig vallen.

Ik kom net zoals jou uit de betuwe op precies te zijn uit tiel. Het hangt ook sterk
af waar je in de betuwe woont. Als je meer in de buurt van geldermalsen en een
deel van buren en rhenen komt hebt je het over de bijbel gordel dus daar is het samen komen
in de kerk meer dan als je in de minder gelovige gebieden komt van de betuwe zoals tiel.

Persoonlijk : Vind ik kut joch veel minder erg dan iets met kanker er is. Maar het gaat
om het pricipen van scheld woord yes i know.
Churchill rookte per jaar ongeveer 4000 dubbele corona's. Bij zijn dood had hij ongeveer 250000 dubbele corona's gerookt.

zie je wel mams je kan ook anders oud worden. :)
sydney
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2008, 19:42

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door sydney »

Ruimteaapje schreef:
sydney schreef:Baskenland : onafhankelijk heids oorlog
Georgiërs : oorlog met rusland om grond
Colombia : een drugs oorlog tegen de fark onder het mom van communnisme
Oost-Timor : kleine burgeroolog
Molukken : Nederland had belofte na moeten komen
Je snapt totaal niet wat ik bedoel en ik heb de indruk dat je het nieuws niet altijd volgt.
Ik heb het over een heilige oorlog maar als je het bedoelt over christenlijk onder elkaar moet je
eerst maar eens hier naar kijken. Irak-Iranoorlog verliezen van iran 500.000 + verliezen
irak 360.000 verliezen en dan samen gevoegd met burger slacht offers is het 1,6 miljoen verliezen.
Omdat ik je geen gelijk geef over je stand punt ben ik in eens niet actief bezig met het nieuws?
Churchill rookte per jaar ongeveer 4000 dubbele corona's. Bij zijn dood had hij ongeveer 250000 dubbele corona's gerookt.

zie je wel mams je kan ook anders oud worden. :)
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door Ruimteaapje »

Prettig dat je nogmaals onderstreept dat je het niet snapt.

Welk geloof hebben de Basken? Welk geloof hebben de Noord-Ieren? Welk geloof hebben ze in Colombia? Welk geloof hebben de christelijke milities op Oost-Timor (beetje een inkoppertje), welk geloof hebben ze op de Molukken? En dan heb ik het niet over Nederlandse beloftes maar over de situatie daar nu op dit moment. En ik heb het niet over de farc maar over de rechtse doodseskaders. Denk even goed na voordat je weer iets antwoordt, niet over de omvang van een burgeroorlog maar over hun christelijke geloof. De oorlog tussen Iran en Irak heeft daar niets mee te maken want we hebben het niet over kwantiteit. Overal slaan fanatici elkaar de kop in. Moslims onderling, christenen onderling, Moslims christenen, christenen moslims, er is gene monopolie van de moslims op onverdraagzaamheid en geweld.

Overigens vind ik het kinderachtig dat je verwijst naar iet wat je toevoegt aan je bericht nadat ik mijn reactie post.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
sydney
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2008, 19:42

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door sydney »

je vergeet libanon waar de christen en moslims ook vechten.

Ja dus ik zie zover dat het alleen maar katholieken
zijn en ik ben nederlands duits gerevormeerd.
En zo ver ik het weet zitten die er niet bij dus
je kan mij niet blamen.
Churchill rookte per jaar ongeveer 4000 dubbele corona's. Bij zijn dood had hij ongeveer 250000 dubbele corona's gerookt.

zie je wel mams je kan ook anders oud worden. :)
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door Ruimteaapje »

Alleen katholieken? Sorry, maar dat is niet waar en als je denkt dat ik jou iets persoonlijk verwijt dan bewijs je nu voor de derde maal dat je het totaal niet snapt.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
sydney
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2008, 19:42

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door sydney »

sorry hoor maar ik geloof dat je dom loopt te lullen en hoop dat ik vast loop maar nee.

kijk op deze kaart :

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... onsnew.png

Oost-Timor : 90 % katholiek of up
spanje 80 % katholiek
colombia 80 % katholiek
Georgiërs : russchish orthodox
en indoneschie is het grootste moslim land ter wereld en molukken zijn
ook inclussif dus ik weet niet echt waar je het over hebt. Idd
molukken zijn ook christenlijk maar ik weet niet wat daar
weer aan de hand is.

Ik maak nergens verwijten. Jij leest alleen wat je wilt lezen.
Dus in dit verhaal is het inderdaad katholiek wat vecht.
Maar niks tegen katholieken "gezellig met de trein naar
den bosh"
Churchill rookte per jaar ongeveer 4000 dubbele corona's. Bij zijn dood had hij ongeveer 250000 dubbele corona's gerookt.

zie je wel mams je kan ook anders oud worden. :)
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door Charly1975 »

sydney schreef:
10 extreemisten ?? Bij deze demostratie liepen er geloof ik wel rond de 200.000 mee dat was van die stad 20 %
dag dag "10 mensen"
Als je dan een leuk filmpje opzoekt op youtube waarop zou blijken dat er 200.000 mensen mee lopen lees dan op z'n minst ook nog even de tekst bij het filmpje.....
There were about 5.000 people including women and children.
Is uiteraard wel meer dan 10 maar dan heb je m'n tekst niet goed gelezen en/of begrepen. Ik denk persoonlijk beide als ik ook naar je overige reacties kijk.

Tiel ? Dan woon ik niet zo gek ver van je vandaan en vind ik je argument m.b.t. de biblebelt en het 'feit' dat het bij die mensen het samenzijn in de kerk belangrijker is dan bij de overige christenen die 'buiten' de biblebelt leven niet juist c.q. niet relevant.

Voor de meeste protestanse christenen (voordat je weer aankomt...jamaar bij de katholieken is het niet zo) is het samenkomen in een kerk één van de belangrijkste zaken die je als christen kunt doen....anders vorm je samen nl. geen kerk(genootschap)

Om 2 redenen ga ik niet meer verder in op deze discussie (met jou) 1) we zijn way off-topic. 2) ik heb niet het idee dat je daadwerkelijk wilt begrijpen wat iemand duidelijk probeert te maken. Ben niet overtuigd van jouw manier van discuseren.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
sydney
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2008, 19:42

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door sydney »

Charly1975 schreef:
sydney schreef:
10 extreemisten ?? Bij deze demostratie liepen er geloof ik wel rond de 200.000 mee dat was van die stad 20 %
dag dag "10 mensen"
Als je dan een leuk filmpje opzoekt op youtube waarop zou blijken dat er 200.000 mensen mee lopen lees dan op z'n minst ook nog even de tekst bij het filmpje.....
There were about 5.000 people including women and children.
Is uiteraard wel meer dan 10 maar dan heb je m'n tekst niet goed gelezen en/of begrepen. Ik denk persoonlijk beide als ik ook naar je overige reacties kijk.

Tiel ? Dan woon ik niet zo gek ver van je vandaan en vind ik je argument m.b.t. de biblebelt en het 'feit' dat het bij die mensen het samenzijn in de kerk belangrijker is dan bij de overige christenen die 'buiten' de biblebelt leven niet juist c.q. niet relevant.

Voor de meeste protestanse christenen (voordat je weer aankomt...jamaar bij de katholieken is het niet zo) is het samenkomen in een kerk één van de belangrijkste zaken die je als christen kunt doen....anders vorm je samen nl. geen kerk(genootschap)

Om 2 redenen ga ik niet meer verder in op deze discussie (met jou) 1) we zijn way off-topic. 2) ik heb niet het idee dat je daadwerkelijk wilt begrijpen wat iemand duidelijk probeert te maken. Ben niet overtuigd van jouw manier van discuseren.

laten we maar als echte betuwenaren naar appelpop gaan. ;) We komen er toch niet over uit :)
Churchill rookte per jaar ongeveer 4000 dubbele corona's. Bij zijn dood had hij ongeveer 250000 dubbele corona's gerookt.

zie je wel mams je kan ook anders oud worden. :)
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door Ruimteaapje »

Sydney, waarom moet je nou keer op keer aantonen dat je echt niet snapt wat ik bedoel? Normaals, de moslims hebben geen monopolie op geweld tegen andersdenkenden. Daar gaat het mij om. Of het nou katholieken, protestanten, jehova's getuigen, boeddisten, hare krishnas of aanhangers van sientology zijn zal mij verder worst wezen.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door Charly1975 »

De mens zelf heeft de monopolie op geweld. Zoals Ruimteaapje aangeeft maakt het geen bal uit welk geloof je hebt. Zelfs al zou het geloof er niet zijn dan nog zou de mens geweld tegen andere mensen gebruiken. De Neanderthalers sloegen elkaar al de (minieme) hersenen in.

Dit was echt mijn laatste reactie in deze.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
sydney
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2008, 19:42

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door sydney »

sydney schreef:Idd veel nederlanders hebben angst voor vreemdelingen. Persoonlijk vind ik aan de islam een gevaarlijke kant zitten.
Ik vind dat het te veel een groeps geloof is als ze boos zijn gaan ze vlaggen verbranden stenen gooien naar de
ambasades raketten schieten met ze alle de straat op jutten ze elkaar op. Ik denk dat uit eindelijk islam ook meer individueel
geloof moet worden net zoals het christendom. Ik bedoel de meesten christen die ik ken gaan alleen naar de kerk tijdens pasen en
kerst bidden doen ze thuis, die zijn voornamenlijk indidueel waardoor er in de christenlijk wereld meer kunnen hebben waardoor ze elkaar
niet opjutten en hun woeden thuis uiten en niet opstraat. (hier hebben we het meer over de buitenlandse moslim wereld). Maar mensen
vergeten ook vaak dat er een mooi kan aan de moslim cultuur zit. Ik heb turkse buren nou daar kan ik echt 24 uur per dag 7 dagen in
de week naar toe, het is een soort inloophuis daar, ik bewonder de islamtische gast vrijheid dat mis ik soms in mij eigen cultuur.
En daar wordt mij altijd netjes wat aangeboden. Vaak opgedrongen omdat ze me vaak gewoon iets willen geven en mij niet met legen
handen willen laten zitten. Maar wat je ook veel vind is dat er bij de schoolik fietste terug naar huis en dan steek zo'n marrokaans kindje
zijn middelvinger naar mij op en riep iets met het woord kanker er in. Ik ben door gefietst want als ik hem een klap verkoop ben ik net
zo slecht als hem en ik het weer gedaan. En dat vind ik een zorg wekkendde vernieuwing in de maatschappij dit geld net zo hard voor
nederlanders alleen kom ik dat wat minder tegen dat een nederlander dat tegen mij doet.

BTW, moslim haat betekend niet dat iemand extreem-rechts is kijk maar naar churchill was zeker geen moslim vriend kijk maar naar zijn uitspraken :

1. "Ik begrijp die ophef over het gebruik van gas niet. Ik ben een groot voorstander van het gebruik van gifgas tegen onbeschaafde stammen."
ging over arabische stammen in het huidige israel

2. "Een hond in zijn hok heeft nog geen recht op dat hok, ook al ligt hij er al heel lang in. Dat recht hebben ze niet."
(over de Palestijnen, 1937)

3. "Ik zal duidelijk zijn: ik ben een zionist."
(aan de Amerikaanse pers, 1954)

En ja ik draag nog steeds een spijkerbroek

Ik zeg niet dat alleen moslims geweld plegen. Jullie verdraaien mijn woorden lijkt wel propeganda.
Ik heb nergens letterlijk gezegt dat alle het geweld in de wereld van de moslims af komstig is.
Ik zeg in deze tekst dat ik de islamtische gastvrijheid bewonder maar ze lezen alleen de dingen
die ik zeg wat in de toekomst een probleem kan worden. Dus jullie hebben gewoon een tunnel
visie en jullie lezen wat jullie willen dat kan ik gewoon niet helpen. Jullie schildere mij af
als een iemand die vind dat alleen moslims geweld plegen, nou als jullie dat willen geloven
ik zal jullie niet ontmoedigen en jullie mogen het best geloven.
Jullie voeren hier dicussie als of je president van america willen worden ten koste van mij
nou als jij dat wilt vind ik het best maar ik laat het hier bij zitten.
Churchill rookte per jaar ongeveer 4000 dubbele corona's. Bij zijn dood had hij ongeveer 250000 dubbele corona's gerookt.

zie je wel mams je kan ook anders oud worden. :)
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door Ruimteaapje »

Je appeleert aan het gevaar van "de moslims" als groep en stelt dat "ze" als het "ze" niet zint de straat op gaan, stenen gaan gooien en raketten afschieten. Ik (of wij, Charly) proberen je er op te wijzen dat dit gedrag is dat totaal niets met de moslims als groep temaken heeft (anders waren er in Nederland al veel heftiger en massaler dingen gebeurd) en dat het ook niet uniek is voor de moslimwereld.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door jurgen »

Geweld is van alle tijden, alle geloven, alle gebieden en continenten.
Zelfs bij chimpansees en gorilla's is al aangetoond (o.a. met video opnames) dat ze soms soortgenoten vermoorden (zonder) reden.

maar dit hele gedoe heeft niet meer met een nazi kamp te maken dunkt me...
sydney
Lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 01 sep 2008, 19:42

Re: Duits Jeugdkamp opgerold..

Bericht door sydney »

idd svp mag er een slotje op?
heeft toch geen zin verder.
Laatst gewijzigd door sydney op 14 sep 2008, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Churchill rookte per jaar ongeveer 4000 dubbele corona's. Bij zijn dood had hij ongeveer 250000 dubbele corona's gerookt.

zie je wel mams je kan ook anders oud worden. :)
Gesloten