1/35 Panzerjager Vignette (Robert Blokker)

Bespreek in dit subforum alles over modelbouw

Moderator: Jurrie

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

1/35 Panzerjager Vignette (Robert Blokker)

Bericht door Jurrie »

Hoi,

Mooi diorama gemaakt door Robert Blokker:

Afbeelding
Afbeelding

Figuur (nog zonder stof zoals op de bovenste foto's te zien is):
Afbeelding

Close-up van het water:
Afbeelding
Afbeelding

Meer zien, ga naar: http://benelux.kitmaker.net/modules.php ... 527&page=1

Greetz,

Jurrie
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: 1/35 Panzerjager Vignette (Robert Blokker)

Bericht door iknowdintoo »

Erg mooi gedetailleerd.. Ben niet echt een expert wat betreft modelbouw, maar vind deze toch wel erg mooi voor een 1/35, vooral het figuur zelf.
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: 1/35 Panzerjager Vignette (Robert Blokker)

Bericht door Jurrie »

iknowdintoo schreef:Erg mooi gedetailleerd.. Ben niet echt een expert wat betreft modelbouw, maar vind deze toch wel erg mooi voor een 1/35, vooral het figuur zelf.
Ja het figuur is slechts enkele cm hoog. Dit vignette heeft overigens Brons gewonnen op de KMK beurs te Mol in België (en da's een heel gerespecteerde beurs).

Greetz,

Jurrie
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: 1/35 Panzerjager Vignette (Robert Blokker)

Bericht door sobel »

dat water! ik heb ooit een modelletje geprobeert met modelbouwwater uit een flesje, water werd opeens troebel en nu stroomt er een witte rivier langs mijn duitse bospad met motor.. hoe is dat zo mooi te krijgen?
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: 1/35 Panzerjager Vignette (Robert Blokker)

Bericht door Jurrie »

sobel schreef:dat water! ik heb ooit een modelletje geprobeert met modelbouwwater uit een flesje, water werd opeens troebel en nu stroomt er een witte rivier langs mijn duitse bospad met motor.. hoe is dat zo mooi te krijgen?
Hey Sobel,

Dat ligt waarschijnlijk aan het product. Of niet goed of niet goed gebruikt (harder vs resin). Ik heb van Robert gehoord dat dit ook een hele toer was. Hij heeft een product van Faller gebruikt (wordt als treinbaan-accesoire verkocht).

Groetjes,

Jurrie
Gebruikersavatar
Dasreich
Lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 mei 2008, 16:50
Locatie: heythuysen

Re: 1/35 Panzerjager Vignette (Robert Blokker)

Bericht door Dasreich »

eej,

mooi mooi :P
het camou van figuur vind ik erg mooig elukt even als de rest :P
maar dat water maakt het helmaal af

mvg,
paul
Heute wollen wir marschieren.
Einen neuen Marsh probieren.
In dem schönen Westerwald
Ja da pfeift der Wind so kalt
Gebruikersavatar
Pvt. Mike
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 08 apr 2008, 18:19
Locatie: LIMBURG!
Contacteer:

Re: 1/35 Panzerjager Vignette (Robert Blokker)

Bericht door Pvt. Mike »

Wat je zegt p dat maakt het helemaal af! Gewoon geen woorden voor !! Maak het zwart wit en je zou zeggen t is echt!
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
FAUST
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 sep 2008, 20:09

Re: 1/35 Panzerjager Vignette (Robert Blokker)

Bericht door FAUST »

Ola gasten

Jurgen heeft al werk van me gepost hier... Laat ik me maar eens gaan voorstellen.
Ben Robert Blokker, Vormgever/Art director van beroep (eigen bedrijfje) en in de vrije tijd die ik heb zit ik regelmatig in mijn werkplaatsje te modelbouwen. Ik doe dit nu al enkele jaren en altijd met veel plezier. Mijn voorkeur ligt bij WW2 Duits en alles in de schaal 1:35. Naast modelbouw heb ik een bescheiden collectie WW2 materiaal. Zowel Duits als Geallieerd.

Ik zal ook eens wat vragen beantwoorden. Jurgen kwam al een heel eind maar er zijn wat dingetjes die even wat meer uitdiepen nodig hebben.

@ iknowdintoo
Merci voor de complimenten

@ Sobel
In tegenstelling wat Jurgen zegt heb ik geen Faller water gebruikt. Het was wel de bedoeling dat dit gebruikt werd want ik wilde weten hoe dat faller spul zich gedroeg. Het test ondergrondje werd uiteindelijk mooier dan ik verwacht had en het testondergrondje had een testondergrondje nodig voor het water. Bespaar jezelf veel verdriet en gebruik geen water dat je zo uit de fles giet en wat zo opdroogt. Het droogt niet mooi, blijft een soort rubber, krimpt als een gek en het laat zich slecht kleuren. Je heb er alleen maar armoe van. Ik ben uiteindelijk toch maar voor het resin gegaan. Het is uiteindelijk zelfs goedkoper dan het Faller water en veel veel mooier.

@ Dasreich
Merci voor de complimenten. Ik ben normaal nooit zo'n wilde camo schilder want normaal gesproken schilder ik voornamelijk gewone wehrmacht soldaten ergens ver achter de linies. Simpel is mooi.

@ PvtMike
Ook jij bedankt voor de complimenten.
Gebruikersavatar
Dasreich
Lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 mei 2008, 16:50
Locatie: heythuysen

Re: 1/35 Panzerjager Vignette (Robert Blokker)

Bericht door Dasreich »

FAUST schreef:Ola gasten



@ Sobel
In tegenstelling wat Jurgen zegt heb ik geen Faller water gebruikt. Het was wel de bedoeling dat dit gebruikt werd want ik wilde weten hoe dat faller spul zich gedroeg. Het test ondergrondje werd uiteindelijk mooier dan ik verwacht had en het testondergrondje had een testondergrondje nodig voor het water. Bespaar jezelf veel verdriet en gebruik geen water dat je zo uit de fles giet en wat zo opdroogt. Het droogt niet mooi, blijft een soort rubber, krimpt als een gek en het laat zich slecht kleuren. Je heb er alleen maar armoe van. Ik ben uiteindelijk toch maar voor het resin gegaan. Het is uiteindelijk zelfs goedkoper dan het Faller water en veel veel mooier.


Zou ik mogen vragen wat resin is ? :oops:
Heute wollen wir marschieren.
Einen neuen Marsh probieren.
In dem schönen Westerwald
Ja da pfeift der Wind so kalt
FAUST
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 sep 2008, 20:09

Re: 1/35 Panzerjager Vignette (Robert Blokker)

Bericht door FAUST »

Dasreich schreef: Zou ik mogen vragen wat resin is ? :oops:
Tuurlijk. Geen probleem. Resin of Kunsthars zoals het onder de nederlandse naam bekend staat. Het is een Twee componenten iets en is vrij duur, Het bestaat uit de hars en uit een harder. Vaak mix je deze twee bestanddelen op een verhouding 3 delen resin op 1 deel harder. Er treedt vervolgens een chemische reactie op waar bij de hars hard wordt. Bij deze chemische reactie treedt ook hitte op dus je moet opassen met hoeveelheden en plastic onderdelen. Je heb het in vele varianten maar meestal is het transparant. Het is ook niet direct goedkoop maar het is supermooi spul en zeker voor water is het perfect.
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: 1/35 Panzerjager Vignette (Robert Blokker)

Bericht door Charly1975 »

Waar kijkt het figuur nu eigenlijk naar ? Een stuk plaatstaal van een Russische tank of naar een stuk van een Russisch vliegtuig ?
Het zou voor de hand liggen dat het een stuk van een tank is (Panzerjager) maar ik weet het niet...misschien is ie ff gestopt bij het meertje om te kijken naar een stuk vliegtuig :wink: of ander schroot.

(Welke tank of welk vliegtuig :wink: )

Ik zit met verbazing te kijken dat jullie dit zo mooi kunnen maken !! Hulde hulde hulde !!!!! _/-\o_
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
FAUST
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 sep 2008, 20:09

Re: 1/35 Panzerjager Vignette (Robert Blokker)

Bericht door FAUST »

Charly1975 schreef:Waar kijkt het figuur nu eigenlijk naar ? Een stuk plaatstaal van een Russische tank of naar een stuk van een Russisch vliegtuig ?
Het zou voor de hand liggen dat het een stuk van een tank is (Panzerjager) maar ik weet het niet...misschien is ie ff gestopt bij het meertje om te kijken naar een stuk vliegtuig :wink: of ander schroot.

(Welke tank of welk vliegtuig :wink: )

Ik zit met verbazing te kijken dat jullie dit zo mooi kunnen maken !! Hulde hulde hulde !!!!! _/-\o_
Als ik je een heel eerlijk antwoord moet geven dan zit het figuur te kijken naar een rechthoekig stuk groen plastic met een rode ster erop. Zonder dollen. Dat ik het testondergrondje begin was er geen sprake van noch het figuur nog de pantserplaat. Eerst kwam het figuur. En het figuur moest een reden hebben om in het water te kijken. Zo kwam het idee om inderdaad een stuk pantserplaat van een tank of zo in het water te leggen. Ik had helaas geen oude tank die ik kon versnijden en dus is het rechthoekige stuk plaat meer een symbolische uiting van een verslagen vijand dan dat het terug te leiden is naar een bepaald voertuig
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: 1/35 Panzerjager Vignette (Robert Blokker)

Bericht door Jurrie »

Faust, wat is dan wel het exacte product dat je hebt gebruikt (resin is vrij breed :P). Ik had dat niet in je topic kunnen achterhalen (en had blijkbaar ook even verkeerd gelezen heeh ;))

Greetz,

Jurrie
FAUST
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 sep 2008, 20:09

Re: 1/35 Panzerjager Vignette (Robert Blokker)

Bericht door FAUST »

Ola Jurgen

De resin die ik in dit geval gebruikt heb is van het Merk Wilsor en is een Lamineer resin. Hetzelfde type als waar vliegtuig en boten bouwers hun glasvezel rompen mee maken. Ik kwam dit ooit tegen in een electronica zaak met een kleine afdeling Bouwpaketten en ik heb het toen meegenomen om de enige reden dat het goedkoop was. Ik geloof dat het 10 euro was
Plaats reactie