Mening Duits lotje?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Mening Duits lotje?

Bericht door S1991 »

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Zelf denk ik dat dit gehele lotje gewoon repro is.
Vooral als je al kijkt naar de HJ muts, daar zie je gewoon al aan de kokarde en de adler dat ze gewoon nep zijn. En ook die stempeling in de muts, want zover ik me kan herinneren hadden ze zulke stempels niet?
Graag heb ik jullie mening.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4839
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: Mening Duits lotje?

Bericht door patrickh »

Met de Tag-speldjes is niets mis mee.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Mening Duits lotje?

Bericht door S1991 »

patrickh schreef:Met de Tag-speldjes is niets mis mee.
Is dat dat plaatje? Of ook die andere dingen wat er bij liggen?
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Mening Duits lotje?

Bericht door JimK »

idd, speldje is goed. Net als de whw speldjes/dingetjes. Het HJ mouwembleem is wel origineel dacht ik.
Het schifchen is volgens mij onzin. Een panzer T op een vaag mutsje? En de Wiking band lijkt me ook een repro.

Edit; De twee HJ bandjes heb ik vergeleken. Maar deze twee hebben een rare witte slijt op beide. En ze zijn van achteren anders afgewerkt dan normaal. Ik zie ze normaal alleen in strakke bevo versies. Als je rondkijkt zijn ze allemaal (die aangeboden worden) zoals deze:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door JimK op 22 sep 2008, 20:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4839
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: Mening Duits lotje?

Bericht door patrickh »

Ja,Deutches Jugenfest 1935.En die kleine plasic items (oa dolk,geweertje,trompetter),dat zijn WinterHilfsWerke items die gegeven werden wanneer er aan een collectant geld werdt gegeven.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4839
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: Mening Duits lotje?

Bericht door patrickh »

Lol,gelijkt gepost Jim! :)
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Mening Duits lotje?

Bericht door S1991 »

Hartelijk dank Mgschutze en Patrickh.
Wat zou de waarde ongeveer zijn van dat speldje ( Deutches Jugenfest 1935 ) en de HJ mouwembleem en de HJ bandjes?
Grtz
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Mening Duits lotje?

Bericht door JimK »

Ik heb even verder gekeken voor het Wiking bandje. Maar deze is inderdaad een fake. De letters voor deze types zijn anders. Ze staan netjes los van elkaar en er zit ook iets verschil in breedtes en diktes. Maar deze hoort niet bij de originelen. Ook is het randje met het zilverdraad niet mooi.

Die HJ armemblemen zijn heel verschillend in waarde. De ene is veel zeldzamer als de ander. Maar in deze staat denk ik vanaf ongeveer 60 euro. Tagspeldje ongeveer 15 euro
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Mening Duits lotje?

Bericht door S1991 »

Bedankt Mgschutze en Patrickh!
Ik weet voldoende ;)
Zoiets dacht ik al aan de Wiking bandje en de HJ mütze, die kunnen gewoon niet origineel zijn haha.

Grtz
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Plaats reactie