kinderen

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
LauraC

kinderen

Bericht door LauraC »

Ik vraag me af hoe joodse kinderen en niet joodse kinderen met elkaar omgingen in de oorlog? Waren ze verplicht om op gescheiden scholen te zitten? En waarom moesten sommige niet joodse kinderen ook vluchten?

mvg, Laura
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: kinderen

Bericht door jurgen »

Volgens mij begon men al snel na de bezetting met het oppakken van Joden, dus lang zullen die niet meer met elkaar omgegaan hebben me dunkt.
Robbert A
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:00

Re: kinderen

Bericht door Robbert A »

hangt er van af waar ze zich bevonden, bevonden ze zich in Duitsland dan waren de tijden van overal weren uit gebouwen of parken, en sterren dragen.
maar in nederland of in bv frankrijk was al een tijd later en toen was de tijd van het oppakken van de joden allang bezig.

maar hoe die kinderen met elkaar omgingen... geen idee die hadden denk ik niet zo goed door van wat er allemaal aan de hand was in de grote mensen wereld.
oke misschien zeiden de ouders van de niet joodse kinderen dat zei niet meer met de joodse kinderen mochten spelen enzo.
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
Plaats reactie