Lufwaffe helm

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Lufwaffe helm

Bericht door Von Brand »

Dat is goed mogelijk, maar niet alle decals hebben er altijd precies hetzelfde uit gezien :)
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
Gebruikersavatar
Samuel.
Lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 17 nov 2007, 21:06

Re: Lufwaffe helm

Bericht door Samuel. »

Heb je misschien een vergrootte versie van de tekst die erin staat?

groetjes,
Samuel
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Lufwaffe helm

Bericht door JimK »

Ik wil toch wel een aantal dingen toevoegen aan deze reacties;

dus @ allemaal;
-Letters hoeven niet in gotisch, daar is op zich niets mis mee. Het past alleen niet bij deze helm (toestand)
-Decal is bagger, maar wel origineel. (komt puur doordat met de helm/verf gerotzooid is (roest))

En het valt me op dat iemand zegt dat het binnenwerk repro is, dat iedereen dat maar zegt. Maar het binnenwerk is gewoon origineel, alleen niet uit deze helm.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Lufwaffe helm

Bericht door michiel01 »

En het valt me op dat iemand zegt dat het binnenwerk repro is, dat iedereen dat maar zegt. Maar het binnenwerk is gewoon origineel, alleen niet uit deze helm.
Ben ik niet geheel met je eens, vechten we wel een keer uit :evil:

kan aan mij liggen
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Lufwaffe helm

Bericht door Von Brand »

Ben ik ook niet met je eens , want naar mijn mening is het binnenwerk repro. Dat anderen dat ook vinden en dat die toevallig eerder waren met de reply daar kan ik niets aan doen
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
Gebruikersavatar
Samuel.
Lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 17 nov 2007, 21:06

Re: Lufwaffe helm

Bericht door Samuel. »

Samuel. schreef:Heb je misschien een vergrootte versie van de tekst die erin staat?

groetjes,
Samuel
mgschutze schreef:Ik wil toch wel een aantal dingen toevoegen aan deze reacties;
-Letters hoeven niet in gotisch, daar is op zich niets mis mee. Het past alleen niet bij deze helm (toestand)
Ik wil alleen zeggen dat wanneer je kijkt naar de roest die erin zit, dat het op mij niet orgineel overkomt.
Maar dat zeg jij eigenlijk ook.

Groetjes,
Samuel
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
Gebruikersavatar
Manu Forti
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 aug 2008, 13:28
Locatie: Goes

Re: Lufwaffe helm

Bericht door Manu Forti »

Dankjewel MGschutze..
Het binnenwerk is gestempeld 1943, zal binnenkort foto plaatsen. Hij komt dus uit een andere helm.
Ik denk ook dat de pot goed is.

gr tim
---Luftwaffe--- Feuer Frei!
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Lufwaffe helm

Bericht door Von Brand »

Alleen de reacties die voor de topic starter goed zijn worden dus positief bevonden _/-\o_ geen probleem zeggen we wel niets meer als het niet naar de zin is :wink:
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Lufwaffe helm

Bericht door JimK »

De pot opzich is ook wel origineel. Alleen de verf en decal zijn niet meer zoals het hoort.

@ Samuel, klopt ja, dat vind ik ook

@ Von Brand , wat is er volgens jou mis met het binnenwerk dan?
en ook voor Michiel,.

Het binnenwerk is precies goed zoals het hoort. Goede stempels, goed leer, slijt is goed, touwtje is goed, binnenring is goed.
Dan ben ik benieuwd naar jullie argumenten? :wink:
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Lufwaffe helm

Bericht door michiel01 »

het leer is waar ik juist over struikelde, gecombineerd met de bevestiging aan de binnenring.

(ik moet wel eerlijk toegeven dat ik op een pc zit waarvan de grafische zooi niet kwalitatief uitermate telleurstellend is, kan het aan liggen)
maar ik zou de helm hebben laten liggen!
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Lufwaffe helm

Bericht door JimK »

Hey Michiel,

Leer vind ik juist mooi :P Ik heb foto's gemaakt van 100% originele binnenwerken. En wat opvalt is dat je in een paar LW helmen het binnenwerk in dezelfde plooi ziet zitten. Verder is het leer net zo mooi. Dezelfde touwtjes zitten er in (nou kun je die af en toe ook nog wel krijgen, heb er ook wat om ze aan tevullen)
Ik heb de foto's hier even verkleind, en vergelijk ze maar. Als je zegt van het is toch niet hetzelfde, hoor ik het graag. Maar ik zie nog steeds geen problemen :wink:

Hier een paar foto's, maar ik wordt moe van het uploaden. Kijk deze dan maar. Als je meer verschillende binnenwerken wilt zien zeg het dan maar
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Lufwaffe helm

Bericht door michiel01 »

ja kijk, jouw foto's zijn 100% scherper (op mijn scherm) dan die van de topicstarter. Een goede vergelijking heb ik dus niet kunnen maken, ik heb zelf wat helmpjes in m'n collectie (en ook andere gehad) dus een goede vergelijking kan ik wel maken wat originalitiet. Ik ga er van het weekend op m'n eigen pc nog eens naar kijken en een eigen exemplaar ernaast houden.

thanx :wink:

edit: Herr Schutze, vriendelijk dank mij te attenderen op de link naar waf, de beeldkwaliteit is nog niet 100% maar ik moet wel concluderen dat ik te stellig was in mijn bevinding. Het binnenwerk oogt inderdaad als ok.
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Lufwaffe helm

Bericht door Von Brand »

Wat mij niet aanstaat aan het binnenwerk is het volgende : Om te beginnen vind ik het zeer apart dat het binnenwerk precies alleen aan de rand gebruiksporen vertoond en dat de flappen er uit zien alsof ze gisteren nog uit de fabriek zijn gekomen. Ook vind ik het touwtje er veel te nieuw uitzien maar dit kan natuurlijk ook een opnieuw geplaatst orgineel zijn, dat durf ik niet te zeggen. Wat me ook niet aanstaat aan het binnenwerk is de enorme bobbel die je ziet bij de naad waar het binnenwerk vastgenaaid is. Al geef ik toe dat dit goed mogelijk is omdat het binnewerk niet helemaal goed lijkt te passen.

Graag uw reactie hierop :wink:
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Lufwaffe helm

Bericht door JimK »

Als je kijkt naar het LW exemplaar wat ik hiervoor nog op een aparte foto heb staan, linker van de twee kleine foto's.
Dan zie je dat dat ook een heel mooi exemplaar is, met het touwtje in gelijke conditie. Een nieuw touwtje kan ook goed, ik heb er zelf nog een stuk of 6 nieuw, maar origineel. Ook zie je op mijn foto een gelijke bobbel achterin. Het binnenwerk van manuforti hoort sowieso niet bij deze helm, dus dat leer kan ook in die vorm blijven doordat het altijd op een bepaalde manier heeft gelegen. Kan van alles zijn.

Op onderstaande foto van WAF, helm van manuforti, zie je dat het leer niet zo heel nieuw is. Het is gewoon het dunne varkensleer, dat is heel vaak erg mooi.
Afbeelding
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Lufwaffe helm

Bericht door magicdutchmen »

Gebaseerd op de close-ups kan ik inderdaad niet anders zeggen dan dat de liner inderdaad origineel is. Zo zie je maar weer dat foto's van groot belang zijn.
(Realiseer me nu dat ik hem al voorbij had zien komen op wehrmachtawards)
Nieuwe liners in goede tot zeer goede conditie bestaan. Wat ik echter niet begrijp is waarom een binnenwerk van deze kwaliteit doet in een dergelijke pot.
(als je wilt gaan rommelen doe dat dan met je verstand)
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Plaats reactie