Duitse medailles (echt?)

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Dennis_
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2008, 22:01

Duitse medailles (echt?)

Bericht door Dennis_ »

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje, Ik ben een beginnend verzamelaar en was eigenlijk van plan om te beginnen met Brits, Nederlands en Amerikaans maar nu zag ik op ebay een aanbieding op een paar duitse medailles ed.
Mijn vraag; Klopt het lintje en zijn ze wel echt? ik zag dat er een W op het ijzeren kruis staat, Zijn deze niet heel veel waard?

Mvg,

Dennis

AFBEELDING
Afbeelding


EDIT:

Ik zie nu dat dezelfde verkoper ook deze serie aanbied, Let op het verschil tussen de ijzeren kruizen van deze afbeelding en die van hierboven; Hier klopt toch iets niet ?(lintje anders ,kleur anders :S)
Afbeelding
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Duitse medailles (echt?)

Bericht door michiel01 »

op het eerste oog lijkt mij dit een nette WO-1 spange.

wat je nu doet is in een valkuil trappen, waarin veel verzamelaars in het begin in trappen. Iets ziet er leuk uit, kost niet veel maar is eigenlijk niet m'n verzamelgebied, weet er maar weinig vanaf en zodoende ga je mogelijk miskopen doen en dat is duur "leergeld".

Kijk eerst eens goed rond, bepaal wat je echt wilt verzamelen en laat je niet verleiden tot zaken welke koopjes lijken, bespaart je een hoop nare verrassingen achteraf.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Duitse medailles (echt?)

Bericht door S1991 »

michiel01 schreef:op het eerste oog lijkt mij dit een nette WO-1 spange.

wat je nu doet is in een valkuil trappen, waarin veel verzamelaars in het begin in trappen. Iets ziet er leuk uit, kost niet veel maar is eigenlijk niet m'n verzamelgebied, weet er maar weinig vanaf en zodoende ga je mogelijk miskopen doen en dat is duur "leergeld".

Kijk eerst eens goed rond, bepaal wat je echt wilt verzamelen en laat je niet verleiden tot zaken welke koopjes lijken, bespaart je een hoop nare verrassingen achteraf.
Klopt ;)
En die 2e Eiserne Kreuz vind ik persoonlijk wel erg nieuw uitzien, of ligt het maar aan mij?
Ik weet wel dat je van die lintjes in zeer goede staat nog tegen komt, maar ook de medailles?
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Duitse medailles (echt?)

Bericht door Edgar »

En die 2e Eiserne Kreuz vind ik persoonlijk wel erg nieuw uitzien, of ligt het maar aan mij?
Ik weet wel dat je van die lintjes in zeer goede staat nog tegen komt, maar ook de medailles?
:roll: :lol:
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Dennis_
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2008, 22:01

Re: Duitse medailles (echt?)

Bericht door Dennis_ »

Ik heb misschien te snel besloten om Brits ed. te verzamelen maar dat kwam enkel omdat ik hoor/zie dat duits zo verschrikkelijk duur is.
Toch nog maar even rustig voor gaan zitten dan.

maar zijn die ijzeren kruizen uit de WOI niet heel erg duur> dit setje kost nog minder dan 10€ ...

EDIT: ik zoek nu op ebay naar andere ijzeren kruizen>> lintje van de eerste blijkt niet te kloppen. en de prijs is wel erg laag andere worden voor 40€ verkocht.

Ik ben het even helemaal kwijt.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Duitse medailles (echt?)

Bericht door jurgen »

10 euro voor die spange is niet reeel, die worden verkocht voor ruim 100 euro als ze met 4 zijn, en nog veel meer ook.
Laat staan wat je krijgt voor eentje met 6 medailles...
Dennis_
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2008, 22:01

Re: Duitse medailles (echt?)

Bericht door Dennis_ »

Ik heb het eerste ijzeren kruis nog is vergeleken met een echte en alles lijkt te kloppen behalve het lintje. :frownno:
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Re: Duitse medailles (echt?)

Bericht door dennisb »

omgitsme schreef:
michiel01 schreef:op het eerste oog lijkt mij dit een nette WO-1 spange.

wat je nu doet is in een valkuil trappen, waarin veel verzamelaars in het begin in trappen. Iets ziet er leuk uit, kost niet veel maar is eigenlijk niet m'n verzamelgebied, weet er maar weinig vanaf en zodoende ga je mogelijk miskopen doen en dat is duur "leergeld".

Kijk eerst eens goed rond, bepaal wat je echt wilt verzamelen en laat je niet verleiden tot zaken welke koopjes lijken, bespaart je een hoop nare verrassingen achteraf.
Klopt ;)
En die 2e Eiserne Kreuz vind ik persoonlijk wel erg nieuw uitzien, of ligt het maar aan mij?
Ik weet wel dat je van die lintjes in zeer goede staat nog tegen komt, maar ook de medailles?

Dus?
Omdat hij er nieuw uitziet is hij nep?
Als hij er slechter uitziet is hij echt?

Ik heb genoeg SS helmen gezien die er niet echt goed uitzien maar wel nep waren!
En genoeg dingen gezien die er nieuw uitzagen en echt waren.


Elke keer schreeuw je dit, als je nou eens reageert als je het echt weet, en anders niet, dat zou het forum niveau omhoog brengen, en dan heeft iemand anders er ook wat aan.

Altijd dat gezwam van "Ik denk".
dennisb
Lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 30 jul 2006, 14:21

Re: Duitse medailles (echt?)

Bericht door dennisb »

Dennis_ schreef:Ik heb het eerste ijzeren kruis nog is vergeleken met een echte en alles lijkt te kloppen behalve het lintje. :frownno:

Dennis, ik weet dat het in het begin moeilijk is, je ziet van alles voor koopjes en het ziet er allemaal leuk uit.

Onthoud deze regel goed:

KOOPJES bestaan NIET.


Misschien is het verstandiger om eerst een tijdje niks te kopen, en alleen na informatie zoeken om er uit te komen wat je nou echt wil verzamelen. Dan je daarop richten (nog niks kopen), veel onderzoek(en boeken lezen) doen, en dan pas kopen.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Duitse medailles (echt?)

Bericht door michiel01 »

Dennis_ schreef:Ik heb misschien te snel besloten om Brits ed. te verzamelen maar dat kwam enkel omdat ik hoor/zie dat duits zo verschrikkelijk duur is.
Toch nog maar even rustig voor gaan zitten dan.

maar zijn die ijzeren kruizen uit de WOI niet heel erg duur> dit setje kost nog minder dan 10€ ...

EDIT: ik zoek nu op ebay naar andere ijzeren kruizen>> lintje van de eerste blijkt niet te kloppen. en de prijs is wel erg laag andere worden voor 40€ verkocht.

Ik ben het even helemaal kwijt.
de prijs die bij deze advertentie staat is het huidige hoogste bod. Lees ff hoe ebay werkt voordat je volledig de mist ingaat met aankopen doen.

Bovenstaande (vetgedrukt) is niet waar, niet omdat je de weg niet kwijt bent maar je was nog niet helemaal op de goede weg. Ga je eerst verdiepen (dat doe je niet in 2 min) in wat je nu werkelijk wil. Kennis is een noodzaak, wil je niet volledig de mist ingaan dus ga je eerst eens goed inlezen. ook ik heb die fout gemaakt toen ik net begon, toen alle troep weggegooit en een nieuwe start gemaakt door eerst eens een flinke stapel boeken aan te schaffen.

Ja Duits Wo-2 is duur, Duits Wo-1 is nog duurder over het algemeen. Dus weet waar je aan begint.
Dennis_
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 okt 2008, 22:01

Re: Duitse medailles (echt?)

Bericht door Dennis_ »

Ok,

Kga dus eerst maar een paar goede boeken zoeken.
Btw een vriend van me heeft net uitgelegd hoe ebay nu eigenlijk werkt, nu begrijp ik het.*opluchting*

Ben trouwens blij dat er mensen die er al wel veel verstand van hebben, excuses voor mijn ''Newbie'' gedrag.

Danku

Mvg,

Dennis_
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Duitse medailles (echt?)

Bericht door michiel01 »

Dennis_ schreef:Ok,

Kga dus eerst maar een paar goede boeken zoeken.
Btw een vriend van me heeft net uitgelegd hoe ebay nu eigenlijk werkt, nu begrijp ik het.*opluchting*

Ben trouwens blij dat er mensen die er al wel veel verstand van hebben, excuses voor mijn ''Newbie'' gedrag.

Danku

Mvg,

Dennis_

Prima, we zeggen dit niet omdat we niet willen dat je militaria gaat verzamelen maar juist om je te helpen. Velen zijn je voor gegaan en velen kochten repro (want de verkoper zei dat het echt was, het zag er zo mooi uit, het leek net echt, oftewel redenen te over) of verlieten het pand al na een paar dagen omdat ze er achter kwamen dat je geen ss'er kan kopen van je zakgeld of een 101st AB dude in elkaar kan zetten van een krantenwijkje.

Het is voor je eigen portomonee en je eigen bestwil dat je er goed over nadenkt! Dus beslis eerst wat je echt wilt gaan verzamelen koop dan een boek en vervolg zo de tips en tools die je in het andere topic al zijn aangerijkt.
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: Duitse medailles (echt?)

Bericht door Fahnenjunker »

Met die eerste spange is m.i. trouwens niets mis, maar de heren hebben gelijk: ga er eerst even rustig voor zitten. Je geld kan je altijd nog kwijt. En het kan dan maar beter aan iets goeds zijn wat je zelf ook leuk vind.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Duitse medailles (echt?)

Bericht door JimK »

dennisb schreef:
omgitsme schreef:
michiel01 schreef:op het eerste oog lijkt mij dit een nette WO-1 spange.

wat je nu doet is in een valkuil trappen, waarin veel verzamelaars in het begin in trappen. Iets ziet er leuk uit, kost niet veel maar is eigenlijk niet m'n verzamelgebied, weet er maar weinig vanaf en zodoende ga je mogelijk miskopen doen en dat is duur "leergeld".

Kijk eerst eens goed rond, bepaal wat je echt wilt verzamelen en laat je niet verleiden tot zaken welke koopjes lijken, bespaart je een hoop nare verrassingen achteraf.
Klopt ;)
En die 2e Eiserne Kreuz vind ik persoonlijk wel erg nieuw uitzien, of ligt het maar aan mij?
Ik weet wel dat je van die lintjes in zeer goede staat nog tegen komt, maar ook de medailles?

Dus?
Omdat hij er nieuw uitziet is hij nep?
Als hij er slechter uitziet is hij echt?

Ik heb genoeg SS helmen gezien die er niet echt goed uitzien maar wel nep waren!
En genoeg dingen gezien die er nieuw uitzagen en echt waren.


Elke keer schreeuw je dit, als je nou eens reageert als je het echt weet, en anders niet, dat zou het forum niveau omhoog brengen, en dan heeft iemand anders er ook wat aan.

Altijd dat gezwam van "Ik denk".
inderdaad.
Hoezo kom je geen mooie medailles tegen, wel een rare redenering.
Een duitser is over het algemeen trots op zijn medaille, en bewaard die goed. Dus veel medailles zijn dus heel mooi, en het feit dat er genoeg in de loop der jaren uit oude voorraad is gekomen (en nog steeds).

Alles is prima en origineel niks mis mee. Lintjes ook. Er zijn veel verschillende producenten etc. Veel verschillen onderling.
En een wo1 EK2 kun je genoeg krijgen, ook mooie. Ik heb ze voor rond de 40 euro of iets duurder voor hele mooie.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Duitse medailles (echt?)

Bericht door S1991 »

[quote="mgschutze]
Hoezo kom je geen mooie medailles tegen, wel een rare redenering.
Een duitser is over het algemeen trots op zijn medaille, en bewaard die goed. Dus veel medailles zijn dus heel mooi, en het feit dat er genoeg in de loop der jaren uit oude voorraad is gekomen (en nog steeds).

Alles is prima en origineel niks mis mee. Lintjes ook. Er zijn veel verschillende producenten etc. Veel verschillen onderling.
En een wo1 EK2 kun je genoeg krijgen, ook mooie. Ik heb ze voor rond de 40 euro of iets duurder voor hele mooie.[/quote]

Ja, kijk dat bedoelde ik ook ;)
Want ik zag wel vaker dat je ook van die super mooie lintjes had, daarom zei ik dus al dat je die lintjes in mooie staat nog kunt terug vinden.
Ook met de medailles, tja daar ben ik gewoon de mist in gegaan ;) Sorry.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Plaats reactie