Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Bram.T. »

rood schreef:Geen marktplaats advertentie deze keer, maar een reactie op mijn advertentie: (het betreft een k98k voor portugal met adelaartjes, waarde +/- 350 to 400 eurie)

hoi meneer ik ben danny ik wil u iets ast u blieft iets vragen ik ver zamel alemaal soldaaten spulen en ik wouw alst u blieft dank u wel vragen dat u dat geweer aan mij alst u blieft dank u wel grates wil geven wand ik ben binen kort jaarig groetjes danny ***********
wil je het niet aan mij geven ik ben binnekort ook jarig :P
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Jurrie »

Kom op zeg, doe niet zo lullig, geef dat kind dat geweer gewoon !

:D

Jurrie
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door fritz derochebrune »

de korte golf schreef:ja klopt. maar je kan ook gewoon print screen gebruiken.
Afbeelding

Hier is hij, prachtig, toch? Nu heeft de verkoper niet meer in de advertentie gezet dat hij origineel is. Hij is echter "Gestempeld maar niet goed te lezen"
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Bram.T. »

zo'n lelijk ding
moet wel een zeer speciale schede zijn waar die dolk inpast :P
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Veltro »

Ik plaats niet zo heel gauw wat in dit topic, maar vond dit toch wel een beetje te gortig. Een vriend van mij zag mijn verzameling en wilde ook graag een display neerzetten en zag vervolgens op MP onderstaande advertentie.

"Advertentienr.:198524766
Dit is een origineel compleet Italiaans uniform 2de W.O. Het zijn een jas,broek schoenen,geweerriem,bajonetdrager,rugzek,veldfles en patroonband.Alles verkeerd in een goede gedragen staat.Heeft een grote maat en ideaal voor op de pop of buste.Biedingen vanaf 500 euro voor het geheel worden serieus genomen."

Afbeelding

Ik had hem eerder wel eens verteld waarop te letten en hij vroeg extra foto's etc. en verkreeg garantie van originaliteit.
Vol trots liet hij mij zien wat hij ging kopen. Het is gewoon een berg rotzooi.

Het tuniek is incompleet daar het de stoffen riem mist, de insignia hoort niet op dit jasje en de insignia zelf; de fasces zijn repro.
De broek is een niet standaard Italiaans model. In het beste geval prive aanmaak, maar lijkt toch eerder een Zwitser.
De Model 1933 helm heeft een fake MVSN stencil en een repro binnenwerk + kinriem
De schoenen kwamen mij niet bekend voor, ik heb het vervolgens aan mede Italiaanse verzamelaars voorgelegd en niemand kent het model. In het beste geval is het een prive aanmaak.
De Model 1933 veldfles is na-oorlogs
De Model 1939 rugzak is incompleet daar het 3 van de 5 straps mist en daardoor onbruikbaar is op een display.
De Modello 1891 bandolier + frog + M38 Carcano riem lijken als enige in orde.

Mijn kennis geeft aan geen interesse meer te hebben na het voorleggen van mijn commentaar en krijgt vervolgens een reactie van: "kijk eens naar de prijs" wat mijnsinziens aangeeft dat de verkoper duidelijk weet wat hij verkoopt, namelijk niet verzamelwaardig spul.

Er is een arme drommel welke 500 euro heeft geboden... :frownno:

Jammer dat het soms zo gaat.
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door merkloos »

Veltro schreef:Ik plaats niet zo heel gauw wat in dit topic, maar vond dit toch wel een beetje te gortig. Een vriend van mij zag mijn verzameling en wilde ook graag een display neerzetten en zag vervolgens op MP onderstaande advertentie.

"Advertentienr.:198524766
Dit is een origineel compleet Italiaans uniform 2de W.O. Het zijn een jas,broek schoenen,geweerriem,bajonetdrager,rugzek,veldfles en patroonband.Alles verkeerd in een goede gedragen staat.Heeft een grote maat en ideaal voor op de pop of buste.Biedingen vanaf 500 euro voor het geheel worden serieus genomen."

Afbeelding

Ik had hem eerder wel eens verteld waarop te letten en hij vroeg extra foto's etc. en verkreeg garantie van originaliteit.
Vol trots liet hij mij zien wat hij ging kopen. Het is gewoon een berg rotzooi.

Het tuniek is incompleet daar het de stoffen riem mist, de insignia hoort niet op dit jasje en de insignia zelf; de fasces zijn repro.
De broek is een niet standaard Italiaans model. In het beste geval prive aanmaak, maar lijkt toch eerder een Zwitser.
De Model 1933 helm heeft een fake MVSN stencil en een repro binnenwerk + kinriem
De schoenen kwamen mij niet bekend voor, ik heb het vervolgens aan mede Italiaanse verzamelaars voorgelegd en niemand kent het model. In het beste geval is het een prive aanmaak.
De Model 1933 veldfles is na-oorlogs
De Model 1939 rugzak is incompleet daar het 3 van de 5 straps mist en daardoor onbruikbaar is op een display.
De Modello 1891 bandolier + frog + M38 Carcano riem lijken als enige in orde.

Mijn kennis geeft aan geen interesse meer te hebben na het voorleggen van mijn commentaar en krijgt vervolgens een reactie van: "kijk eens naar de prijs" wat mijnsinziens aangeeft dat de verkoper duidelijk weet wat hij verkoopt, namelijk niet verzamelwaardig spul.

Er is een arme drommel welke 500 euro heeft geboden... :frownno:

Jammer dat het soms zo gaat.
het lijkt soms bij andere spullen net of kopers er zelf
op bieden om de prijs hoger te krijgen. En dan vaak
ook van dingen waar van je kan aflezen dat ze nep zijn.
of het gewoon niet waard zijn.

Persoonlijk wist ik ook niet dat deze nep was daar niet van.
Gebruikersavatar
Samuel.
Lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 17 nov 2007, 21:06

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Samuel. »

http://link.marktplaats.nl/200041016
Ik vond de titel wel leuk: Brandweerhelm (Wannabe SS) :lol:
Afbeelding
[Beschikbaar voor advertentie, bij interesse PB]
A lone wolf without a pack is either a survivor or a brute.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Peter »

De verkoper is wel eerlijk over de helm, wat op zich een goede zaak is! Hoeveel proberen er wel niet een dergelijke helm als "origineel laatoorlogs" te slijten?
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Jurrie »

Peter schreef:De verkoper is wel eerlijk over de helm, wat op zich een goede zaak is! Hoeveel proberen er wel niet een dergelijke helm als "origineel laatoorlogs" te slijten?
Exact, heb je gelijk in! Ik kan er wel om lachen en een eventuele koper hoeft later niet te huilen ;)

Greetz,

Jurrie
Gebruikersavatar
Norden
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 okt 2008, 20:04

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Norden »

The death of one man is a tragedy. The death of millions is a statistic.
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Rick de G. »

Haha, inderdaad.
Maar hij verkoopt hem in ieder geval niet als orgineel:
Duitse helm WOII in goede staat, herschilderd, geen kinbandje, binnenwerk niet 100% meer

EDIT:

Alhoewel je voor die prijs gewoon een mooie orginele pot kunt kopen.
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door iknowdintoo »

Ahahaha, ik kan niet stoppen met lachen! _/-\o-
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door de korte golf »

lijkt net of er een kind op los is gegaan, qua decal :P
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door JimK »

http://link.marktplaats.nl/205364488

Afbeelding
Prijs 275,-
Ik maak hem voor minder :lol:
Hij bied nog meer mooie spullen aan, een gegarandeerd echte pet van de Luftwaffe, alleen vergeet hij te melden dat het de Bundes Luftwaffe betreft.
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door ammo »

mgschutze schreef:http://link.marktplaats.nl/205364488

Afbeelding
Prijs 275,-
Ik maak hem voor minder :lol:
Hij bied nog meer mooie spullen aan, een gegarandeerd echte pet van de Luftwaffe, alleen vergeet hij te melden dat het de Bundes Luftwaffe betreft.
Begint die gozer weer , ik heb hem ong een jaar niet op MP gezien , met zijn rommel.
Nemo Me Impune Lacessit
Plaats reactie