Jurgens verzameling pag.8 volledige collectie

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Re: Jurgens verzameling

Bericht door Alex »

Zijn die niet van een speciale duitse eenheid tussen de 2 wereldoorlogen in ofzo? Ik ben het even kwijt...
Retreat?!? We're just advancing in another direction..
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Jurgens verzameling

Bericht door jurgen »

Ik kan niet exact zeggen voor wat ze precies staan, een kennis zei me dat het van Braunzweig zou zijn.
En bij navraag bij nog iemand anders bleek dit te kloppen, en had dit bataljon inderdaad een doodshoofd als kenteken.

Alleen weet ik niet of het van wo1, interbellum of wo2 is.
Ze zijn alleszins bijzonder vind ik.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Jurgens verzameling

Bericht door S1991 »

jurgen schreef:het hinderburgkruis (nogmaals)
Het is eigenlijk een Kreuz für Frontkämpfer of iets dergelijks. Maar geen Hindenburgkreuz meen ik.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Jurgens verzameling

Bericht door jurgen »

Hier is mijn lang verwachte aanwinst.
Een amerikaans uniform uit de eerste wereldoorlog.
De eigenaar moet niet al te groot geweest zijn, ik ben 1,69 meter en het is eigenlijk net iets te klein voor mij, maar het gaat er nog mee door.

Alles samen, broek, vest en (garrison? cap), ik ga als ik terug geld heb een Amerikaanse helm kopen, dat staat toch mooier vind ik.
Afbeelding

enkel de cap
Afbeelding

de vest
Afbeelding

close up van de kraag. Mooie knopen hadden ze toen 8-)
Afbeelding

de broek
Afbeelding

close up van de nestels aan de broek
Afbeelding
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Jurgens verzameling

Bericht door asjemenou »

jurgen schreef:Hier is mijn lang verwachte aanwinst.
Een amerikaans uniform uit de eerste wereldoorlog.
De eigenaar moet niet al te groot geweest zijn, ik ben 1,69 meter en het is eigenlijk net iets te klein voor mij, maar het gaat er nog mee door.
Leuke verzameling Jurgen. Je Amerikaanse WOI uniform is ook een leuke aanwinst voor je verzameling. Je verbaast je kennelijk over de grootte van het uniform. Dat het niet zo groot is, is niet zo verwonderlijk. Wij moderne mensen zijn langer dan de mensen ten tijde van WOI of II. Je zult dan ook vrijwel geen XXL maten tegenkomen in de WOI of II uniformen. Jij met je lengte van 1,69 meter was in de tijd al een flinke vent.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Jurgens verzameling

Bericht door S1991 »

Hee Jurgen,

Man wat een mooi uniform !
Hoeveel heb je er voor betaald als ik mag vragen?
Het is inderdaad een garrison cap wat je daar hebt ;)

Grtz
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Jurgens verzameling

Bericht door michiel01 »

Jurgen,

mooie tunic heb je erbij, hij is van gladde stof of zie ik dat verkeerd? Zo ja dan een erg mooie zomer uitvoering van de US jas. Mocht je ooit iets ervan wegdoen, schroom dan niet me te PB'en, dat hoop ik eigenlijk niet want het is 1 van de mooiste verzamelrichtingen die er is!

Helmen hierbij zijn nog goed te krijgen!

kortom: goed bezig!
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Jurgens verzameling

Bericht door ammo »

Zeer fraai uniform, Jurgen
Nemo Me Impune Lacessit
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Jurgens verzameling

Bericht door jurgen »

bedankt allemaal voor de reacties, het is inderdaad een prachtig uniform, anders had ik het niet gekocht.

@asjemenou, ik weet dat er 90 jaar geleden veel kleinere mensen waren, zo mochten in België de soldaten in het leger vanaf 1,57 meter, maar op één of andere manier verwonderde het me toch dat het niet iets groter was.
Maar het doet alleszins geen afbreuk aan het uniform!

@omgitsme, de prijs die ik betaald heb was, al zeg ik het zelf, erg laag, zeker voor een uniform in deze prachtige toestand.
Omdat ik niet graag met prijzen gooi in het openbaar stuur ik je wel even een pb :wink:

@michiel01, het is inderdaad gladde stof. Dat het een zomer tenue is wist ik niet, bedankt voor de info!
Als ik het ooit zou wegdoen (wat me weinig waarschijnlijk lijkt) dat zal ik je zeker iets laten weten.

@ammo, bedankt
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Jurgens verzameling

Bericht door S1991 »

jurgen schreef:@omgitsme, de prijs die ik betaald heb was, al zeg ik het zelf, erg laag, zeker voor een uniform in deze prachtige toestand.
Omdat ik niet graag met prijzen gooi in het openbaar stuur ik je wel even een pb :wink:
Oke is goed ;)
Ben er benieuwd naar :) Ziet anders wel erg sjiek uit ! Ga je ook nog de uitrustingstukken erbij kopen?
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Jurgens verzameling

Bericht door Ruimteaapje »

jurgen schreef:Het is een model uit 1941 gemaakt in Kaislautern.
Kaiserslautern
jurgen schreef:Ik kan niet exact zeggen voor wat ze precies staan, een kennis zei me dat het van Braunzweig zou zijn.
Braunschweig
jurgen schreef:In afwachting van een nieuwe aanwinst die hopelijk morgen of overmorgen aankomt met de post, hier een foto van het hinderburgkruis (nogmaals) en 2 duitse spelden.
Hindenburg
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Jurgens verzameling

Bericht door LEO »

:wink:
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Jurgens verzameling

Bericht door jurgen »

Kaiserslautern was een typfoutje, het moet inderdaad geschreven zijn zoals je zegt, hindenburgkruis was ook met rap te zijn. :wink:

Het is nog niet 100% zeker, maar hoogstwaarschijnlijk komt dit er binnenkort bij:

Afbeelding

Een US koppel uit WO1, voor bij het uniform.
Nu maar hopen dat de deal doorgaat.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Jurgens verzameling

Bericht door Peter »

Mooi uniform! _/-\o_ Daar kan zeker nog een M1917 helm bij, en die zijn over het algemeen wel te vinden voor een schappelijke prijs! Heb je de koppel reeds binnen? Ook dat is een mooi exemplaar, het lastigst zijn echter de schoenen: pershingboots heb ik slechts één keer te koop gezien, en die gingen voor een astronomisch bedrag weg... Verder zijn wo1 uitrustingsstukken nog goed te vinden.
Daar is 'ie weer!
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Jurgens verzameling

Bericht door jurgen »

Dankje, de m1917 helm staat nog op mijn verlanglijstje.

De koppel is nog niet aangekomen nee, de verkoper heeft het blijkbaar nogal druk en ik heb zelfs nog geen betaalgegevens.
Maar hij is voor mij gereserveerd dus vroeg of laat komt die hier wel binnen. :wink:
Plaats reactie