laat je Re-enact ment outfit zien

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Rick de G. »

omgitsme schreef:Was dit niet op het Santa Fé evenement?
Nee, deze foto is van het LPLG evenement "Leve(n)de geschiedenis" afgelopen weekend.
Grenadier Markus Schenk
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door SJORS-SJORS »

Santa Fe was modderiger :yes:
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door SJORS-SJORS »

Akkoord,ik trek een rotkop, maar ik ben benieuwd of de ''experts'' in het Duitse gebeuren kunnen vertellen wat ik uitbeeld 8)

AfbeeldingAfbeelding
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
WanneSchlamm
Lid
Lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 sep 2008, 15:58

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door WanneSchlamm »

SJORS-SJORS schreef:Akkoord,ik trek een rotkop, maar ik ben benieuwd of de ''experts'' in het Duitse gebeuren kunnen vertellen wat ik uitbeeld 8)

AfbeeldingAfbeelding
de winnaar krijgt een koekje!
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Rick de G. »

SJORS-SJORS schreef:Akkoord,ik trek een rotkop, maar ik ben benieuwd of de ''experts'' in het Duitse gebeuren kunnen vertellen wat ik uitbeeld 8)

AfbeeldingAfbeelding
Nou, meestal werd de bovenstaande uitbeelding geplaatst op een FLAK onderstel, waarna er kon worden geseind met lichtsignalen.
Grenadier Markus Schenk
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door SJORS-SJORS »

Bling bling 8)
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Gebruikersavatar
Miller
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 06 sep 2006, 12:20
Locatie: Ginkelsche Heide, Ede bij Arnhem, Gelderland, The Netherlands

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Miller »

Afbeelding

Hier ondergetekende op het evenement in Hengelo (Gld.)

met mijn voornoemde en originele smock, met scheurtjes (en ingezette lapjes onder de scheurtjes).

Heb inmiddels een repro erbij voor het ruige werk. Blijf echter mijn originele smockje wel dragen. :)
Floris / MILLER
Werkgroepcoördinator 1 Border, War Department Military Living History Association
--->> http://www.wardepartment.nl" onclick="window.open(this.href);return false; <<---
(Gezocht: Nederlandse VN uitzending Libanon UNIFIL '79-'85 items)
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Erik S. »

Leuk Floris, nu nog even een stel schoenen met leren zool en een van mijn broeken.


Hier nog wat van mij : ( Foto is heel vroeg in de morgen genomen :oops: )

Afbeelding
Afbeelding
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
woudric
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:40

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door woudric »

Mooie foto's Erik :P

En zóóó vroeg was het ook weer niet :wink:

Trouwens, deze foto had Erik vanmorgen nog van me genomen, echt een leuk effect!

Afbeelding
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door SJORS-SJORS »

SJORS-SJORS schreef:Akkoord,ik trek een rotkop, maar ik ben benieuwd of de ''experts'' in het Duitse gebeuren kunnen vertellen wat ik uitbeeld 8)

AfbeeldingAfbeelding
Niemand? :/
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door racefiets »

Een duitser die wat buitgemaakte morfine heeft geprobeerd? :mrgreen:
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door SJORS-SJORS »

Of gewoon Speed.... in 1939 heeft t Duitse leger 35 miljoen pillen gebruikt dacht ik.
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door SJORS-SJORS »

Bereits während des Polenfeldzuges hatten sich in der Wehrmacht Disziplinlosigkeiten in nicht erwarteten Ausmaß gezeigt. Ursache dafür war sicher, daß es dem zu schnell gewachsenen Heer einschließlich des Offizierkorps noch an innerer Festigkeit fehlte. Bereits im Oktober 1939 rügte Brauchitsch (Oberbef.d.Heeres) in einem Erlaß die während des kurzen Krieges gegen Polen aufgetretenen Mängel im Offizierkorps: „unrechtmäßige Beitreibungen bis hin zum Diebstahl, Unterschlagung von Beutegut, Mißhandlung von Untergebenener in Volltrunkenheit, Ungehorsam, Notzuchtverbrechen“. Er sprach von „Landsknechtsmanieren, die nicht scharf genug verurteilt werden könnten“.

Om die dicipline te herstellen werd de Heeresstreifendienst opgericht. Te herkennen aan het m1920 adjudanten snoer. :)
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Erik S. »

Je weet er meer over dan mij Sjors! XD

Afbeelding

8)



( klik op het plaatje )
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
the.warlord1944
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 nov 2008, 16:50

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door the.warlord1944 »

Thomas V schreef:Volledig mee eens, daarom zal je mij ook niet veel zien tijdens schijngevechten, maar bij de displays.
Die zijn op de meeste evenementen ook allesbehalve, maar wij doen ons best om er zoveel mogelijk variatie in te stoppen en zoveel mogelijk aspecten van het Amerikaans Leger aan bod te laten komen. En wij hebben alleen nog maar positieve reacties gehad (en negatieve van de mensen die het altijd beter weten maar het zelf nooit doen).

Re-enactment is echt niet moeilijk. Met een goeie groep en de wilskracht kom je echt al heel ver. Het is echt niet moeilijk om een mooi plaatje neer te zetten. Als iedereen ervoor zorgt dat zijn uniform al in orde is (wat bij 75% van de re-enacters al niet het geval is) en je werkt met je groep een thema uit (welke je kan gebruiken voor 1 of meerdere events) en je stelt dat op punt met de hulp van iedereen, dan kan er maar weinig fout lopen.

Probleem is dat veel clubs alleen maar voor de show naar een event komen. Zij vinden het schitterend om een dagje/weekendje te poseren in een militair uniform (al dan niet Para) en zo af en toe op een foto te verschijnen met hun voertuig dat ze eigenhandig volledig gerestaureerd hebben. Verder zijn het enkel frigoboxtoeristen die we kunnen missen als de pest.
Ikzelf heb niets tegen voertuigliefhebbers, maar het is maar een kleintje om een correct uniform aan te doen als je het voertuig bestuurt en als je er de postuur niet voor hebt, dan volledig in burger te rijden. Doe je dit niet en loop je rond als halve militair - halve burger, dan krijgt iedereen die aanwezig is op het event al een stempel, nog voor het de bezoekers alles gezien hebben.

En over de schijngevechten, ja daar zullen we maar over zwijgen. De meesten doen het om eens met een wapen te kunnen blaffen en er wat losse flodders door te blazen. Militaire tacktiek komt er niet aan te pas en het lijkt eerder een schouwspel van enkele indianen met een wapen die een stormloop doen tegen de cowboys met nog meer wapens.
Het woord gewonden lijken velen niet te kennen, sneuvelen al evenmin.

Nuja, gelukkig bestaan er nog degelijke clubs waar het mogelijk is je ding te doen, waar je met een gerust hart naar kan gaan kijken, wetende dat alles dik in orde zal zijn. Jammergenoeg zijn deze serieus in de minderheid.
Maar dan is het onze taak om daar iets aan te doen en het niveau weer een beetje op te krikken.

Welke groepen zijn volgens jou heilig dan ???
Wat is jouw groep ?
Altijd op zoek naar
militaire spullen vn missies, uniformen,patches,uitrusting
Nederlands baretembleem Nationale Reserve.
Nederlandse straatnamen jaren 50
Plaats reactie