luftwaffe helm M35 DD

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
rammkommando
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:28

luftwaffe helm M35 DD

Bericht door rammkommando »

hallo collega verzamelaars,

ik wil graag een luftwaffe helm verkopen, kan er mij iemand zeggen wat ik voor deze helm kan vragen?

Is 500 euro de prijs voor zo'n stuk of is dat te veel/te weinig? ik heb nu iemand die 350 euro wil geven

hij staat op 2dehands.be te koop, daar zijn er duidelijke foto's en ook gans de uitleg is daar te vinden: http://www.2dehands.be/duitse-m35-dubbe ... 48663.html

Duitse M35 dubbel decal Luftwaffe helm, naamgetekend (Uffz Heinsse), gemaakt door Eisenhuttewerke in Thale.

De helm bevat nog zo'n 50% van z'n decals, hij heeft duidelijke draagsporen.

Het lederen binnenwerk is soepel, kinriempje is van dezelfde helm! en is gestempeld (Lagesa Dresden), klein scheurtje in kinriempje bovenaan maar niet doorgescheurd.

De liner is gemaakt uit zink en niet uit aluminium zoals de meeste M35's , waarschijnlijk is deze in het begin van de oorlog vervangen door een zinken, de helm is aan de binnenkant van de nekrand en op het leder genaamtekend!
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: luftwaffe helm M35 DD

Bericht door JimK »

rammkommando schreef: 500 euro!
Heavy Fuel

Re: luftwaffe helm M35 DD

Bericht door Heavy Fuel »

Zoals ik het ziet,is de helm ontdaan van een tweede toplaag verf,daarbij zijn de decals behoorlijk beschadigt. De helm heeft aardig ingeboet aan orgineliteit. Dus wat je er voor vangt,mag je blij mee zijn.
Mvg
Willem
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: luftwaffe helm M35 DD

Bericht door JimK »

Heavy Fuel schreef:Zoals ik het ziet,is de helm ontdaan van een tweede toplaag verf,daarbij zijn de decals behoorlijk beschadigt. De helm heeft aardig ingeboet aan orgineliteit. Dus wat je er voor vangt,mag je blij mee zijn.
Mvg
Willem
Maar 350 vind ik dan nog wel weinig. 450/500 lijkt mij redelijk.
Heavy Fuel

Re: luftwaffe helm M35 DD

Bericht door Heavy Fuel »

Een prijs van 450 a 500 lijkt redelijk. Maar als de nieuwe eigenaar besluit bij verkoop,om te verkopen voor een betere kwaliteit. Komt het werkwoord leuren toch om de hoek kijken.
Mvg
Willem
rammkommando
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:28

Re: luftwaffe helm M35 DD

Bericht door rammkommando »

bedankt voor jullie reacties, ik zal hem dan verkopen voor 450 euro.

groeten
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: luftwaffe helm M35 DD

Bericht door magicdutchmen »

E450,- mag je wel heek erg blij mee zijn vind ik. Zeker gezien de kwaliteit van de decals. not my cup of tea.
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Plaats reactie