Indeling forum

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marc-
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2008, 00:46

Indeling forum

Bericht door marc- »

Hoi,
Ten eerste wil ik uw feliciteren met uw forum WOII.

Nu na lang zoeken heb ik eindelijk wat gevonden in het Nederlands over Sovjet onderscheidingen.

Ik had wat van deze orders en medailles verzameld in het begin van mijn verzamelleven. Ik ben dan overgegaan naar Duitse WO II sierdolken dan naar Duitse bajonetten dan weer naar kurassen, en terug naar Sovjet onderscheidingen, waar ik nu weer enkele jaren me bezig ben.

Wat mij hier nu wel stoort is de indeling van het forum, kan alles per onderwerp of land bij elkaar geplaatst wordende. Het heeft wel wat geduurd voor dat ik hier wat beet had. Ben dan nog langs Googel naar dit forum geleid. Zelf ben ik al een paar keer komen kijken, maar dacht niet dat er iets op stond van Sovjet awards.

Met vriendelijke groet,
Marc
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Indeling forum

Bericht door sobel »

Ik snap je frustratie maar je moet begrijpen dat dit een informatief wo2 forum is, zelfs in de eerste instantie speciaal bedoeld voor kinderen. We hebben destijds besloten om er ook een verzamelonderdeel aan toe te voegen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het forum geen verzamelforum is maar een algemeen informatief forum met betrekking tot de tweedewereldoorlog, nog gespecificeerder ingaan op landen en uitrusting en dergelijke zou dat beeld weghalen. We hebben wel al een topic met betrekking tot sovjet onderscheidingen als sticky in het onderdeel geallieerd (als ik me niet vergis).

Met vriendelijke groet,

Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Indeling forum

Bericht door Auke »

Welkom hier. Ik heb je volgens mij al eens voorbij zien komen op het Soviet Awards Forum.

Er zijn o.a. een paar Sovjetverzamelingen te vinden in het subforum 'Verzamelaars & Collecties' (die van asjemenou, die van mijzelf) en een sticky over Sovjetmilitaria in het subforum 'Geallieerd verzamelwaar'. Post gerust ook eens iets uit jouw verzameling.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
marc-
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 okt 2008, 00:46

Re: Indeling forum

Bericht door marc- »

Hoi

Sorry ik wist ook niet wat het verleden is van dit forum. Eén maal als ik mijn weg hier beter zal weten. Zal het wel een stuk vlugger gaan.


Ja Auke ik heb al uw verzameling bewonderd. Dat er zoveel te vinden is in Nederland en op zo een korte tijd, verwonderlijk 8) . Hier in België is er bijna niets te vinden. Ik trek naar Duitsland

En hoe zit het daar met collega’s verzamelaars hier ben ik alleen. Dus geen mentor alles zelf aan het leren met vallen en opstaan.

Mvg
Marc
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Indeling forum

Bericht door Auke »

Tja, er is hier zo weinig te vinden omdat ik alles al heb opgekocht 8). Nee, zonder gekheid, het meeste uit mijn verzameling komt via internet uit het buitenland; slechts een zeer klein percentage heb ik in Nederland / België gekocht.

De internationale experts zijn mijn leermeesters geweest; hier in de Benelux leeft het verzamelen van Sovjetonderscheidingen (nog) niet zo.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Plaats reactie