Luftwaffe foto

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Luftwaffe foto

Bericht door Gi collector »

Hey,

Ik heb hier een foto van de Luftwaffe die gemaakt zou zijn in 1940 hier in NL vlak bij Nijmegen (of tenminste dat werd tegen de vorige verkoper verteld maar hij wist ook niet of dat waar was) . Maar op de achterkant staat wat geschreven en daar snap ik niets :lol: ;

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Zover ik het lezen staat er; 1 m. fgkw. kraucs Maffei ...Maar wat betekend dat? Zijn het achternamen ofzo?

Sorry voor de slechte foto's :| .


mvg Kevin
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Luftwaffe foto

Bericht door S1991 »

Mij lijkt het dat er staat:
1 w. Fgkw. krauss kloffer of iets dergelijks.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Re: Luftwaffe foto

Bericht door Gi collector »

Nope klopt niet, er staat zeker weten 1 m, kraucs en dat Maffei weet ik ook zeker..Op de foto wat ik hier geplaatst hebt lijk je indd krauss te lezen maar in het echt zie je dat één s is doorgestreept en dat diegene een c voor de s gezet heeft..En het laatste woordje staat net niet helemaal erop maar het laatste is echt ''ei'' .
Laatst gewijzigd door Gi collector op 18 okt 2008, 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Luftwaffe foto

Bericht door coco »

wat als dat 1m Im is...?

Im feldgrau (fg) dan iets? dan naam(klaus kloffer?) en dan waffen, zoiets lijkt my er te staan
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Luftwaffe foto

Bericht door Ruimteaapje »

Het voertuig is een mittler Zug-Kraftwagen Kraus Maffei
Laatst gewijzigd door Ruimteaapje op 18 okt 2008, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Re: Luftwaffe foto

Bericht door Gi collector »

Zou ook indd goed kunnen dat dat een I is :o ! maar dat heeft hij dan wel ver uit elkaar geschreven..En Klaus lijkt me sterk want dat is dan wel een héél erg rare l...En zoals ik al tegen Omgitsme zei; het laatste woordje staat er niet helemaal op dus voor jullie lijkt het net een n..Ik zal zometeen een foto plaatsen van het hele woord :wink: .
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Luftwaffe foto

Bericht door Ruimteaapje »

Krauss Maffei (destijds fabrikant van vrachtwagens en panzervoertuigen) is de fabrikant van deze mittler Zug-Kraftwagen (m Zg.Kw.) beter bekend als de Sd.Kfz. 8t

Het bedrijf bestaat nog altijd. Sinds 1999 onder de fusienaam Krauss-Maffei Wegmann GmbH & Co. KG. Ze produceren o.a. de Leopard tank
Laatst gewijzigd door Ruimteaapje op 18 okt 2008, 13:17, 2 keer totaal gewijzigd.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
Gi collector
Lid
Berichten: 189
Lid geworden op: 23 mar 2008, 15:39
Locatie: Z-Limburg

Re: Luftwaffe foto

Bericht door Gi collector »

Ooh thnx Ruimteaapje! Héél erg bedankt :) ..Ik weet nu genoeg dus gooi er maar een slotje op!
Plaats reactie