deel van verzameling Manu Forti

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Manu Forti
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 aug 2008, 13:28
Locatie: Goes

deel van verzameling Manu Forti

Bericht door Manu Forti »

Hallo allemaal, hier een stuk van mijn verzameling:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zeltbahn, Wehrmacht-koppel, Luftwaffe m42 single decal helm, k98 bajonet, Luftwaffe patroontassen, stofbril, Affe 1942 gestempeld (op zijn rug dus), gasmaskerbus(ook rug), Luftwaffe wollen sjaal, etensblik, veldfles, broodtas.
K98 bcd 41

Op de achtergrond britse obus 1942.

Groetjes Tim
---Luftwaffe--- Feuer Frei!
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: deel van verzameling Manu Forti

Bericht door Sturmkreuz »

Mooi, maar een tipje dit loopt echt niet handig. Maak je Feldflasche en Essgeschir eens vast aan je Brotbeutel en de bajonet met een frog vast aan de Koppelriem. Is dit wel een stofbril? Ik denk dat dit eerder een FJ zonnebril is.

Wanneer je een gepack of Y-riem hebt, mag je alles daaraan hangen.

LW Soldaten droegen normaal geen Affe's, zij droegen rugzakken.
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: deel van verzameling Manu Forti

Bericht door ammo »

Sturmkreuz schreef:Mooi, maar een tipje dit loopt echt niet handig. Maak je Feldflasche en Essgeschir eens vast aan je Brotbeutel en de bajonet met een frog vast aan de Koppelriem. Is dit wel een stofbril? Ik denk dat dit eerder een FJ zonnebril is.

Wanneer je een gepack of Y-riem hebt, mag je alles daaraan hangen.

LW Soldaten droegen normaal geen Affe's, zij droegen rugzakken.
Ligt eraan welke affe, Tornister 34 werd gedragen door het regiment General Göring.
met uitzondering van het III flak BN
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: deel van verzameling Manu Forti

Bericht door JimK »

Is gewoon een stofbril. FJ zonnebril zou beter zijn voor de verkoop, heb nog een 150 van die brilletjes.

Is het gewoon een sjaal? of zit er een stempel op? Ik ken ze niet, als je wat info hebt graag.
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: deel van verzameling Manu Forti

Bericht door Sturmkreuz »

mgschutze schreef:Is gewoon een stofbril. FJ zonnebril zou beter zijn voor de verkoop, heb nog een 150 van die brilletjes.

Is het gewoon een sjaal? of zit er een stempel op? Ik ken ze niet, als je wat info hebt graag.
Heb ze allebei voor dezelfde prijs. Maar inderdaad, die FJ zonnebril vind je ook met hopen.
Gebruikersavatar
Manu Forti
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 aug 2008, 13:28
Locatie: Goes

Re: deel van verzameling Manu Forti

Bericht door Manu Forti »

Bedankt voor de reacties. Ik heb het zo gehangen, omdat ik het lekker aan wil kleden, ben bezig met verdere aankleding. Heb het even zo gehangen, zodat je het beter kunt zien. LW heeft inderdaad niet een Affe als ik heb, maar ja ik ben ook maar een arme student ;-)! haha, ben er zeker druk mee bezig. Heb nog geen frog, vandaar maar even zo.
Zo kan ik in 1 keer meer laten zien snapje?

De schaal is gestempeld met L.B.A. 42 (luftwaffe bekleidungs ambt)
En het is een stofbril inderdaad.

Gr tim
---Luftwaffe--- Feuer Frei!
Plaats reactie