Vliegtuigbom Sigrano Heerlen

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Vliegtuigbom Sigrano Heerlen

Bericht door micky »

Ik hoorde net dat er een vliegtuigbom was gevonden hier vlak om de hoek bij Sigrano. Helaas heb ik het gemist ondanks dat ik
achter de PC zat en er eigenlijk rechtvoorzit . Op de site staat wel nog een filmpje. De berg die je op de achtergrond ziet is een kolenberg en toch dik 200m hoog.


Vliegtuigbom ontploft in Sigranogroeve Heerlen


Klokslag zes uur is donderdag de Amerikaanse vliegtuigbom uit de Tweede Wereldoorlog, die rond half twaalf 's ochtends gevonden is in de Sigranogroeve bij Heerlen, tot ontploffing gebracht. Het ging om een 1000-ponder, een zwaar explosief.
Heerlen
Van onze verslaggever

Zilverzandwinner Sigrano Nederland schakelde na de vondst meteen politie en het Explosieven Opruimings Commando (EOC) in. De bom werd aangetroffen bij de voorbereiding op nieuwe ontgravingen in de groeve. Volgens de politie was er geen direct gevaar voor de omgeving. Wel werden de bewoners van de nabijgelegen Boerderijwinkel aan de Heihoven een blokje om gestuurd.


Bron: http://www.limburger.nl/article/2008101 ... /FRONTPAGE
Gebruikersavatar
Nekaf
Lid
Berichten: 148
Lid geworden op: 31 jul 2005, 00:12
Locatie: Rosmalen

Re: Vliegtuigbom Sigrano Heerlen

Bericht door Nekaf »

Lekker is dat. Heb hier een aantal jaren geleden flink liggen offroaden met de jeep. :zapped:
Plaats reactie