Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door Ruimteaapje »

MARKET GARDEN schreef:Vind het heel wat om de genocide onder de Duitse bevolking waaronder inderdaad Dresden af te doen als stokpaardje.
Het is een stokpaardje van een aantal mensen op dit forum die telkens Dresden, Dresden! beginnen te roepen zodra Duitse oorlogsmisdaden worden besproken. Dresden cq de geallieerde bombardementen op Duitsland waren geen genocide. Mocht je bewijzen hebben voor het tegendeel dan verwijs ik je verder naar de langlopende discussie over dit onderwerp: Bomber Harris held of oorlogsmisdadiger?
MARKET GARDEN schreef:Dresden is makkelijk aan te vullen met steden waarin slachtingen hebben plaatsgevonden en waar door de geallieerden zelfs nooit verontschuldigingen voor zijn aangeboden, laat staan een pond of dollar
schadevergoeding voor hebben betaald.
Waarbij een punt is dat Duitsland ook nog nooit om verontschuldigingen of schadevergoeding heeft gevraagd en er ook nooit om zal vragen. Dit omdat alle Duitse regeringen tussen 1945 en 2008 begrepen dat de bombardementen op hun land een noodzakelijk kwaad was. Maar ook die discussie hoort thuis in een breder topic dan die over Civitella. Als iemand een nieuw topic wil openen dan is hij daarin uiteraard vrij.

Ziznl, ik geef aan dat ik geen zin heb in jullie pseude-intellectuele filosofische debatten dus waarom je mij dan toch allerlei vragen stelt is mij een raadsel.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
ziznl
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 okt 2008, 21:04

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door ziznl »

Ruimteaapje schreef: Ziznl, ik geef aan dat ik geen zin heb in jullie pseude-intellectuele filosofische debatten dus waarom je mij dan toch allerlei vragen stelt is mij een raadsel.
Omdat je je zo onweerstaanbaar charmant opstelt. :zapped:
Ik zal je echter niet verder lastigvallen zodat je je geliefde rol van geschiedenislerares met grote kennis van feiten en bronnen kunt voortzetten.
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door merkloos »

Ruimteaapje schreef:Okay, dus wat je nu zegt is dat ik heel veel moeite doe om jou voor te liegen?
Het is vrij normaal om naar bronnen te vragen dus dat doe ik ook bij jou en dat deed je ook bij mij dus dan
niet met een ziellig verwijt komen.
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door Ruimteaapje »

Vraag dan gewoon: wat zijn je bronnen? ipv een heel verhaal over dingen gaan bedenken en over dat het net zo goed verzonnen kan zijn :roll:
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door merkloos »

Ruimteaapje schreef: Waarbij een punt is dat Duitsland ook nog nooit om verontschuldigingen of schadevergoeding heeft gevraagd en er ook nooit om zal vragen. Dit omdat alle Duitse regeringen tussen 1945 en 2008 begrepen dat de bombardementen op hun land een noodzakelijk kwaad was. Maar ook die discussie hoort thuis in een breder topic dan die over Civitella. Als iemand een nieuw topic wil openen dan is hij daarin uiteraard vrij.
Dat is gewoon ******


Er zijn vrij veel oorlogs misdaden gepleegd die niks te maken hadden met een of andere eind overwinning.

hamburg. Mijn opa die oostenlijk van groningen heeft gewoont heeft het gewoon kunnen zien roken. Het officele doden cijfer is 18.474 en zeker niet alle lichamen zijn gevonden dus het kunnen er makkelijk meer zijn. Nou en die zijn niet omgekomen omdat ze bv in een oorlogs fabriek waren of wapens aan het maken waren. Die zaten gewoon thuis in een schuilkelder en de britten hebben ze gewoon er uit gebrand. Eerst het dak er af gegooit en toen een brandbom in de schuilkelder. Ohh god was het nou echt nodig om kinderen en vrouwen te vermoorden die helemaal niks voor de oorlog konden beteken? En dat noem jij geen oorlogs misdaad? En die arme italianen verdienen dan wel een schade vergoeding.


Bombardement op Dresden, Om de russen laten zien wat de luchtmacht kon?? Is dat geen oorlogs misdaad. Het einde was al inzicht en dan toch nog eens wat duitsers om brengen is dat geen oorlogs misdaad?


Nog wat dingen van mensen die niks hebben gehad en geallieerde misdaden

Canicattì massacre

8 ongewapende italianen vermoord door de amerikanen waaronder een meisje van 11 jaar. Drie keer raden nooit iemand veroordeeld geen verontschuldiging niks het is de doofpot in gegaan. Waarschijnlijk zijn het er zelfs meer geweest

Dachau massacre

Vermoorde een aantal duitse krijgsgemaakten mensen en vermoorde ze tegen de regels van de oorlogs gevangen in.
Nooit iemand veroordeeld allemaal vrij gesproken. Geen verontschuldiging niks nopes nada.

Biscari massacre

Vermoorden van 70 pow's door de amerikanen. 1 is er voor veroordeeld en die is zijn rang afgenomen en is niet veel later vrij gekomen. Nooit verontschuldigingen niks. Geen smarte geld niks.

German Admiral Karl Dönitz,

Veroordeeld omdat hij de oder gaf om de bemanning van gezonken boten niet te redden. U.S navy en royal navy deden het zelfde en daar is nooit iemand voor gestraft. En nooit vergoeding voor Dönitz omdat hij duidelijk onschuldig zat voor een feit wat ze aan bijde kanten deden.

ER wordt niks gedaan voor de duitse slachtoffers en dat is gek.
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door Ruimteaapje »

merkloos schreef:Dat is gewoon ******
Dan zou ik als ik jou was eens uitleggen hoe het wel zit volgens jou
merkloos schreef:Er zijn vrij veel oorlogs misdaden gepleegd die niks te maken hadden met een of andere eind overwinning.
merkloos schreef:En dat noem jij geen oorlogs misdaad? En die arme italianen verdienen dan wel een schade vergoeding.
a) Waar zeg ik dat ik dat geen oorlogsmisdaad vind?
b) Natuurlijk verdienen die dan ook een schadevergoeding, maar dan moeten de slachtoffers en nabestaanden van Hamburg een claim indienen. Ik geef ze alleen weinig kans op succes want internationaal worden de bombardementen op Duitsland niet als oorlogsmisdaad erkend.
merkloos schreef:Bombardement op Dresden, Om de russen laten zien wat de luchtmacht kon?? Is dat geen oorlogs misdaad. Het einde was al inzicht en dan toch nog eens wat duitsers om brengen is dat geen oorlogs misdaad?
Daar is al een topic over.
merkloos schreef:Nog wat dingen van mensen die niks hebben gehad en geallieerde misdaden
Dan moeten die mensen een claim indienen. Opnieuw geeft ik ze weinig kans. De overlevenden en nabestaanden van een clubje in Dachau vermoordde kampbewakers nog het minst. Maarja, de slachtoffers van Civitella had ik op voorhand ook weinig kans gegeven en die hebben hun recht ook gehaald, dus wie weet. De claim dat Dönitz onschuldig zat is trouwens op z'n minst dubieus. Maar daar zou je een ander topic over kunnen beginnen. Voor de overige zaken die je noemt lopen al topics, ondermeer Amerikaanse oorlogsmisdaden en wie heeft er voorbeelden van geallieerde oorlogsmisdaden.
Laatst gewijzigd door Ruimteaapje op 27 okt 2008, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door merkloos »

Ruimteaapje schreef: Dan moeten die mensen een claim indienen. Opnieuw geeft ik ze weinig kans. De overlevenden en nabestaanden van een clubje in Dachau vermoordde kampbewakers nog het minst. Maarja, de slachtoffers van Civitella had ik op voorhand ook weinig kans gegeven en die hebben hun recht ook gehaald, dus wie weet. De claim dat Dönitz onschuldig zat is trouwens op z'n minst dubieus. Maar daar zou je een ander topic over kunnen beginnen.
Er zijn nog wel meer mensen onschuldig of op de verkeerde strafbare gronden veroordeeld door de geallieerde na de oorlog.
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door Ruimteaapje »

merkloos schreef:Er zijn nog wel meer mensen onschuldig of op de verkeerde strafbare gronden veroordeeld door de geallieerde na de oorlog.
Vast wel, maar op Dönitz zijn de woorden "onschuldig" en "verkeerde strafbare gronden" beide niet van toepassing. Dat aan geallieerde zijde mensen wel straffeloos zulke dingen konden doen maakt hem niet minder schuldig. Maar dat heeft opnieuw niets met Civitella te maken. ik attendeer je er vast op dat ik in dit topic niet meer reageer op berichten die niet over de Civitella zaak gaan. Heb je al nagezocht hoe het nou zat met degene die die claim indienden?
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door merkloos »

Ruimteaapje schreef:
merkloos schreef:Er zijn nog wel meer mensen onschuldig of op de verkeerde strafbare gronden veroordeeld door de geallieerde na de oorlog.
Vast wel, maar op Dönitz zijn de woorden "onschuldig" en "verkeerde strafbare gronden" beide niet van toepassing. Dat aan geallieerde zijde mensen wel straffeloos zulke dingen konden doen maakt hem niet minder schuldig. Maar dat heeft opnieuw niets met Civitella te maken. ik attendeer je er vast op dat ik in dit topic niet meer reageer op berichten die niet over de Civitella zaak gaan. Heb je al nagezocht hoe het nou zat met degene die die claim indienden?
nee nog niet. Het lijkt me een goed idee om niet verder of topic te gaan.
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door Ruimteaapje »

Maar dat jij voor jezelf eens ging uitzoeken wie de slachtoffers zijn die van de rechter gelijk hebben gekregen in de Civitella zaak is toch volledig ontopic?
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door merkloos »

de info die ik heb ontvangen kan ik niet duidelijk antwoorden of ze het wel krijgen maar
op dit moment nee
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door Ruimteaapje »

Of ze wat krijgen???
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door merkloos »

er is voor mij een verschil tussen genoeg doening en gewoon nou ik heb toch last laat ik eens extra veel vragen.

Mijn vraag is.

Waren die mensen er bij toen de duitsers hun familie vermoord??
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door Ruimteaapje »

merkloos schreef:Mijn vraag is. Waren die mensen er bij toen de duitsers hun familie vermoord??
Dat was toch juist wat je zelf ging uitzoeken zodat ik niet telkens de juiste antwoorden moet voorkauwen als jij weer eens met een misvatting komt?
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door merkloos »

Ruimteaapje schreef:
merkloos schreef:Mijn vraag is. Waren die mensen er bij toen de duitsers hun familie vermoord??
Dat was toch juist wat je zelf ging uitzoeken zodat ik niet telkens de juiste antwoorden moet voorkauwen als jij weer eens met een misvatting komt?
Als je het niet weet wat hier uit blijkt. Loop je eigenlijk ook maar wat te roepen van iets
waar van je niks afweet. Mischien waren de mensen wel compleet ergens anders en
hebben ze niet eens de lijken gezien. Je weet het niet. Dus jou mening is gewoon niet gegrond.
Je roept wat ter wijl je amper de feiten weet.
Gesloten