Himmler en zijn occulte onderzoek

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Himmler en zijn occulte onderzoek

Bericht door Rick de G. »

Dag mensen,

2 dames uit mijn klas hebben van mij het e.e.a. over Himmler's zoektocht naar de Heilige Graal gehoord.
Alleen hebben ze moeite met concrete informatie te vinden.

Kan iemand in het kort vertellen waar ze naar kunnen zoeken? (Arische ras in Tibet, Ark des Verbond, Heilige Graal etc. etc.)
Ikzelf weet er vrij weinig over, alleen dat er bepaalde personen hierme de "Endsieg" dachten te bevorderen.

Rick
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Himmler en zijn occulte onderzoek

Bericht door iknowdintoo »

Ik weet niet meer precies hoe hij gaat, maar volgens mij is er een Indiana Jones film die precies zo gaat..
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Himmler en zijn occulte onderzoek

Bericht door Rick de G. »

iknowdintoo schreef:Ik weet niet meer precies hoe hij gaat, maar volgens mij is er een Indiana Jones film die precies zo gaat..
Ja klopt, daar zit nl. ook een kern van waarheid in. ;)
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Himmler en zijn occulte onderzoek

Bericht door Ruimteaapje »

Rick, als de dames googlen op Otto Rahn dan worden ze heel wat wijzer. Hij was de schrijver van het boek Kreuzzug gegen den Gral, een boek dat de aandacht trok van Himmler die Rahn inlijfde in de SS en naar de graal liet zoeken. Volgens Rahn was de graal verborgen in de burcht van Montsegur.

Je noemt ook het zoeken van de Ark des verbonds en naspeuringen naar de afstamming van de Ariërs. Maar dat waren activiteiten van het Forschungs- und Lehrgemeinschaft das Ahnenerbe e.V. die los stonden van Rahn's zoektocht naar de graal.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Himmler en zijn occulte onderzoek

Bericht door michiel01 »

Discovery heeft een docu gemaakt over de zoektocht naar het arische ras in tibet, met originele filmbeelden. Nazie-artsen die schedels van tibetanen opmeten (dat kan ik me er nog van voor de geest halen) en wat zaken om het occulte kasteel Wewelsburg, als het zo heet.
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Re: Himmler en zijn occulte onderzoek

Bericht door PPL »

iknowdintoo schreef:Ik weet niet meer precies hoe hij gaat, maar volgens mij is er een Indiana Jones film die precies zo gaat..
Raiders of the lost ark

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Himmler en zijn occulte onderzoek

Bericht door Rick de G. »

Dank jullie voor de inbreng, ik mail ze morgen de resultaten uit dit topic, aangezien ik al met het onderwerp en een aanzetje ben gekomen ga ik ze natuurlijk niet teveel helpen.

Zelf ook nog maar even lezen, heb het toch altijd wel wat vreemds gevonden voor de "moderne" wereld om zulke acties op touw te zetten...
michiel01 schreef:Discovery heeft een docu gemaakt over de zoektocht naar het arische ras in tibet, met originele filmbeelden. Nazie-artsen die schedels van tibetanen opmeten (dat kan ik me er nog van voor de geest halen) en wat zaken om het occulte kasteel Wewelsburg, als het zo heet.
Ja inderdaad! Zoiets heb ik ook gezien.
Het was wel verbazend hoe de Tibetanen de Duitsers, bij deze dit gezelschap past de term Nazi's, ontvingen!
Grenadier Markus Schenk
Plaats reactie