Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gesloten
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door merkloos »

siggel schreef:@merkloos
Zeer waarschijnlijk niet. Maar wat je wel zou kunnen doen is eens proberen begrijpend te lezen. Na denken voordat je wat schrijft. Zelf deze linkhttp://www.google.nl eens gebruiken om wat te zoeken, en nee niet maar een halve minuut. En zekers niet alle kritiek persoonlijk nemen, probeer er van te leren!!
Dat doe ik ook niet. Maar vind je zelf niet kinderachtig waarneer hij chagreinig wordt hij
mijn spelling gaat verbeteren als een leraar die zijn leerling straf werk geeft?
Oke als hij wilt verbeteren is goed maar doen het dan vanaf het begin en niet
als je chagreinig word en het niet eens wordt met mij. Persoonlijk denk ik dat hij het persoonlijk
opneemt en daarom mijn spelling gaat verbeteren.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door okke »

Je spelling is er sindsdien niet echt beter op geworden...
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
siggel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 jun 2005, 19:17
Locatie: Assendelft

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door siggel »

merkloos schreef:
siggel schreef:@merkloos
Zeer waarschijnlijk niet. Maar wat je wel zou kunnen doen is eens proberen begrijpend te lezen. Na denken voordat je wat schrijft. Zelf deze linkhttp://www.google.nl eens gebruiken om wat te zoeken, en nee niet maar een halve minuut. En zekers niet alle kritiek persoonlijk nemen, probeer er van te leren!!
Dat doe ik ook niet. Maar vind je zelf niet kinderachtig waarneer hij chagreinig wordt hij
mijn spelling gaat verbeteren als een leraar die zijn leerling straf werk geeft?
Oke als hij wilt verbeteren is goed maar doen het dan vanaf het begin en niet
als je chagreinig word en het niet eens wordt met mij. Persoonlijk denk ik dat hij het persoonlijk
opneemt en daarom mijn spelling gaat verbeteren.
Nee. Het gaat volgens mij ook helemaal niet om het niet met je eens zijn. Als je eens wat meer moeite wou doen om bronnen te noemen en zelf te zoeken dan zou dat al een hoop schillen. Ruimteaapje noemt bronnen, zoekt dingen op en het enige waar jij met reageert zijn loze veronderstellingen. Dat je iets niet weet is helemaal niet iets om je voor te schamen, we zijn hier allemaal om te leren van elkaar. En nogmaals, neem kritiek niet persoonlijk!!
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door Moengoman »

ziznl schreef:Ook ik vraag me af wie beslist of er sprake is van "slachtofferschap".
Wat dacht je van een onafhankelijke rechter? Die is heel goed in staat een claim eerst ontvankelijk (of niet) te verklaren en daarna toe te kennen (of niet). Al die mooie woorden of mensen zich wel of niet als slachtoffer mogen beschouwen, al dan niet potentieel of mogelijk, is inderdaad geleuter.
MARKET GARDEN schreef:Vind het heel wat om de genocide onder de Duitse bevolking waaronder inderdaad Dresden af te doen als stokpaardje.
Deze opmerking bewijst onbedoeld dat Dresden inderdaad als stokpaardje gebruikt wordt. Er is namelijk nooit een georganiseerde campagne geweest om de Duitse bevolking in haar geheel uit te roeien en dat is toch echt de betekenis van het woord genocide. Door deze term te gebruiken stellen mensen van een bepaalde politieke signatuur de inderdaad verschrikkelijke bombardementen gelijk aan de Holocaust en nog een paar soortgelijke gebeurtenissen (oa Namibië 1908, Armenië 1915, Cambodja 1978), met als uiteindelijk doel de zielige nazi als slachtoffer van de geallieerde terreur.
Overigens kunnen de nabestaanden van de bombardementen van Hamburg, Dresden enzovoort eveneens naar de rechter stappen.
ziznl
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 okt 2008, 21:04

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door ziznl »

Moengoman schreef:
ziznl schreef:Ook ik vraag me af wie beslist of er sprake is van "slachtofferschap".
Wat dacht je van een onafhankelijke rechter? Die is heel goed in staat een claim eerst ontvankelijk (of niet) te verklaren en daarna toe te kennen (of niet). Al die mooie woorden of mensen zich wel of niet als slachtoffer mogen beschouwen, al dan niet potentieel of mogelijk, is inderdaad geleuter.
Geef jij nou eerst maar eens netjes antwoord in het topic "burgernet", voordat je hier ook mooi weer gaat spelen met loze oordelen.
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door Moengoman »

ziznl schreef:Geef jij nou eerst maar eens netjes antwoord in het topic "burgernet", voordat je hier ook mooi weer gaat spelen met loze oordelen.
1. Het woord netjes is een loos oordeel.
2. De suggestie het oordeel van slachtofferschap aan een onafhankelijk rechter over te laten is geen oordeel, maar een aanbeveling gebaseerd op een juridisch feit.
3. De term mooi weer is eveneens een loos oordeel.
4. Je hebt mijn vraag niet beantwoord. Komt dat nog?
5. Aan burgernet begin ik zodra ik daar tijd voor heb en niet wanneer jij dat bepaalt.
ziznl
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 okt 2008, 21:04

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door ziznl »

Moengoman schreef: 1. Het woord netjes is een loos oordeel.
Ja.
2. De suggestie het oordeel van slachtofferschap aan een onafhankelijk rechter over te laten is geen oordeel, maar een aanbeveling gebaseerd op een juridisch feit.
Suggesties; oordelen; aanbevelingen; feiten; alles in 1 zin. Wat een gebral.
3. De term mooi weer is eveneens een loos oordeel.
Ja.
4. Je hebt mijn vraag niet beantwoord. Komt dat nog?
Bij deze.

Een onafhankelijke rechter lijkt me een uitstekend idee! Ik vind dit een zeer goede suggestie.
Heb je nagedacht in deze over de term onafhankelijk? Heb je nagedacht over welke onafhankelijke regels de rechter hierbij als toets hanteert om dit slachtofferschap vast te stellen? Vast wel. Rechters zijn mensen en regels zijn conventies. Kunnen mensen en conventies onafhankelijk zijn? Leg maar eens uit!
Als je daar in slaagt dan kun je meer dan de gemiddelde onafhankelijke rechter kan, dus ik ben benieuwd.
Afgezien daarvan kun je je ook afvragen hoe mensen, die zich slachtoffer voelen - en daardoor ook slachtoffer zijn - ertoe komen om met dat gevoel naar een onafhankelijke rechter te stappen. Kan deze rechter dat gevoel wegnemen met zijn/haar compensatie of erkenning? Kom nou maar niet met een snel en retorisch antwoord, dat zou getuigen van iets te weinig smaak. Ik denk dat dit namelijk niet zulke eenvoudige problemen zijn. En dit soort vragen tot geneuzel of pseudo-intellecuteel gefilosofeer neersabelen vind ik behoorlijk goedkoop. Maar - indien je dat toch wilt - prima hoor!
5. Aan burgernet begin ik zodra ik daar tijd voor heb en niet wanneer jij dat bepaalt.
Een goedkoop smoesje van je, dat ik zal accepteren omdat ik geen keus heb.
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door Moengoman »

Met onafhankelijk bedoel ik niet onderworpen aan politieke invloeden. Het proces van Neurenberg is daar een mooi voorbeeld van; hoewel het niet de bedoeling was werden drie verdachten volledig vrijgesproken. Donitz werd het op twee punten.
Wat mijn reactie op de Burgernetdraad betreft, dat is beslist geen smoesje. Ik heb de afgelopen dagen iets anders gedaan dan me bezighouden met dit forum, namelijk schoolwerk. Je bent werkelijk snel in je morele oordeel. Verder verwijs ik je naar de betreffende draad; ik heb er net vijf minuten geleden een reactie geplaatst. En daarmee is je snelle oordeel vervallen tot, bedenk zelf maar een lelijk woord.
ziznl
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 okt 2008, 21:04

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door ziznl »

Moengoman schreef:Met onafhankelijk bedoel ik niet onderworpen aan politieke invloeden. Het proces van Neurenberg is daar een mooi voorbeeld van; hoewel het niet de bedoeling was werden drie verdachten volledig vrijgesproken. Donitz werd het op twee punten.
Daarmee is onafhankelijkheid aannemelijk inderdaad. Maar geenszins een vaststaand feit. Ik neem aan dat je inziet dat die onafhankelijkheid geen gemakkelijk issue was, is en zal zijn.
Wat mijn reactie op de Burgernetdraad betreft, dat is beslist geen smoesje. Ik heb de afgelopen dagen iets anders gedaan dan me bezighouden met dit forum, namelijk schoolwerk. Je bent werkelijk snel in je morele oordeel. Verder verwijs ik je naar de betreffende draad; ik heb er net vijf minuten geleden een reactie geplaatst. En daarmee is je snelle oordeel vervallen tot, bedenk zelf maar een lelijk woord.
Wat dacht je het volgende lelijke woord: BULLSHIT! Ik neem dit snelle morele oordeel dan ook even snel weer terug en ik dank je voor je eerlijke en duidelijke antwoord!
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door Moengoman »

Akkoord. En dankzij oa jou heb ik vandaag geen tijd gehad de andere categoriën te bezoeken, wat een goed teken is. Nu moet ik helaas de was ophangen om me daarna aan mijn liefdesleven te wijden.
ziznl
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 okt 2008, 21:04

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door ziznl »

Moengoman schreef:Akkoord. En dankzij oa jou heb ik vandaag geen tijd gehad de andere categoriën te bezoeken, wat een goed teken is. Nu moet ik helaas de was ophangen om me daarna aan mijn liefdesleven te wijden.
:shocked:


Haha...veel plezier!
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door merkloos »

siggel schreef:
merkloos schreef:
siggel schreef:@merkloos
Zeer waarschijnlijk niet. Maar wat je wel zou kunnen doen is eens proberen begrijpend te lezen. Na denken voordat je wat schrijft. Zelf deze linkhttp://www.google.nl eens gebruiken om wat te zoeken, en nee niet maar een halve minuut. En zekers niet alle kritiek persoonlijk nemen, probeer er van te leren!!
Dat doe ik ook niet. Maar vind je zelf niet kinderachtig waarneer hij chagreinig wordt hij
mijn spelling gaat verbeteren als een leraar die zijn leerling straf werk geeft?
Oke als hij wilt verbeteren is goed maar doen het dan vanaf het begin en niet
als je chagreinig word en het niet eens wordt met mij. Persoonlijk denk ik dat hij het persoonlijk
opneemt en daarom mijn spelling gaat verbeteren.
Nee. Het gaat volgens mij ook helemaal niet om het niet met je eens zijn. Als je eens wat meer moeite wou doen om bronnen te noemen en zelf te zoeken dan zou dat al een hoop schillen. Ruimteaapje noemt bronnen, zoekt dingen op en het enige waar jij met reageert zijn loze veronderstellingen. Dat je iets niet weet is helemaal niet iets om je voor te schamen, we zijn hier allemaal om te leren van elkaar. En nogmaals, neem kritiek niet persoonlijk!!
Kijk ik verkondig mijn menig mischien een niet een goed onderbouwde mening maar ik vind dat er wel meer mensen nooit iets hebben gekregen.
En ik neem het zeker niet persoonlijk. Eerder ruimte aapje.
Als je hier nog op wil reageren stuur ff een pb want dan kan iedereen verder discusseren :wink:
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door koos24 »

Moengoman schreef:
ziznl schreef:Ook ik vraag me af wie beslist of er sprake is van "slachtofferschap".
Wat dacht je van een onafhankelijke rechter? Die is heel goed in staat een claim eerst ontvankelijk (of niet) te verklaren en daarna toe te kennen (of niet). Al die mooie woorden of mensen zich wel of niet als slachtoffer mogen beschouwen, al dan niet potentieel of mogelijk, is inderdaad geleuter.
MARKET GARDEN schreef:Vind het heel wat om de genocide onder de Duitse bevolking waaronder inderdaad Dresden af te doen als stokpaardje.
Deze opmerking bewijst onbedoeld dat Dresden inderdaad als stokpaardje gebruikt wordt. Er is namelijk nooit een georganiseerde campagne geweest om de Duitse bevolking in haar geheel uit te roeien en dat is toch echt de betekenis van het woord genocide. Door deze term te gebruiken stellen mensen van een bepaalde politieke signatuur de inderdaad verschrikkelijke bombardementen gelijk aan de Holocaust en nog een paar soortgelijke gebeurtenissen (oa Namibië 1908, Armenië 1915, Cambodja 1978), met als uiteindelijk doel de zielige nazi als slachtoffer van de geallieerde terreur.
Overigens kunnen de nabestaanden van de bombardementen van Hamburg, Dresden enzovoort eveneens naar de rechter stappen.
Misschien is het waar dat Dresden, Hambrug e.d.te snel van stal worden gehaald, sterker nog daar heb ik mezelf ook
schuldig aan gemaakt.
Of de bombardementen op Duitsland "genocide" waren ligt er aan hoe je de volgende tekst interpeteert :


Genocide (of volkerenmoord) is een oorlogsmisdaad die verboden is volgens het internationaal recht.

De Verenigde Naties namen in 1948 het Verdrag inzake de voorkoming en de bestraffing van genocide aan, waarin genocide wordt verboden. Deze conventie definieert in artikel 2 genocide als:

any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnic, racial or religious group, as such: 'Killing members of the group; Causing serious bodily or mental harm to members of the group; Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part; Imposing measures intended to prevent births within the group; and forcibly transferring children of the group to another group'.

(elk van de volgende handelingen met als opzet het vernietigen, geheel dan wel gedeeltelijk, van een nationale, etnische, raciale of religieuze groepering als zodanig: 'Het vermoorden van leden van de groep; Het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel aan leden van de groep; Het welbewust aan de groep opleggen van levensomstandigheden, die bedoeld zijn om de groep geheel dan wel gedeeltelijk fysiek te vernietigen; Het opleggen van maatregelen om geboortes binnen de groep te verhinderen; En het met dwang overbrengen van kinderen uit de groep naar een andere groep')

(BRON: WIKIPEDIA)

Overigens is deze discussie al eerder gevoerd in deze draad:
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?f=39&t=10353
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door Ruimteaapje »

Dit bewijst juist dat het geen genocide was: het doden van mensen was niet het doel maar een middel (in dit geval een middel om Duitsland op de knieën te dwingen). De Holocaust had als doel de joden te doden en dat is wel genocide. Bij de inwoners van Dresden ging het niet om WAT ze zijn maar om WAAR ze zijn.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Re: Duitsland beboet voor nazibloedbad 1944

Bericht door koos24 »

Ruimteaapje schreef:Dit bewijst juist dat het geen genocide was: het doden van mensen was niet het doel maar een middel (in dit geval een middel om Duitsland op de knieën te dwingen). De Holocaust had als doel de joden te doden en dat is wel genocide. Bij de inwoners van Dresden ging het niet om WAT ze zijn maar om WAAR ze zijn.

Ik vind dat je de tekst op 2 manieren kan interpeteren, het vernietigen van een groep of een gedeelte daarvan in een genocide,
ongeacht welk doel daarmee wordt beoogd.


Of

Het vernietigen van een groep of een gedeelte daarvan is genocide als het doel is dat die groep ophoud te bestaan

Maar goed, ik dwaal hiermee wel erg af van het onderwerp van deze draad, buiten dat geloof ik ook niet dat de geallieerden
als doel voor ogen hadden de Duitsers van de aardbodem te laten verdwijnen maar gewoon de oorlog zo snel mogelijk tot
een goed einde wilde brengen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gesloten