Amerikaanse verkiezingen

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Amerikaanse verkiezingen

Bericht door fritz derochebrune »

Ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik ben het ondertussen spuugzat om iedere dag maar weer te horen wie nu weer de president wordt van de VS. Om het even grof te zeggen: Het kan me helemaal geen flikker boeien wie president wordt, zolang hij ons maar met rust laat. Voor mijn part verkiezen ze een aap als president, als ze daar blij mee zijn vind ik 't goed, maar laat het mij dan niet weten! Ik kan niet rustig TV kijken, de krant lezen of internet starten zonder dat Obama of Mc Cain veertig keer langskomen in de eerste twee minuten.

Daarnaast lijken de statistieken mij heel erg onwaarschijnlijk. Daarnet nog op msn.nl gekeken: nergens ter wereld zou Mc Cain meer dan 10% van de stemmen krijgen (m.u.v. Oostenrijk)... Ook wordt de Amerikaanse verkiezingen weer gebruikt als een "Je moet maar tollerant zijn anders ben je een vuile rascist"-campagne. Daarnet nog in de krant gelezen: "Obama staat op het punt de eerste zwarte Amerikaanse president te worden - hoe tolerant zijn wij?" Wat heeft dat met elkaar te maken? Net zoiets als met bevrijdingsdag, toen moesten we opeens stilstaan bij alle Allochtonen die ons hebben bevrijd...

Daarom, ik ben blij als de verkiezingen (en de nasleep ervan) voorbij zijn. 't zou me trouwens niet verwonderen als Mc Cain toch wint, ik zie de Zuidelijke Conservatieve Staten niet massaal op een zwarte stemmen - zoals de polls wel aangeven.

Maarja, ik kan wel door blijven gaan, maar daar ga ik jullie niet meer mee vervelen, dus dat was 't wel zoiets :P

Gr.

Fritz
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door sniper snoop »

Ik kijk geen tv meer. Niet alleen deze reden, maar ook teveel herhalingen. Kijk uw nieuws en wat zie je? Oorlog, geweld, bomaanslagen en de crisis in België (Die voor mij zeker nog actief is). :roll:
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door rutger »

fritz derochebrune schreef:Ik weet niet hoe het met jullie is, maar ik ben het ondertussen spuugzat om iedere dag maar weer te horen wie nu weer de president wordt van de VS. Om het even grof te zeggen: Het kan me helemaal geen flikker boeien wie president wordt, zolang hij ons maar met rust laat. Voor mijn part verkiezen ze een aap als president, als ze daar blij mee zijn vind ik 't goed, maar laat het mij dan niet weten! Ik kan niet rustig TV kijken, de krant lezen of internet starten zonder dat Obama of Mc Cain veertig keer langskomen in de eerste twee minuten.

Daarnaast lijken de statistieken mij heel erg onwaarschijnlijk. Daarnet nog op msn.nl gekeken: nergens ter wereld zou Mc Cain meer dan 10% van de stemmen krijgen (m.u.v. Oostenrijk)... Ook wordt de Amerikaanse verkiezingen weer gebruikt als een "Je moet maar tollerant zijn anders ben je een vuile rascist"-campagne. Daarnet nog in de krant gelezen: "Obama staat op het punt de eerste zwarte Amerikaanse president te worden - hoe tolerant zijn wij?" Wat heeft dat met elkaar te maken? Net zoiets als met bevrijdingsdag, toen moesten we opeens stilstaan bij alle Allochtonen die ons hebben bevrijd...

Daarom, ik ben blij als de verkiezingen (en de nasleep ervan) voorbij zijn. 't zou me trouwens niet verwonderen als Mc Cain toch wint, ik zie de Zuidelijke Conservatieve Staten niet massaal op een zwarte stemmen - zoals de polls wel aangeven.

Maarja, ik kan wel door blijven gaan, maar daar ga ik jullie niet meer mee vervelen, dus dat was 't wel zoiets :P

Gr.

Fritz
Amen to that! _/-\o_
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Von Brand »

Ik sluit me er volledig bij aan.

Laat de yankees maar mooi iemand kiezen die de komende 4 jaar in dat witte huis mag gaan zitten maakt me toch niet uit wie er wint, want amerikanen verzieken de wereld toch wel, daar zijn ze goed in. En inderdaad ik wordt er persoonlijk ook niet goed van, die linkse propaganda die altijd maar doorgaat. Als je rechts stemt ben je een racist/facist blablabla. Maar we leven tegewoordig nu eenmaal in een wereld waar alles politiek correct moet zijn. :r
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door jeroen wo2 »

Ik word het ook spuugzat al dat gedoe, zat net tv te kijken, kwam het weer langs :|
Begint irritant te worden..
Never Back Down
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Ruimteaapje »

fritz derochebrune schreef:Ook wordt de Amerikaanse verkiezingen weer gebruikt als een "Je moet maar tollerant zijn anders ben je een vuile rascist"-campagne.
Een campagne die mij totaal is ontgaan. Is er een website van? Welke organisatie zat daar achter? Hoe brachten ze dit in de media?
fritz derochebrune schreef:Net zoiets als met bevrijdingsdag, toen moesten we opeens stilstaan bij alle Allochtonen die ons hebben bevrijd...
Nee hoor: hoe kom je daar nou bij? :?
Von Brand schreef:Maar we leven tegewoordig nu eenmaal in een wereld waar alles politiek correct moet zijn. :r
Juist niet. Meer dan ooit eerder in de afgelopen 63 jaar mogen Nederlanders hun (extreem)rechtse onderbuikgevoelens en haat openlijk tonen. En dat doen ze vol overgave, inclusief de daarbij behorende politieke partijen. Wat Wilders, Verdonk, maar ook de VVD en andere partijen nu als heel normaal beschouwen daarvoor werd een politicus als Janmaat twintig jaar geleden nog aan de schandpaal genagelt.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door jurgen »

Dat is nog eens een mooie openingspost, waar ik me dan ook geheel bij kan aansluiten.

Morgen om 05.55 beginnen ze hier op tv al met de verkiezingsresultaten, wie staat daar nu voor op?
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Ruimteaapje »

Ik sta er voor op. En met mij nog wat mensen uit mijn vriendenkring. Wie de nieuwe Amerikaanse president wordt is van wereldbelang. Alleen al vanwege de financiële crisis, Irak, Afghanistan, de tegenstellingen tussen Europa en de VS, tussen Rusland en de VS, tussen China en de VS, tussen moslimlanden en de VS en bijvoorbeeld milieuproblemen. "Als hij ons maar met rust laat" is domweg naief. Zijn er hier werkelijk mensen die geloven dat het ons niet aangaat wie de president van Amerika is en welk beleid hij de komende vier jaar voert? op binnenlands- maar vooral op buitenlands gebied :?
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Sjoerd »

Och, het begint inmiddels wel vervelend te worden, maar eerlijk is eerlijk: de keuze die de Amerikanen maken zal wel van invloed zijn op de hele Westerse wereld. Daarom lijkt het mij wel gerechtvaardigd dat er zo veel aadacht voor is, zeker in Nederland aangezien de Nederlandse regering altijd als een schoothondje achter Amerika aanloopt.

Waar ik me drukker om maak is het feit dat de verslaggevingin Nederland zo ongelooflijk gekleurd is. Zo'n beetje alle journalisten hier zijn voor Obama en dat merk je wel heel erg in de manier waarop verslag wordt gedaan over dat verkiezingscircus. Zo moeten we steeds horen hoe wonderbaarlijk en goed Obama is, terwijl zo'n beetje het enige dat we over McCain/Palin horen de persiflages uit Saterday Night Live zijn... Objectieve journalistiek is op dit moment ver te zoeken.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door jurgen »

Natuurlijk speelt het wel een rol wie het wordt, dat is voor het hele wereldgebeuren wel belangrijk en dat zal ook niemand ontkennen. Het gaat om het feit dat je er om de 5 botten mee om uw oren wordt geslagen en dat de meeste mensen er nu onderhand hun buik wel van vol hebben.

Of je er nu voor opstaat of niet is jou keuze, als jij 2 uur voor mij weet wie de president wordt zal het nu niet maken (alsof dat nu nog niet bekend is..).

We shall see...

@sjoerd, normaal walg ik van gekleurde journalistiek, maar dat kan me met deze verkiezingen niet echt boeien, men beïnvloed er niet de kiezers mee die het moeten beslissen, dat zou heel wat erger zijn.
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Ruimteaapje »

fritz derochebrune schreef:'t zou me trouwens niet verwonderen als Mc Cain toch wint, ik zie de Zuidelijke Conservatieve Staten niet massaal op een zwarte stemmen - zoals de polls wel aangeven.
Welke polls geven dan aan dat de zuidelijke staten massaal op een zwarte gaan stemmen?

http://www.nrc.nl/redactie/vs2008/verkiezingen.html

Zoals je ziet zijn het juist de zuidelijke staten waar McCain al zeker is van de overwinning. Kijk, dat je aangeeft dat het je niet interesseert is jouw zaak. Maar onderstreep dat dan niet door duidelijk te maken dat je het niet volgt en daardoor de feiten niet kent. Helemaal als je vervolgens met "feiten" komt die niet kloppen.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Von Brand »

Ruimteaapje schreef:
fritz derochebrune schreef:Ook wordt de Amerikaanse verkiezingen weer gebruikt als een "Je moet maar tollerant zijn anders ben je een vuile rascist"-campagne.
Een campagne die mij totaal is ontgaan. Is er een website van? Welke organisatie zat daar achter? Hoe brachten ze dit in de media?
fritz derochebrune schreef:Net zoiets als met bevrijdingsdag, toen moesten we opeens stilstaan bij alle Allochtonen die ons hebben bevrijd...
Nee hoor: hoe kom je daar nou bij? :?
Von Brand schreef:Maar we leven tegewoordig nu eenmaal in een wereld waar alles politiek correct moet zijn. :r
Juist niet. Meer dan ooit eerder in de afgelopen 63 jaar mogen Nederlanders hun (extreem)rechtse onderbuikgevoelens en haat openlijk tonen. En dat doen ze vol overgave, inclusief de daarbij behorende politieke partijen. Wat Wilders, Verdonk, maar ook de VVD en andere partijen nu als heel normaal beschouwen daarvoor werd een politicus als Janmaat twintig jaar geleden nog aan de schandpaal genagelt.
Ik vind het wel mee vallen dat er tegenwoordig zoveel gezegd mag worden. Als je ook maar kritiek levert op vreemdelingen o.i.d begint menig linkse partij alweer te gillen en te krijsen over tolerantie etc.

En goed daarin heb je volkomen gelijk dat er tegenwoordig veel meer gezegd kan worden, maar de politiek van vroeger is in mijn ogen dan ook een lachertje.
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Ruimteaapje »

Von Brand schreef:Ik vind het wel mee vallen dat er tegenwoordig zoveel gezegd mag worden. Als je ook maar kritiek levert op vreemdelingen o.i.d begint menig linkse partij alweer te gillen en te krijsen over tolerantie etc.
Maar wat is dan je probleem? Je mag zowat alles zeggen wat je wil maar er zijn mensen die het dan niet met je eens zijn - door jou aangeduid als "menig linkse partij". Wil je linkse mensen het recht ontzeggen hun mening te geven over rechtse uitspraken?
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Von Brand »

Nee, dat niet, ze doen maar. Het zou alleen wel prettig zijn als de media er eens wat minder aandacht aan zouden besteden want alles wordt meteen zo overdreven. En dat is waar ik me aan irriteer.
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Amerikaanse verkiezingen

Bericht door Ruimteaapje »

Von Brand schreef:En dat is waar ik me aan irriteer.
Je krijgt er jeuk van? Of bedoel je dat het je ergert? :wink: Over welke overdrijving heb je het? Ik kan je niet volgen.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Plaats reactie